Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
raf²
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 23 okt 2007 11:54
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29''

Zo 02/12/2012 Weerde: 17e dwars door d'hel van weit

Bericht door raf² »

17e Recreatieve Veldtoertocht Weerde
Dwars door d'Hel van Weit
Weerde 02/12/2012 Provincie: Vlaams-Brabant (BEL)

Organisatie: KWB Weerde - WTC Verbruggelingen

Categorie: Toertocht Vlaamse Wielrijdersbond (VWB), opgenomen in de Telenet MTB Cycling Tours

Afstanden:
16 km (kids): verhouding verhard/bos en veld: 35%/65%
30 km: verhouding verhard/bos en veld: 35%/65% - bevoorrading na 12,7 km
37 km: verhouding verhard/bos en veld: 37%/63% - bevoorrading na 18,8 km
45 km: verhouding verhard/bos en veld: 30%/70% - bevoorrading na 17,5 km en 28 km
58 km (marathon): verhouding verhard/bos en veld: 28%/72% - bevoorrading na 17,5 km en 40 km

Startuur: 8.00-10.30

Plaats: Voetbalterrein VK Weerde, Galgenberg - Vredelaan Weerde

Prijs: € 1.00 (jongeren geen lid) - € 3.00 (licentiehouders) - € 4.00 (geen licentiehouders)

Extra: Douches, Bike-Wash, bewaakte fietsenstalling, BLOSO Domein Hofstade, telenet aandenken bij aankomst, après-bike met Westmalle trappist, uitgebreide bevoorrading met soep van www.natuursoep.be

Info: 0479/450.154 info@mtbweerde.be

Website: http://www.mtbweerde.be/veldtoertocht

Parcours:
Alles is vrij plat, niet te moeilijk. Er zitten enkel wat molshopen en vals plat in de 37, 45 en 58km. Wel heel wat singletracks en prachtige doorgang door Blosodomein van Hofstade.

Afbeelding

Tot zondag 2 december,
de organisatie
raf²
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 23 okt 2007 11:54
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29''

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door raf² »

Voor de veiligheid van de deelnemers wordt het parcours lichtjes aangepast waardoor de afstand 1,5 km langer wordt. Afstanden worden:
-> 30 -> 31,4 km
-> 37 -> 37,5 km
-> 45 -> 46,9 km
-> 58 -> 58,6 km

Meer fiestplezier voor dezelfde prijs :lol:
raf²
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 23 okt 2007 11:54
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29''

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door raf² »

Vandaag de verkenning van de 45km gedaan (welke er 47 geworden zijn). Ondanks de vele regen van de afgelopen dagen en nacht, viel het parcours uitstekend mee. Hier en daar ligt er natuurlijk modder, maar zeker geen baggerstroken waar men enkeldiep inzakt. Alles was perfect berijdbaar (o)
Met het voorspelde weer ziet het er goed uit voor komende week zondag. Wij zijn er klaar voor.

Tot volgende zondag 02/12!
jos met de mtb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 okt 2010 21:28
Rijdt met: Cube HS 33

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door jos met de mtb »

Beste,

Ik kom met de fiets van Mechelen-Noord via de dijken van de Zenne.
Graag zou ik aansluiten aan de vijver in Hombeek voor de 45 km (natuurlijk passeer ik onderweg dan aan de start om netjes te betalen :P ).
Waar en in welke richting voeg ik dan best in.

Tot zondag,

Jos
Gebruikersavatar
Haibikepower
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 20:13
Rijdt met: Granville/ SID Worldcup

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door Haibikepower »

Zoals jullie wel weten, zal er een delegatie van WTC Relst afzakken naar deze toch wel mooie TT.

grtzz
HBP
Speedy77
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: di 17 nov 2009 22:18
Rijdt met: Ghost Htx lector 5800

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door Speedy77 »

Haibikepower schreef:Zoals jullie wel weten, zal er een delegatie van WTC Relst afzakken naar deze toch wel mooie TT.

grtzz
HBP
Idd Beire we gaan er daar een lap opgeven he maat O:) O:)
Gebruikersavatar
Haibikepower
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 20:13
Rijdt met: Granville/ SID Worldcup

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door Haibikepower »

Speedy77 schreef:
Haibikepower schreef:Zoals jullie wel weten, zal er een delegatie van WTC Relst afzakken naar deze toch wel mooie TT.

grtzz
HBP



Idd Beire we gaan er daar een lap opgeven he maat O:) O:)
Waar wordt er ergens afgesproken in feite??
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door peter-bastanie »

Haibikepower schreef:Zoals jullie wel weten, zal er een delegatie van WTC Relst afzakken naar deze toch wel mooie TT.

grtzz
HBP
en jullie brengen iemand mee die zijne eerste tt gaat rijden :-" ...


ik ben ook van de partij in de hel
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door bdc »

jos met de mtb schreef: Graag zou ik aansluiten aan de vijver in Hombeek voor de 45 km (natuurlijk passeer ik onderweg dan aan de start om netjes te betalen :P ).
Waar en in welke richting voeg ik dan best in.
Da's makkelijk! Als je in Hombeek de Mechelseweg oversteekt en rechts van de Zenne langs de dijk blijft rijden, moet je het bruggetje onder de spoorweg door - dan zit je meteen op de track van 47km & 58km :-) De bikers op die afstanden hebben dan al het bosje tussen de E19 en de Zenne achter de rug, met enkele leuke technische passages.

Na het bruggetje duiken we naar rechts de dijk af, en rijden we rond de Eglegemvijver. Daarna trekken we via de velden en langs de Zenne terug naar Weerde, voor de 1ste bevoorrading. Na een spectaculaire duik rijden we weer even langs de Zenne, richting Elewijt. De 58km brengt je eerst nog langs het Witte Kinderwandelbos te Houtem en het Hellebos te Kampenhout, terwijl de 47km meteen het Snijsselsbos en Schiplakenbos aandoet. In Schiplaken kan je even bijtanken aan de tweede bevoorrading, om vervolgens het domein van Hofstade te bestormen - goed voor 8km onverhard, met enkele leuke technische bultjes en singletrack! =P~ Langs het Vriezenbroek en de Weerdse visvijver rijden we naar de finish!

't Is een mooi parcours, al zeg ik het zelf 8) en zoals Raf al zei: voorbije zondag lag het er allemaal nog redelijk goed bij - de zwaarste modderstroken liggen tussen de E19 en de Zenne, maar daar passeren dus alleen de deelnemers aan de twee langste afstanden!

Op de 47km & 58 km zijn er dus 2 bevoorradingen: eentje op +/- 18km, en eentje op +/- 30km (voor de 47km) of +/- 50km (voor de 58km).

Hopelijk allemaal tot zondag! Wij zijn er alvast klaar voor!

Update: Op de 47km & 58 km zijn er dus 2 bevoorradingen: eentje op +/- 18km, en eentje op +/- 30km (voor de 47km) of +/- 40km (voor de 58km).
Laatst gewijzigd door bdc op do 29 nov 2012 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zwolm
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: do 21 apr 2005 00:03
Rijdt met: cannondale scalpel 29 er

Re: Zo 02/12/2012 Weerde :: 17de Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door zwolm »

Als ik dat goed uitreken is er voor de lange tocht +/- 30 km tussen 1 ste en 2 de bevoorrading. :drunk:
Plaats reactie