Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Za 19/1/2013 Moerkerke::18de Damse Smokkeltocht

Bericht door geertje »

18° Damse Smokkeltocht organisatie St-Ritatrappers
Zaterdag 19 januari 2013

De toertocht van de St Ritatrappers is gekend om zijn tocht in barre weersomstandigheden waar wind en regen meestal de hoofdrol spelen, misschien dit jaar eens een vriesdag?. Voor de 937 moedige mountainbikers en -bikesters van vorig jaar konden we dan ook niet anders dan een respectvolle buiging maken en hen te bedanken voor hun aanwezigheid vorig jaar. We hopen hen en nog vele andere te mogen verwelkomen op zaterdag 19 januari 2013
Er is dit jaar keuze tussen afstanden van 29, 38 en 49km. U wordt vanaf 8u30 tot 14u00 verwelkomd aan het sportpark De Meuleweg in de Vissersstraat 2A te Moerkerke, wat trouwens onze nieuwe startplaats is en waar de inschrijvingen zijn, de bikewash voorzien is en ook de 4 kleedkamers om zich na de tocht op te frissen.
Als opwarmer hebben we een passage door het park van “Het Kasteel van Moerkerke en de doortocht door het dorp waarna we rustig aan geleid worden naar de eerste technische strook langs de dijk van het Schipdonkanaal en de middendijk tussen de 2 kanalen om zo langs verschillende veldwegels tot in Lapscheure te biken.
Tussen Lapscheure en Hoeke rijden we op de dijk die Nederland en België scheid waarna we langs de dijk van de Damse vaart richting bevoorrading rijden. Hier kunnen de bikers genieten van een uitgebreid buffet in de hangaar van een boerderij
Na de bevoorrading gaat het richting Oostkerke om langs verschillende technische stroken Damme te bereiken, waar na een al dan niet toeristische doortocht via enkele privé terreinen terug richting Moerkerke gekeerd worden langs terug een heerlijke single track in de dijken van het kanaal om zo de nieuwe thuisbasis terug te bereiken.
Eenmaal terug aan de startplaats is er mogelijkheid tot douchen. Hiervoor zijn 4 kleedkamers voor vrouwen en heren voorhanden. Ook de fietsen kunnen genieten een goede douche in de hiervoor voorziene afspuitstand.

In de kantine en een deel van de sportzaal wordt u getrakteerd op een Hotdog, kunt U genieten van een heerlijke soep op grootmoeders wijze, een Leffe, een koffie of iets anders naar keuze en wordt u nog uitgenodigd tot een gezellige après-bike samen met de St Ritatrappers en de andere bikersvrienden.

Praktisch

Deelnemen kan met een vrije start tussen 8h30 en 14h00
Deelnameprijs voor Aangesloten 3€ op de 3 afstanden
Niet aangesloten 4€ op de 3 afstanden
Voor zij die eens willen proeven van dit fietsgebeuren en niet beschikken over een mountainbike kunnen een mountainbike huren.
Voor reservatie mountainbike E Vandevijvere tel 051/65 66 88 of GSM 0477/34 24 56 of e-mail eddy.vandevyvere@skynet.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik probeer in de loop van de volgende weken de laatste updates bekend te maken, zaterdag verkenning van de tocht. Ik kijk er reeds naar uit. :bounce:
Grtn

geertje :wink:
Gebruikersavatar
Iben
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 01 nov 2011 18:59
Rijdt met: Cannondale

Re: Za 19/1/2013 Moerkerke::18de Damse Smokkeltocht

Bericht door Iben »

Ook dit jaar kan je de Damse Smokkeltocht vinden op Facebook. Heb je Facebook, dan kan je jezelf altijd aanwezig melden en al je mountainbikevrienden uitnodigen om er op die manier ook dit jaar weer, een zeer geslaagde tocht van te maken. :-D We verwelkomen jullie graag allemaal op 19 januari! Dit is de link: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ploppertje
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: di 05 jan 2010 12:08
Rijdt met: Trek 6500
Contacteer:

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door ploppertje »

Op dit tof tochtje bij onze buren mogen en zullen we niet ontbreken!
Deze goed georganiseerde tocht kennen we redelijk goed, maar de organisatie verrast ons steeds met enkele nieuwe stukken, we zullen wel zien.
Voor ons is de nieuwe startplaats alvast 800 dichter bij ons Sieseele http://wtcolympiasijsele.wordpress.com/

Sint Ritatrappers tot op de 19de of op een van de tochten volgende weekends...
En ... met een leffe in de hand kom je door het ganse Moerkerkse land 8)
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door geertje »

Deze morgen even onze 49km gaan verkennen, wa foto's genomen en het parcours goed bevonden. Het deel net na de bevoorrading (zone 10 Valslag 1.3km)kan enkel in het parcours opgenomen worden bij vriesweer. Een tweetal zones worden indien het niet opdroogd gesplitst in gemakkelijk en moeilijk maar voor de rest viel alles goe mee.
Ik vermoed op ons uiterste punt op de 49km (Zelzatebrug) Safaribikers herkent te hebben die waarschijnlijk ook op verkenning waren voor hun tocht daags nadien. Vermoed dat onze en hun tocht elkaar daar raken. Dus indien je de vaarten vanuit Moerkerke tot Heist wil doen, doe je zeker eerst de Damse Smokkeltocht ,de dag daarop de Safari tocht in Zeebrugge.
Foto's van m'n verkenning in de loop van volgende week.

Grtn

geertje :wink:
Gebruikersavatar
SafariChris
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 20:28
Rijdt met: Kan ik niet missen

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door SafariChris »

Jup geertje, ons eerste stuk offroad eindigt aan de Zelzatebrug! We gaan daar zaterdag eens zwaaien naar de bikers die er passeren, terwijl we onze laatste pijltjes ophangen :-D
Veel succes! We kunnen er jammer genoeg niet bij zijn :(
pimke
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 16:57
Rijdt met: GRANVILLE PULSE

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door pimke »

hallo geertje :-D wij komen zeker af mee nen man of 4 =D> en ga me zeker douchen ik moe toch de nieuwe douches die ikzelf geplaatst heb uitproberen :wink: :wink: gr
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door geertje »

Zoals belooft een korte fotoreportage van het parcours genomen op zaterdag 5 januari 2013.
Ik kan uit ervaring wel vertellen dat de plassen die je ziet op de foto's altijd een verharde bodem hadden.
Alle foto's zijn genomen op het parcours van de 49km
hier de link naar de foto's,n veel kijkplezier https://picasaweb.google.com/Sintritatr ... s33zqXzMw#
Nog 10 nachten slapen.
pimke schreef:hallo geertje :-D wij komen zeker af mee nen man of 4 =D> en ga me zeker douchen ik moe toch de nieuwe douches die ikzelf geplaatst heb uitproberen :wink: :wink: gr
Op welke temperatuur zetten we de thermostaat om 1000 mannen en vrouwen te laten douchen???? :wink: :wink:

Grtn

geertje :wink:
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door dark dingo »

zoals telkenjare...AANWEZIG!! :bounce: :bounce: starten rond de middag samen mee metgezel(en vrijgezel :wink: ) Dimi.Begint een traditie te worden...als het al geen traditie is!!Hopelijk verlies ik nu ook dit jaar m'n fietscomputerke nie #-o ben daar al 2x in geslaagd en steeds op dezelfde tt...in Moerkerke :oops: Geertje...hebde gij uwen nieuwen bril al?Ik stond vorig jaar in de zaal naast u en je had me niet herkent ](*,) :lol: ook diene ventilator op het parcour moogde uitzetten,vond dat em vorig jaar aan het overdrijven was.tot volgende week zaterdag...we zien er naar uit!!
dingo 8)
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door Superfan »

't Ziet er goed uit, volgens die foto's kan het niet misgaan. :wink: :wink:

Geertje, nu nog de eitjes op de juiste plaats en 't ok.... :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Re: Za 19/01/2013 Moerkerke :: 18de Damse Smokkeltocht

Bericht door dark dingo »

Superfan schreef:

Geertje, nu nog de eitjes op de juiste plaats en 't ok.... :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Superfan...wilde nu zegn da Geertje z'n eitjes nie op de juiste plaats heeft?? :lol: ](*,)
Plaats reactie