Inschrijvingsgelden toertochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Edlisjas »

Japie carbon schreef:Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel eens afvraag waar het geld heengaat. Kijk als ik idd een bevoorrading heb met drinken koek soep banaan enz. vind ik t akllemaal prima.

Maar ik rij ook wel eens een tochtje waar je alleen een bakje thee en peperkoek krijgt, dan vind ik dat wel tegen vallen!
Waar denk je zelf dat het geld heengaat?

Naar de club natuurlijk...!

Moet jij voor elke euro die je uitgeeft iets in de plaats krijgen? Al ooit van sponsoring of een goed doel gehoord?
Gebruikersavatar
sveester
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 mar 2004 23:21
Rijdt met: Thompson

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door sveester »

Ik heb verschillende reacties gelezen en zeg niet dat toertochten altijd 2 euro moeten blijven kosten. Het valt me gewoon op dat de prijs de laatste 2 jaar tot bijna verdubbeld is.
En mijn ervaring leert dat een euro meer vragen precies geen probleem is: "tis maar een euro".

En er zijn wrs nog wel collega-bikers die hun deelname kunnen laten afhangen van de geafficheerde prijs op de site (wat dikwijls goedkoper is dan aan de inschrijvingstafel!).

Als ik het stukje sponsoring lees, dan ga ik ook uit over sponsering door fabrikant van drank en voeding. Ik neem aan dat het niet altijd even gemakkelijk is voor de organisatoren om een goede sponsor te vinden door het grote aanbod van de TT's. Maar ik neem aan dat bussen of voeding die niet goed in de markt ligt of de maand nadien niet voor een prikje kan worden aangekocht.
(daarmee wil ik alleen maar zeggen, dat het geen echt excuus is voor "een hogere onkost".)
Marstof
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 jul 2009 10:16
Rijdt met: Specialized

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Marstof »

Alle koeken, drank enz... worden aangekocht, zelfs de Etixx die gegeven word (sponsor van de VTTs WBV) moet dik betaald worden, deze zomer beslisten die dat er bij een emmer 20 euro opslag was, te nemen of te laten. Aan de inschrijfprijs van 3 euro, indien lid van een bond, heeft de club niets over. De zaal, douches, verbruik water aan de stad voor het afspuiten fietsen, rode kruis, de bevoorradingen, een boterham bij aankomst, 45 medewerkers die iets moeten eten en drinken (tijdens de voorbereiding en op de organisatie) om twee dagen paraat te zijn, een bijdrage per deelnemer aan de bond, een bedrag aan de bond per inrichting, flyers, affiches en waarschijnlijk vergeet in nog een paar zaken, moeten allemaal betaald worden. Er komt dus veel meer bij kijken dan een koekje geven. Als je dan het geluk hebt om zelf de aprés te verzorgen, meer en meer fietsers drinken zelfs niets meer na de ritten, kan je als club iets overhouden, maar deze winter met minder deelnemers op de VTTs zullen er clubs zijn die toeleggen op hun organisatie. Om maar mee te geven dat het allemaal zo simpel niet is, om dan ook maar te zwijgen over de goedkeuringen dat je allemaal nodig hebt om te mogen inrichten. Maar er is na een organisatie ook voldoening als de deelnemers eens proficiat zeggen, of indien er eens iets minder is dat er niet gezaagd word, meestal zagen diegenen die nooit meehelpen op een organisatie. Aan de eventueel mindere zaken kan er de volgende organisatie gewerkt worden. Nog veel fietsgenot deze winter.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Japie carbon »

Edlisjas schreef:Waar denk je zelf dat het geld heengaat?

Naar de club natuurlijk...!

Moet jij voor elke euro die je uitgeeft iets in de plaats krijgen? Al ooit van sponsoring of een goed doel gehoord?
Vertel jij dan eens waarom de ene club wel bv een soepie, bananen en sportdrank kan geven en de ander alleen een droge koek met een bakkie thee?

Ik klaag er niet over, en vind t allemaal wel best, vind t alleen opvallend.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door eL Tee »

Zelf fiets ik nog maar een maand of 6, en in die tijd heb ik 2 TTs meegedaan. 'k Heb genoeg gezien: 't is m'n ding niet...

Het gaat 'm niet om die paar €s, verre van. Ik heb geen bepijling nodig, geen bevoorrading (ik kan wegens medisch redenen niet zomaar alles eten of drinken) en geen volk rond m'n gat. Sta me toe mezelf een 'einzelgänger' te noemen. Die douche neem ik wel wanneer ik thuis kom. 'k Heb het 'geluk' in een ideale regio te wonen om te MTB-en: de Vlaamse Ardennen. 'k Stap m'n v'lo op, 'k steek de straat over en ik kan al een km of 20 doen met amper verhard er tussen. Hoogstens eens een weg oversteken...
Stevig muziekje op de iPod, route uitgestippeld op de 'boordcomputer', waterzak gevuld op de rug samen met een paar schnabbels en trappen tot 't vat af is. Eens thuis, de tuinslang afrollen, fietsje afspuiten en douchke pakken.

Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit wél leuk vinden en/of hier nood aan hebben. Voor hen zijn die paar euro's naar m'n bescheiden mening dan goed besteed, zeker voor zij die wel iets hebben aan die bevoorrading, die douche, dat sociaal contact.

En waar die paar euro's naar toe gaan, daar moet je je geen cojone van aantrekken: nooit de rekening van een ander maken! Da's die z'n/haar probleem, 't uwe niet. Je moet enkel maar afwegen voor jezelf of die paar euro's het je waard zijn, net zoals ik gedaan heb. Voor de rest: leven en laten leven.
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door zanneis »

Marstof schreef:Alle koeken, drank enz... worden aangekocht, zelfs de Etixx die gegeven word (sponsor van de VTTs WBV) moet dik betaald worden, deze zomer beslisten die dat er bij een emmer 20 euro opslag was, te nemen of te laten. Aan de inschrijfprijs van 3 euro, indien lid van een bond, heeft de club niets over. De zaal, douches, verbruik water aan de stad voor het afspuiten fietsen, rode kruis, de bevoorradingen, een boterham bij aankomst, 45 medewerkers die iets moeten eten en drinken (tijdens de voorbereiding en op de organisatie) om twee dagen paraat te zijn, een bijdrage per deelnemer aan de bond, een bedrag aan de bond per inrichting, flyers, affiches en waarschijnlijk vergeet in nog een paar zaken, moeten allemaal betaald worden. Er komt dus veel meer bij kijken dan een koekje geven. Als je dan het geluk hebt om zelf de aprés te verzorgen, meer en meer fietsers drinken zelfs niets meer na de ritten, kan je als club iets overhouden, maar deze winter met minder deelnemers op de VTTs zullen er clubs zijn die toeleggen op hun organisatie. Om maar mee te geven dat het allemaal zo simpel niet is, om dan ook maar te zwijgen over de goedkeuringen dat je allemaal nodig hebt om te mogen inrichten. Maar er is na een organisatie ook voldoening als de deelnemers eens proficiat zeggen, of indien er eens iets minder is dat er niet gezaagd word, meestal zagen diegenen die nooit meehelpen op een organisatie. Aan de eventueel mindere zaken kan er de volgende organisatie gewerkt worden. Nog veel fietsgenot deze winter.
+ 100

Eindelijk een reactie van iemand die weet waarover hij praat ... :wink:
Gebruikersavatar
svennus
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 20:19
Rijdt met: Scott Spark RC WorldCup RIO Edition 2017

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door svennus »

Als die 1 of 2€ extra teveel is voor een TT mee te rijden...

Dan is de beste oplossing thuis blijven en er niet over zagen of organiseer er zelf ééntje aan 2 of 3€ :wink:

Das is mijn mening. (En neen ik zit in geen club!)
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door slooverke »

Of ik nu 3 euro of 2 euro of zelfs 4 euro moet betalen, wel voor mij doet het eigenlijk niks ter zake!!! Ik ben content dat er nog vele mensen zijn die zich de moeite getroosten om een parcours uit te pijlen en ons een plezante "sportieve" zaterdag én zondag geven....
Maar wat we ook héééééél vaak opvalt zijn degene die klagen over de prijs en de "magere" bevoorrading voor diene prijs, ook mmestal dezelfde zijn die dan op den "apres" 10 leffe's nuttigen aan 2.5 of zelfs 3 euro........... :-" :-" :-" :-" :-" :-" :-"

Dus mannekes, wees blij dat we voor de luttele prijs van ne leffe een ganse voormiddag amusement krijgen aangeboden met één of meerdere contoles..............Het enige waar IK eens durf commentaar geven, is het feit dat ik na een rit mij graag wil wassen onder een lekkere douche, en dat is dan ook het enige dat IK ECHT verlang van een organisatie!!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
ysewijne
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: di 16 mar 2010 19:15
Rijdt met: TREK

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door ysewijne »

Hallo , ik treed de vorige schrijver "Sloverken " bij , chapeau voor de organistoren , een toertocht organiseren vraagt veel werk .
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Inschrijvingsgelden toertochten

Bericht door Edlisjas »

Japie carbon schreef:
Edlisjas schreef:Waar denk je zelf dat het geld heengaat?

Naar de club natuurlijk...!

Moet jij voor elke euro die je uitgeeft iets in de plaats krijgen? Al ooit van sponsoring of een goed doel gehoord?
Vertel jij dan eens waarom de ene club wel bv een soepie, bananen en sportdrank kan geven en de ander alleen een droge koek met een bakkie thee?

Ik klaag er niet over, en vind t allemaal wel best, vind t alleen opvallend.
Ik denk dat je wat meer toertochten in België moet rijden want een "bakkie thee" met een "droge koek" heb ik hier nog niet gezien. Als je zoveel mogelijk wil krijgen voor zo weinig mogelijk geld moet je op voorhand even informeren bij de organisatie wat er te bikken valt en dan beslissen of je al dan niet gaat.
Plaats reactie