Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spetteraere
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 09 sep 2009 13:11
Rijdt met: batavus

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door spetteraere »

Zal er zeker zijn zondag :bounce: , al was het maar ter ere van Bart VDB :( !
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door QM »

Ga hier ook komen spelen op de grote lus, en als 't weer een beetje mee zit gaat 't vrouwke met 't dochterke de kidstocht doen. (o)
Gebruikersavatar
gulleke
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 18 jan 2006 23:50
Rijdt met: Cube reaction 2008 HS33

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door gulleke »

ik kom voor de lekkere pannekoeken :P
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door jägermeister »

spetteraere schreef:Zal er zeker zijn zondag :bounce: , al was het maar ter ere van Bart VDB :( !

Man, ik ben hier ook van geschrokken.
Gebruikersavatar
Sloebertje
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:12

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door Sloebertje »

Hier nog nooit gereden. :bounce:
Wat mogen we zo al verwachten? :-k
En in welke staat is het parcous? a.u.b. -> dit i.v.m. bandenkeuze. :-"
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door patje2 »

Ben nog aan het twijfelen deze of Brugge st kruis waarom zou ik voor deze kiezen? Ik vertrek in Oostende dus ongeveer even ver rijden.

Hoe zit het met het % offraod?
Zijn hier veel HM (heuveltjes van erika)?
Gebruikersavatar
Manza
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 23 nov 2009 20:38
Rijdt met: Scott Spark 30 (2010)
Contacteer:

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door Manza »

Sloebertje schreef:En in welke staat is het parcous? a.u.b. -> dit i.v.m. bandenkeuze. :-"
Sloebertje ... het zal geen schokkend nieuws zijn als ik je zeg dat je niet met slicks of zomerbandjes moet verschijnen hé. Persoonlijk zou ik kiezen voor een band genre Vredestein - Black Panther, Rocket Ron of Noby Nic, maar zeker geen zwaarder geschut dan dit. Ik persoonlijk zou starten met 2 kg (tubeless) a 2.5 kg druk (binnenband), maar dat is eigen mening hé! Als mtb'ers die zelf alle week rijden hebben wij er ook een hekel aan om ellendig lang door het slijk te ploeteren. We doen als organisatie er alles aan om ploeter partijen zoveel mogelijk te vermijden maar we moeten er bij zeggen dat het parcours er grotendeels vrij goed bij ligt (veel beter dan verwacht!) maar verwacht geen "stuif stof".
patje2 schreef:Ben nog aan het twijfelen deze of Brugge st kruis waarom zou ik voor deze kiezen? Ik vertrek in Oostende dus ongeveer even ver rijden.

Hoe zit het met het % offraod?
Zijn hier veel HM (heuveltjes van erika)?
Patje2 waarom deze tt? Ik zal even een aantal redenen meegeven:
* georganiseerd door en voor mtb'ers (geen wielertoeristenclub/cyclocrossclub die de kas wil spekken). Ik zag (en met alle respect hoor) dat Brugge een eerste keer georganiseerd wordt door een roeiclub #-o . wij zitten aan onze 13de editie.
* Er worden zomaar eventjes 22 privé stroken aangedaan (dat wil zeggen dat wij zelf deze tocht ook maar 1 keer per jaar op die manier kunnen rijden).
* Kijk even naar het filmpje dat hier in het begin van de topic staat, we zijn al weken bezig met parcours aanleggen en speeltuintjes te maken.
* Lees de commentaren eens van vorig jaar. Die zeggen volgens ons meer dan genoeg: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... s+Baaikers
* Er zijn ongeveer een 200 hoogtemeters op de grote toer (zal er niet ver naast zijn). Niet spectaculair maar genoeg.
* Een mooi stuurnummer als aandenken en een foto van elke deelnemer.
* Er zal ongeveer een 50% à 60% off road zijn, maar daar kunnen we eigenlijk pas zaterdag een definitief antwoord op geven omdat we dan zullen beslissen of er stroken moeten geschrapt worden. Het heeft geen zin om iets waar we op voorhand al aan twijfelen er te laten inzitten om dan nadien een bak commentaar te krijgen dat het niet te doen was. Wij kiezen in dat geval liever voor een strookje meer (openbare) weg ipv materiaal naar de vaantjes te stampen.
En als laatste ... (en terwijl met dank aan...) Andere doorwinterde mtb'ers zoals Pompierke liet hier het volgende al weten: "Voor deze tocht teken ik, zoals al vele jaren, present , is één van de betere organisaties uit de grote regio , de tocht wordt georganiseerd door een bende ervaren mtb-ers." En we hebben hem daarvoor niet moeten betalen of een pannenkoek extra beloven [-X [-X [-X
Ik hoop dat dit voldoende is om je over de streep te trekken.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door i-Mac »

Manza schreef: * georganiseerd door en voor mtb'ers (geen wielertoeristenclub/cyclocrossclub die de kas wil spekken). Ik zag (en met alle respect hoor) dat Brugge een eerste keer georganiseerd wordt door een roeiclub #-o . wij zitten aan onze 13de editie.
Klopt niet hoor. Alleen verhuizen de Brugse Cyclo's naar een nieuwe startplaats. En deze is gevestigd aan de lokalen van de roeiclub. Ook zij hebben er al wat edities opzitten.

Enfin, voor mij is het werkweekend, dus geen TT.
Gebruikersavatar
Manza
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 23 nov 2009 20:38
Rijdt met: Scott Spark 30 (2010)
Contacteer:

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door Manza »

Bij deze dan excuses ... had het echter zo begrepen. Hoop niemand op de tenen te hebben getrapt.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Zo 13/01/2013 Klerken :: 13de Heuveltjes van Erika

Bericht door i-Mac »

Manza schreef:Bij deze dan excuses ... had het echter zo begrepen. Hoop niemand op de tenen te hebben getrapt.
Toch niet op de mijne :-D Het is in Brugge reeds de 18de editie.

Ik wens iedereen veel bike plezier, eender waar ze gaan rijden.
Plaats reactie