Inschrijvingsgelden toertochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
sveester
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 mar 2004 23:21
Rijdt met: Thompson

Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door sveester »

Waar ik me tegenwoordig vragen bij stel, samen mijn bikepartners, zijn de "hoge" inschrijvingsgelden op toertochten tegenwoordig.
Ik heb de indruk dat ze er gemakkelijk 1 (of 2) euro bij kletsen. Twee jaar geleden betaalde je nog 2 of 3 euro voor een tocht. Tegenwoordig wordt 5 euro een normale prijs.
En als je bekijkt wat je er voor in retour krijgt, is het dikwijls pover gesteld: slechte bevoorrading, koud water onder de douche, beperkte afspuitstand, ....
Op zich is het organiseren van een tocht (volgens mij) geen heel grote investering en was de betaling dikwijls voor een dagverzekering.

Zijn hier nog forumlezers die mijn menig delen?

grtz
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Marc Vde »

sveester schreef:Waar ik me tegenwoordig vragen bij stel, samen mijn bikepartners, zijn de "hoge" inschrijvingsgelden op toertochten tegenwoordig.
Ik heb de indruk dat ze er gemakkelijk 1 (of 2) euro bij kletsen. Twee jaar geleden betaalde je nog 2 of 3 euro voor een tocht. Tegenwoordig wordt 5 euro een normale prijs.
En als je bekijkt wat je er voor in retour krijgt, is het dikwijls pover gesteld: slechte bevoorrading, koud water onder de douche, beperkte afspuitstand, ....
Op zich is het organiseren van een tocht (volgens mij) geen heel grote investering en was de betaling dikwijls voor een dagverzekering.

Zijn hier nog forumlezers die mijn menig delen?

grtz

+1

Organisatoren zullen creatief moeten zijn willen ze nog 5 euro uit mijne portemonnee [-( hebben voor een toerke in mijn achtertuin (midden Limburg). :-k
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door endorfin »

Super topic, mss een sticky van maken !
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Jef Dries »

meeste clubs zullen hun bond daar wel in volgen zeker? De vwb is na enkele jaren op zelfde tarief gebleven te zijn dit winterseizoen gestart met een halve euro opslag. 3.5EUR dus voor leden.
Ik heb indruk dat meeste clubs in de buurt (Kempen) zich hier wel aan houden.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door kenny »

Zelf eens iets organiseren, en dan eens praten.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door RigolleM »

Ik vind dit ook erg, en de week erna zitten de organiserende leden met hun lui gat ergens op een Caraïbisch eiland met ons zuur verdiende centjes =D>
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Edlisjas »

Wat is nu nog 5 euro...

Parkeer uw auto eens aan een pretpark of evenement en je bent het ook kwijt.
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door marge »

Ooooh wat zijn die organisatoren toch deugnieten. Hun clubkas vullen en er niks moeten voor doen :-({|=

Zaterdag: Herstberge. 3 € (en als ze 7 € vragen zal ik niet laten om mijn hobby uit te oefenen.
50 km prachtparcours, 2 goede bevoorradingen, bike wash, warm water in een emmertje (geen douche). gratis hotdog. Nog met de collega's elk 5 € in de pot gelegd. Dus 8 € kwijt van mijn karig loontje maar een hele namiddag dikke pret.
Zondag: Zedelgem. 3 €, 50 km prachtparcours, 1 goede bevoorrading, bike wash, warme douche, 1 belegde boterham. 5 € pot gelegd.
Dus 16 € 'kwijt' - en ja had ik een beetje gierig geweest dan kon het ook voor 6 €- en een fantastisch weekend gehad.

We kunnen ook geen geld uitgeven aan die boefjes en zelf een parcours uitstippelen, zonder prive passages, thuis een douche nemen, zelf wafels bananen appelsienen en een flesje energiedrank in onze zak stoppen en onze fiets thuis afspuiten.

Zwart rijden kan ook een oplossing zijn ](*,) Of gaan bowlen (5 € ? voor een spelletje die amper een half uurtje duurt)...
Gebruikersavatar
Gstart
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:14

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Gstart »

Als je 5 euro teveel vindt voor een TT denk ik dat je best een andere hobby zoekt ](*,)
Ik wens u veel succes om een georganiseerd sportevenement te zoeken waar je voor dergelijk bedrag aan kunt participeren.
En nee, ik heb nog nooit een TT zelf georganiseerd maar heb wel enorm veel respect voor de mannen die dit wel doen. Probeer maar eens om de nodige sponsoring los te weken, vrijwilligers te vinden, het werk verrichten om de omlopen berijdbaar te maken/houden.
Ik rijd elke week een TT en heb er graag dat bedrag voor over en wat de bevoorradingen betreft : voor mij moet dit geen ***sterren menu te zijn. Voor mij zijn de aangeboden bananen, rozijntjes, sportdranken, peperkoek, koeken, soep, water, snoepjes, cake ...meer dan genoeg voor dit geld =D>
En is het douchewater dan al eens te koud/heet ... what's the prob ! Wees kontent dat ge u kunt wassen :-$
Nog twee tips :
1. Er zijn talrijke Bloso routes waar ge gratis kunt rijden, maar ja, dan moet ge wel zelf uw eten en drinken verzorgen, meestal de weg zoek zoeken want dikwijls pijltje verdwenen en als je daarna wilt douchen moet ge ook betalen in een of andere sportzaal.
2. Ge kunt ook lid worden van één of andere wielerbond dan krijgt ge ook afslag (maar moet ge natuurlijk wel eerst het lidgeld voor die bond betalen :wink: )
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Japie carbon »

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel eens afvraag waar het geld heengaat. Kijk als ik idd een bevoorrading heb met drinken koek soep banaan enz. vind ik t akllemaal prima.

Maar ik rij ook wel eens een tochtje waar je alleen een bakje thee en peperkoek krijgt, dan vind ik dat wel tegen vallen!
Plaats reactie