Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door Offshore »

Het heeft hier vandaag (te Grimbergen) weer niet opgehouden met regenen. Maar of dat een verschil zal maken ?
Ik heb vooral te doen met alle inrichters.
Wat voor weer het ook is (of zal zijn), alles moet klaar staan. Het uitpijlen duurt drie keer zo lang, het afpijlen waarschijnlijk ook. De bikes hangen aan de aankomst vol met kilo's modder zodat de verkleumde files aan de bikewash langer en langer worden, weer met gemekker tot gevolg.
Het zaaltje van de après wordt smerig als de hel, want vele bikers zien er totaal geen graten in om compleet besmeurd op een propere stoel te gaan zitten.
Wie daarna op de inmiddels supervuile stoel gaat zitten maakt zich kwaad. Op wie? Op de inrichters ! En als iedereen naar huis is, moet deze rotzooi ook nog worden schoongemaakt.
De mensen die de bevoorrading bemannen liggen de volgende week gegarandeerd met koorts in bed en op de parking raken de auto's niet meer weg.
Als het parkoers over een zware modderstrook liep om dan weer op een asfaltweg te komen, is het resultaat evident. De modderkluiten vliegen in alle richtingen. Gevolg : de bewoners zijn boos op de inrichters.
Ongedisciplineerde bikers snijden de bochten af en rijden over het grasveldje van Jan Modaal. Gevolg : gazon naar de verdoemenis en weer iemand woest op de inrichters.
En dan, op zondagnamiddag, na de magere opkomst, worden de centjes geteld. Ik raad de inrichters ten stelligste aan niet uit te rekenen aan hoeveel per uur ze hebben gewerkt. En als ze het toch willen doen, reken dan in oude Belgische Franken, niet in Euro. Zoniet zullen de tranen nog dikker zijn...
Voorstel : dit weekend gaan we allemaal naar twee plekken, eentje zaterdag en eentje zondag. De bike, die laten we thuis in de garage staan. En wat we gespaard hebben aan tijd (en aan slijtage !!) drinken we op in de kantine!!
Met oprechte dank aan de talloze inrichters die ons een leuk weekend trachten te bezorgen !
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door Bunga »

Voila, dat is gezegd. Dat iedereen er nu maar dubbel en dik van geniet de zondag.
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door anho »

Waarom zeiken tegen inrichters. Je kiest zelf om een TT te rijden. Als het je niet bevalt, dan rijd je niet. Simpel lijkt mij.

Heb er zin an komende zondag!
JanDeWinter
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 dec 2008 23:11
Rijdt met: Grandville Evo M

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door JanDeWinter »

Hallo,

vandaag het parkoers gepijld met een grote groep vrijwilligers :-D , in de overvloedige regen :( maar dat wisten we al vooraf :-?
Was het nat? ... Ja
Ligt er modder? ... Ja
Zal het zondag zwaar zijn? ... Ja

Vannacht en morgen zal het (vrij) droog zijn, net als zondag voormiddag. Dat zal zeker nog een belangrijk verschil maken. Misschien vriest het wel aan de grond van zaterdag op zondag zoals sommige Meteo's voorspellen. Geduld is inderdaad een schone deugd. Niet te snel beslissen dus... :-k .

De bij dit weer onberijdbare stukken zijn er nu al uit...
- pimberg - helling van 15% vlak naast prikkeldraad is nu een glijbaan en te gevaarlijk
- kortrijkstraat - koekheideweg - 3 à 4 km waar bij nat weer een modderpoel ontstaat
- Maelendries - gekend van het bordje 'een beetje modder' dat enkele jaren terug op dit forum tientallen reacties gaf
- Koebos - een heerlijk stukje wanneer het droog is, maar bij dit weer...

Morgen rijden we hele parkoers opnieuw. 's middags doen we een extra evaluatie. #-o
Morgenavond geven we zoals beloofd een nieuwe update

'de inrichters'
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door anho »

Goed bezig! Ik hoop zondag toch echt de eerste 2013 Belgische TT te gaan rijden. Opwarmen voor de Zoenk-tocht :wink: Mag best wat modder op mijn fiets komen, hoor.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door Geoffe »

Nu al =D> =D> =D> voor de organisatie.
Gebruikersavatar
denhave
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 21 nov 2008 16:10
Rijdt met: Canyon CF 26"

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door denhave »

Super organisatie! Nu al prachtig werk!!!!

Krijgen we morgen soms een gpx track van de langste afstand na de afpijling? Indien deze beschikbaar is natuurlijk...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door scelter »

Zit er privégrond in de toertocht? Ik moet zondag werken, maar ik wil hem binnenkort wel eens narijden op gps.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door phille »

vandaag SCHITTEREND weertje, als dat kan doorgetrokken worden tot morgen 13h dan ben ik heel blij ...
G-Stoel
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: do 08 dec 2005 20:51
Rijdt met: Merida

Re: Zo 03/02/2013 Pellenberg :: 5de Hoogste Punt Toertocht

Bericht door G-Stoel »

Wij zouden met 5 bikers vanuit Haacht met de fiets komen.
Kunnen we in Linden op het parcour ?
Waar?Hoe gaat de richting ?En hoever is de start dan nog ?
We gaan altijd betalen ...
Tot morgen
gunter
Plaats reactie