Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Martin
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 14:12
Rijdt met: olympia

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door Martin »

prachtige rit, geestig rijden in de sneeuw in het bos en op het land.
Op de besneeuwde en soms wel gladde wegen ben ik in vergelijking met andere bikers duidelijk geen held.

proficiat en bedankt.
meridagirl
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: di 19 dec 2006 20:15
Rijdt met: merida

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door meridagirl »

Zoals eerder deze week gemeld kon niets of niemand mij tegen houden om deze rit te rijden en dus ook de sneeuw niet.
Rond 10.00u gestart en bijna geen volk tegengekomen op het parcours. Niemand wou mij vandaag vergezellen dus heb ik maar alleen gereden. Gelukkig kon ik vanaf de bevoorrading meerijden met 2 sympathieke gasten. OK 't lag er af en toe wat glad bij maar voorzichtig zijn was de boodschap. Desondanks heb ik toch 2x zachtjes de grond geraakt.
Het parcours wat TOP. De chocomelk aan de bevoorrading heel lekker. De pizza samen met een warm soepje heeft me gesmaakt. De douches hadden heerlijk warm water. Kortom ik heb het me geen seconde beklaagd dat ik deze rit heb gereden. Volgend jaar terug van de partij.
Bedankt aan de organisatie! =D>
hagar 77
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 03 sep 2012 22:10
Rijdt met: trek 8500

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door hagar 77 »

i-Mac schreef:
hagar 77 schreef:Volgens de buienradar blijft het ook droog. Er is ook geen smog meer, dus ideaal om de longen eens open te zetten in de winterse bossen ! (o)
Mijn bron was juister ;-)
Inderdaad, maar jij hebt waarschijnlijk iets later gekeken. Om 06.00 h. vanmorgen was er op de radarvoorspelling van meteox.be nog geen sprake van sneeuw (3 uurs voorspelling). Op het parcours heb ik aan de lijve kunnen ondervinden dat mijn voorspelling serieus verkeerd was :oops: :oops:
Het was echter wel prachtig rijden in de winterse bossen, diegenen die er geweest zijn zullen dit kunnen beamen. :-D
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door i-Mac »

hagar 77 schreef:
i-Mac schreef:
hagar 77 schreef:Volgens de buienradar blijft het ook droog. Er is ook geen smog meer, dus ideaal om de longen eens open te zetten in de winterse bossen ! (o)
Mijn bron was juister ;-)
Inderdaad, maar jij hebt waarschijnlijk iets later gekeken. Om 06.00 h. vanmorgen was er op de radarvoorspelling van meteox.be nog geen sprake van sneeuw (3 uurs voorspelling). Op het parcours heb ik aan de lijve kunnen ondervinden dat mijn voorspelling serieus verkeerd was :oops: :oops:
Het was echter wel prachtig rijden in de winterse bossen, diegenen die er geweest zijn zullen dit kunnen beamen. :-D
Neen hoor, deze website is zeer correct. Ik volg deze al een hele tijd, en het is verbazend hie juist ze het weer voorspellen. Zeker in vergelijking met het weerbericht dat we van KMI krijgen.

Maar het speelt geen rol hoor, zolang je je amuseerde ;-)
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door blomsky »

Leuke tocht (zoals elk jaar trouwens!). Sterke organisatie!!!

De zo bekende paadjes lagen er voor 1x niet zo bekend bij. Ik hou van rijden in de sneeuw!! Dan ook genoten van de 55km. Rond 10u gestart. Bijna geen mens tegen gekomen. Zalig alleen crossen door de sneeuw in de bossen!! Ik heb er van genoten!! Tot volgend jaar.

Bedankt om deze elk jaar te organiseren en dit jaar (in tegenstelling tot anderen) ook te laten doorgaan!!
LUC02121960
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 dec 2012 18:33

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door LUC02121960 »

Vanuit Roeselare met auto om 8.45 vertrokken. Lichte sneeuw maar de weg perfect berijdbaar.
Om 9.20 vertrokken voor de 55km. Prachtige rit in een even prachtig decor. In zone 26 stonden plots op 100m afstand 3 herten op mijn weg...remmen dicht om het tafereel te bekijken...3 herten op de vlucht waarbij ik ze in de verte nogmaals 2 keer heb gezien nabij de uitrit aan het ijzeren hekken...fantastisch. Zo verliep de rit ook fantastisch in de sneeuw met bij momenten hevige wind. Na aankomst had ik ik er niet genoeg van en opnieuw vertrokken voor de 33 km. 87 km en bijna 5 uur later terug om mijn pizzatje te verorberen.
Aan de organisatie een dikken proficiat. Alles perfect uitgepijld...eigenlijk alles zeer goed.
Gebruikersavatar
Woody 7
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 20:46
Rijdt met: Scott

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door Woody 7 »

ZAAAAALIG!!!
Met dank aan de organisatie =D> om dit moois te mogen mee maken!
Voor 95% offroad gereden,alé gaf toch dit gevoel in de sneeuw,zal volgende week weer andere paté worden :evil:
Een toporganisatie waar veel werk werd ingestoken,ge moet het maar doen!!
Jabbeke tot de volgende!
Gebruikersavatar
PETER14
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 sep 2011 19:00
Rijdt met: Ridley

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door PETER14 »

Hier dus ook gestart, eerste keer dat ik in de winter editie van Jabbeke gestart ben
Deze morgen hier in Zwevezele rond 8.30u vertrokken met lichte regen, sneeuw. Op weg in Ruddervoorde getwijfeld om terug te keren na een paar keer gladde plekken. Maar toch door gezet!

Bij vertrek was het lichtjes aan het sneeuwen, na een uurtje rijden was het andere koekenbak, de sneeuw schoot lijk pijlen in mijn ogen, wat heb ik mijn bril gemist vandaag.

Twee keer kort na elkaar serieus tegen dek gegaan, met als gevolg een blauwe bil en een zinderde knie. Ben ssoms een beetje te geweldig in de sneeuw, geef ik eerlijk toe. Twas gevaarlijk als je uit een bos kwam de weg op, waar de verse sneeuw wel een beetje de redding was bij momenten!
Vandaag gekozen voor de 33 km wegens twee keer vroeg te hebben gevallen.
Meer dan content terug huis waards gekeerd, tot ergens in september Jabbeke!
Gebruikersavatar
Superformi
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: di 07 dec 2004 19:11
Rijdt met: specialized

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door Superformi »

Aan dark dingo verzorg u maar dat het griepje vlug geneest :-D
En ja ik ben niet meer aan het rond dolen in het bos van Jabbeke 8) allez volgende week Sijsele :wink:
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door spiermassa »

wat we allemaal nie doen voor ne stuk pizza.net na mijn vertrek uit kuurne begon het te ijzelen en later sneeuwen .maar wanneer de mannen van jabbeke een ganse week dit weer getrotseerd hebben voor deze tocht in elkaar te steken kan ik alleen maar respect hebben en deze tocht ook komen rijden......en twas n orde.
Plaats reactie