Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
stephano
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 11 dec 2010 21:19
Rijdt met: Trek 6700-Orbea Alma S50

za 24/11/2012 hoegaarden 1ste ergo MTB happening

Bericht door stephano »

graag wat info over parcour?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door BerggeitCasualFietser »

ier se mijn ex werkgever gaat de mtb toer op...
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door Bunga »

Zal het laten weten als ik terug ben.
Gebruikersavatar
srammer
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 apr 2010 23:40
Rijdt met: orbea alma race

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door srammer »

Ergo ken ik van de ritten op de weg met de koersfiets, en deze zijn altijd tot in de puntjes verzorgt. Dit zal deze keer zeker niet anders zijn.
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door WS »

Welke richting gaan we uit? West (bekend terrein) of oost (dat zou leuk zijn)?
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door Vissie2 »

Nu weet ik terug wat baggeren is! Moet een leuk parcours zijn in de zomer, maar nu was het stoempen..... en dat met benen die precies nog een jetlag hadden, pittig.
Lekker warme douche aan het tennisveld deed wel veeeel deugd!
Glee
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 apr 2011 22:54
Rijdt met: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door Glee »

Ik was speciaal hier komen rijden omdat ze op mtb-you vermelden dat als er te veel regen viel ze het parcours zouden aanpassen met meer asfalt.
Ik vraag me echt af waar die aanpassingen dan zijn gedaan, het was 1 modder en slijk festival. Zelfs de asfalt stukken tussen die velden waren amper berijdbaar.
Ik heb mij op sommige afdalingen niet gewaagd van sneller dan 15 te rijden, totaal geen controle en schuiven dat het niet normaal is.

Ik heb spijt dat ik 100 km afgelegd heb om hier te komen rijden, dan had ik 10 km van mijn deur ook kunnen modderdabben.

gr
Tank
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 24 nov 2012 20:44

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door Tank »

heeft iemand de GPS-track?
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door Bunga »

Je kan hem hier afhalen van gpsies:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ubzwlhztvpfzqhhd

kort samengevat: beton en modder

Er waren inderdaad zelfs asfalt stukken waar je moest oppassen. Flink stoempen op de pedalen was het. Het had voor mij meer iets weg van een veldcross. Van die akker/veldwegen is niet zo mijn ding :( Maar het had zeker zijn uitdaging. Het was niet gemakkelijk om daar door te ploegen en had wat stuurmanskunst nodig in die modder. De stukken beton die er in zaten waren dan ook nodig om effe terug op adem te komen. Ik vrees dat er in die streek niks anders in zit. Alle bossen lijken daar ver weg als je op de kaart kijkt. Na een tijdje begon het toch ontmoedigend te werken dat er wéér een strook modder was.

Sympathieke mensen van de organisatie nochtans. Een minpuntje was de douche. Daar moest je een beetje naar zoeken en duurde ong 5~10 minuten om er te geraken, te voet.

Bewegwijzering was dik in orde al bleek er 's morgens vroeg al 2 pijltjes verdwenen. Kunnen ze weinig aan doen. Er was maar 1 bevoorrading maar je had dan wel muziek en zelfs soep als je wou :) Voor de bikewash waren er ook voldoende aansluitingen, dit is de laatste paar weken bij andere TT's toch wel anders geweest bij al die modder.

Ik denk dat ik niet direct nog deze toer doe maar dat is dan vooral omdat ik liever in de bossen zit met wat meer hoogtemeters.
Gebruikersavatar
pr023473
Mountainbiker
Berichten: 490
Lid geworden op: za 17 jan 2004 10:31
Rijdt met: specialized s-works carbon HT en epic carbon
Contacteer:

Re: Za 24/11/2012 Hoegaarden :: 1ste Ergo MTB Happening

Bericht door pr023473 »

Aangezien de startplaats op vijf km van mijn deur lag had ik al wat kunnen opwarmen voor de 45km te doen.
Dit is uiteraard bekend terrein voor mij en wist dus wat er ging aankomen.
Door het weer van de afgelopen week was het te verwachten dat het stoempen ging worden.
:roll:
Was redelijk vroeg vertrokken en na een vijftal km's een biker of vijf voorbijgestoken te hebben heb ik het ganse parcour niemand meer gezien.
Tegen de bevoorrading had ik bijna niks meer van voorrem dus voorzichtig in de afdalingen dan maar.
Ik wist dat de blokjes ver op waren maar hoopte dat ik er nog één rit mee kon doen #-o
Parcour : tja, bossen heb je hier niet wel vele heuveltjes en die zijn maximaal benut.
Wij rijden wekelijks op het parcour en idd in de zomer is dit veel leuker als je de afalingen met snelheid kan nemen.
Bike blinkt alweer en nieuwe blokjes zijn geplaatst klaar voor de ovolgende rit. :bounce: :bounce:
Plaats reactie