Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door DDT-STAS »

Zelden zo blij geweest aan de aankomst.
Wijselijk ne shortcut genomen en na 41km en bibberend vd kou aangekomen.
Toch nen dikke proficiat a d organisatie =D>
Tot de volgende !
CRAPS
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 10 jan 2009 22:33
Rijdt met: ORBEA

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door CRAPS »

Aan allen die aanwezig waren, dikke merci ! Dit was super moedig ! Daarvoor doen we het ook !
Zeer spijtig dat de weergoden ons zo slecht gezind waren :(
Doch, volgend jaar gaan we er weer voor !
Tot de volgende !
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door bdc »

Hetzelfde verhaal hier: vol goede moed begonnen, aan de 55 of zelfs 65, we zouden onderweg wel zien...

In 't begin was de sneeuw nog maar gewoon papperig, en viel er geen regen... 't ging niet snel, maar ge werd er niet doornat van.

Tegen dat we aan de eerste bevoorrading kwamen, begon het echter serieus te gieten - doornat van de regen en ijskoud smeltwater... In een afdaling langs een holle weg, iemand tegen de grond zien gaan: 't manneke en de fiets gleden nog ne meter of tien door, als waren ze onderdeel van het curling spel! Gelukkig zonder erg voor dat manneke en die fiets... ik kon zelf de slipper vermijden door mijn fiets te parkeren in de klimop op de schuine kant van de holle weg.

Bij de eerstvolgende splitsing wijselijk voor de 25km gekozen, uiteindelijk met een goei 37km op de teller gearriveerd, bibberend van de kou.

't Is jammer, er zaten leuke stukken in, en de organisatie was goed en op veel volk voorbereid (behalve misschien de parking). Volgend jaar herkansing!
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door spaver »

Ik wou vandaag ook de 55 65 komen rijden maar het ijskoude smeltwater en de regen van bovenaf hebben roet in het eten gegooid uiteindelijk nog 32km gereden tot aan de streep, de afdalingen waren door de regen op sommige momenten echte ijsbanen, de tenen waren effe verdwenen van de voet ik voelde ze effe niet meer. maar niet te min mijn hartje vandaag kunnen ophalen toch effe kunnen rijden op naar pellenberg leg al maar goede modderbanden op hopelijk blijft de wind wat liggen in pellenberg.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door koppigaard »

bdc schreef: In een afdaling langs een holle weg, iemand tegen de grond zien gaan: 't manneke en de fiets gleden nog ne meter of tien door, als waren ze onderdeel van het curling spel! Gelukkig zonder erg voor dat manneke en die fiets... ik kon zelf de slipper vermijden door mijn fiets te parkeren in de klimop op de schuine kant van de holle weg.
Dat zou ik wel eens kunnen geweest zijn: holle weg met boompje dat over hing? Tijdens mijn glijpartij mijn cameraatje kwijt geraakt en tijdens het zoeken gleed er mij ook iemand voorbij. Dit was één van mijn drie schuivers, gelukkig allemaal zonder erg. Ik heb uiteindelijk de 65 rondgemaakt. Aan de tweede bv was men alles aan 't inpakken, die mannen hebben daar nog gauw mijn zakken volgestopt met bananen en wafels, bijkomende balast, en ne blonde of ne donkere beloofd bij de aankomst. Nog 10 km te doen, een niemendalletje zo dacht ik. Fout, dik fout! Sporthal was gesloten toen ik arriveerde. Zonder blondje, zeiknat en een temperatuur een stuk lager dan 37 de auto in en naar huis. Mijn auto was bovendien nog de enige die dwars stond geparkeerd op de openbare weg. Mijn excuses aan de aankomende chauffeurs die zich vast een bult hebben geschrokken en weer hebben afgegeven op die vervelende moutainbikers.
Conclusie: goed gestart om voor het eerst deze triple af te werken.
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door de ware »

Nieuwe Locatie, parcours en afspuit........zeer goed =D> =D> =D>
maar aan 't weer kan je niks veranderen: 't was schuiven en dansen op een slappe koord, sommige stukken lagen spekglad en daarom voor de 25 km gekozen. Net op tijd binnen voor het begon te gieten

Toch nog genoten van dit zware tochtje en organisatie: hou deze lokatie

tot de volgende editie
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door phille »

koppigaard schreef:Ik heb uiteindelijk de 65 rondgemaakt.
RESPECT !

=D>

Wat dat glijden betreft, koop u komende zomer 1 spijkerband, achteraan nutteloos, vooraan onvoorstelbaar ! Ik ben geen kamikaze en zal rap afstappen aan een ijsplek, vandaag nergens geslipt en in de afdalingen overal vlot voorrem kunnen gebruiken
Gebruikersavatar
Glenn92
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 18:46
Rijdt met: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
Contacteer:

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door Glenn92 »

Ridley Racer schreef:Aangezien dat ik wegens een medisch probleempje aan mijn hand voorlopig niet kan fietsen, ga ik toch afkomen.
En ga ik de 25km proberen te lopen.
Ik ga uiteraard ook betalen aan de inschrijving.
Tot morgen !
Ik heb de 25km uitgelopen! Weliswaar met een paar stukken stappen om en beetje te recupereren maar soms was het ook gewoon te gevaarlijk om te lopen in de afdalingen.
Kletsnatte voeten gehad maar de kou viel nog mee.
De nieuwe locatie is ook een hele verbetering.

http://app.strava.com/activities/38860940
pédalleur de charme
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 28 feb 2011 22:46
Rijdt met: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door pédalleur de charme »

Vandaag vol goesting en goede moed vertrokken voor de 45km. Totdat het begon te regenen... Dit was nog niet het ergste, het ijskoude dooiwater heeft me vooral de das omgedaan.Hoewel het redelijk lang duurde voor ik koude voeten kreeg, een keer het zover was was het bijna niet meer uit te houden van de pijn.Dan maar aan de 2e bevoorrading een shortcut genomen en zo op een 41km uitgekomen. Nog 2 mooie duiken gemaakt ook.Zelden zo blij geweest dat het gedaan was. Hoewel het een zeer mooi parcours was, vooral de privéstukken. Dit kon echter niet opwegen tegen de bevroren tenen. Ook een pluim voor de organisatie, het zal voor hun ook niet makkelijk en aangenaam geweest zijn om met deze omstandigheden zo'n goede tt samen te stellen.
pcrispey
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 28 dec 2007 20:31
Rijdt met: Canyon

Re: Zo 27/01/2013 Huldenberg :: MTB Loonbeek-Telenet

Bericht door pcrispey »

Ik heb vandaag ook de 65 km gereden. Naar mate dat het meer dooide vond ik het parcours beter worden.
Mijn ice spikers Pro deden perfect hun werk nergens echt hard geschoven.
Ik heb ook niemand echt hard zien vallen de meeste valpartijen liepen af zonder kleerscheuren maar met een natte broek maar die had iedereen wel. Toch ook enkele nieuwe tracks in het parcours denk ik.

Spijtig voor de organisatie want alles was zoals de voorbije jaren weer dik inorde. Tot in 2014 !
Plaats reactie