Vr 09/11/2012 Affligem :: Nightbike :: Sint-Maarten Nightrid

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

nog iemand een laatste update klaar ?? Wij starten om 19.30h met 4 man

MaC'Red
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Bericht door gbv »

geen officiële update, maar ben vandaag wat baantjes in de omgeving gepasseerd en dat zag er afhankelijk van locatie redelijk uit. het heeft precies beetje kunnen uitdrogen, maar zeker en vast ook nog veel plassen.

ik ga mij alvast gereed maken zie en hoop tegen 19u30 aan de start te staan voor 40 of 45km. De pharen zijn opgeladen :lol:

we gaan het weliswaar op gemak doen wegens een scheur in de aanhechtingspees van de adductoren (gelukkig hebt ge die normaal gezien niet nodig om op gemak te fietsen).
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Bericht door gbv »

en we zijn terug thuisgeraakt zonder problemen, al was de helmlamp wel dood de laatste 3km #-o .

klein verslagje: inschrijving rond 19u30. redelijk wat volk op post. we komen de kantine buiten en het begint te regenen. ondanks dat we geen regenjack bij ons hadden (had de regen later verwacht en de weerman had gisteren regen voorspeld vanaf middernacht) toch aangezet voor de 45. De eerste kilometers gingen vlot maar op het gemak.

Eenmaal de terreinen van fc doggen gepasseerd de verkeerde richting genomen en terug gereden naar het eerste pietenbos om de 20 te volgen. Aan de bevoorrading stond er daardoor slechts 22km op de teller (inclusief korte verplaatsing naar start).

De bevoorrading was zoals voorspeld een buffet aan lekkers. Jammer genoeg allemaal niet even gezond, maar voor één keer kon dat geen kwaad. Ook vriendelijke mensen aan de bevoorrading en leuke sfeer, alwaar ik mijn vriendin haar schoonzus tegen het lijf liep. Ook zij was op pad met een partner.

Na de bevoorrading en ondanks de aanhoudende regen (en bij momenten echte stortbuien) kozen we ondanks beter weten toch voor de 45km. Dat bleek voor mijn metgezel al snel de spreekwoordelijke druppel. Door het uitmuntende weer van het afgelopen anderhalf uur, was menig bereidbaar offroad gedeelte omgedoopt in één grote schuif- en blubberpartij!

Het werd mij met de minuut duidelijker dat de combinatie Roro voor en Rara achter op 1.5 à 1.6 bar niet volstonden. Ook mijn metgezel zat in hetzelfde schuitje met mountainking voor en rara achter. Voor mij kon het alvast de pret niet bederven. Daar waar ik normaal de droge parcoursen prefereer, liet ik de blubber deze keer niet aan het hart komen en schoof ik gezellig verder.

De route bracht ons langs het kravaalbos, welke altijd een leuke en mooie omgeving is om te rijden, en via omwegen over meldert richting hekelgem. Onderweg nog een aantal keer het pad van pieten gekruist. De laatste keer stonden ze echter strategisch opgesteld. In volle blubberklim was het onmogelijk het stuur met 1 hand los te laten en dus diende ik de laatste guimauvkes-bevoorrading over te slaan.

In de daaropvolgende afdaling dan ook 2 verloren gelopen pieten? ontmoet waaronder Meester van hier op het forum. Dat ik me niet meer kon bevoorraden met guimauvkes maakte evenwel weinig uit. Door het trage tempo zat er nog meer als voldoende energie in de tank! Daardoor konden op de blakmeers nog een gezellig babbeltje slaan met enkele medebikers waarna we gezellig verder schofen richting finish.

Maar alvorens onze bike zijn welverdiende wash kreeg was het eerst nog tijd om wat spiritueels te nuttigen (of wordt spirits toch anders vertaald :P ). Op het menu appel of citroenjenever. Beide gingen vlot binnen met toch een lichte voorkeur voor de eerste. Het was evenwel snel drinken geblazen want de generator liet stilaan de geest waardoor de eens zo felle belichting stilaan overging in een strobo effect :-D .

Na de jenevertjes was het dan nog slechts een kleinigheid om de bike te washen en nog rap een ice-tea te bestellen. Tevreden met de fiets huiswaarts gekeerd om net geen 50km op de teller te hebben (door het verkeerd rijden).

Kortom, een hele mooie en leuke tocht gehad die mij ondanks de parcourskennis in de streek toch weer een paar nieuwe baantjes heeft leren kennen. Mooie, verzorgde en uitgebreide bevoorrading. Goeie bikewash. Alleen jammer van het weer. Een paar uurtjes extra droogte hadden het volledig afgemaakt!

Chapeau ook aan de velo cyclocrossers die ik ben tegen gekomen =D>
Glee
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 apr 2011 22:54
Rijdt met: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

nt

Bericht door Glee »

Ben hier ook komen rijden.
Bij vertrek idd al direct regen , en dat is heel de rit zo gebleven.
Offroad stukken zeer glibberig maar toch nergens stoempen.
Heel plezant die zwarte pieten onderweg :)
Pijltjes waren heel duidelijk, enkel had er 1 pijltje meer mogen staan bij da klein dropke uit da bos
Nergens gevaarlijke toestanden, dus voor iedereen een veilige rit.
4 euro voor animatie met lekkers onderweg, een Jeneverke en nen chouffe =D>
Volgend jaar zeker terug van de partij.

Oja, ik ben in de laatste kilometers mijne bril verloren, moest iemand die gevonden hebben mag hij steeds een pbke geven.
Ti's nen geel zwarte van btwin,

thx
Glee
Glee
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 apr 2011 22:54
Rijdt met: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

nt

Bericht door Glee »

dubbele post ;)
fietsertjeAnn
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 17:09
Rijdt met: Scott CR1 + Scott Scale 920 + Scott Spark rc

Bericht door fietsertjeAnn »

Gisterenavond met 3 iets vroeger vertrokken dan een 2de groepje kennissen. Zo konden we die koerskonijnen de kans geven om in volle vaart de achtervolging in te zetten. De weersvoorspellingen waren bijzonder goed maar het werd snel duidelijk dat het regenjasje zijn dienst zou mogen gedaan hebben zou het niet thuis gelegen hebben :(
Fijn parcours (toch weer andere stukken dan vorig jaar) , duidelijke bepijling, veel vriendelijke Pieten met wat lekkers in hun zakken, een buffet van een bevoorrading (lekkere vla mmmm) , jeneverstandje juist voor het binnenrijden is altijd leuk. De afspuitstand die meer dan nodig was, was super (heel veel druk). Ik voelde me toch regelmatig op de schaatsbaan van Liedekerke maar heb me ontzettend geamuseerd. Nooit gedacht aan het inkorten van het parcours. We waren gekomen voor de volle 45 km die uiteindelijk 47 à 48 km bleken te zijn.
Mensen van den Blok : hartelijk dank dat jullie ons jaarlijks zo'n leuke avond willen bezorgen en volgend jaar ben ik weer van de partij voor mijn 5de deelname =D> =D> =D>
Ook bedankt aan mijn 2 compagnons om deze natte, modderige tt te willen rijden.
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Re: nt

Bericht door Miejster »

Glee schreef:
Oja, ik ben in de laatste kilometers mijne bril verloren, moest iemand die gevonden hebben mag hij steeds een pbke geven.
Ti's nen geel zwarte van btwin,

thx
Glee
We zullen uitkijken of we die terugvinden tijdens het afpijlen!
Glee
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 apr 2011 22:54
Rijdt met: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

Re: nt

Bericht door Glee »

Miejster schreef:
Glee schreef:
Oja, ik ben in de laatste kilometers mijne bril verloren, moest iemand die gevonden hebben mag hij steeds een pbke geven.
Ti's nen geel zwarte van btwin,

thx
Glee
We zullen uitkijken of we die terugvinden tijdens het afpijlen!
thx Miejster, het kan ook zijn dat hij ergens op de parking ligt

mvg
Gebruikersavatar
DiMi_VRS
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 21 okt 2012 20:17
Rijdt met: Trek Fuel EX9 & Trek 6300

Bericht door DiMi_VRS »

Wij gingen voor de 30km tocht, ondanks de regen toch een leuke maar niet te onderschatten rit! Vooral het laatste stuk lag er 'vettig' bij. Alweer wat MTB ervaring erbij!

Weet er trouwens iemand waar ik de foto's kan terug vinden van de man die op het steile stukje foto's stond te trekken? Ik weet niet hoe dat park daar noemde, maar het was iets voor de post waar de laatste zwarte pieten stonden.
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Bericht door gbv »

DiMi_VRS schreef:Wij gingen voor de 30km tocht, ondanks de regen toch een leuke maar niet te onderschatten rit! Vooral het laatste stuk lag er 'vettig' bij. Alweer wat MTB ervaring erbij!

Weet er trouwens iemand waar ik de foto's kan terug vinden van de man die op het steile stukje foto's stond te trekken? Ik weet niet hoe dat park daar noemde, maar het was iets voor de post waar de laatste zwarte pieten stonden.
naar ik vernam van mijne compagnon die afgestapt is voor een snoepke waren er nog niet al te veel foto's gelukt... . diegene die wel gelukt zijn zullen misschien zoals de vorige jaren verschijnen op facebook?

@Miejster: nogmaals proficiat met de schitterende organisatie. voor wat het waard is => aan de kerk in meldert heb ik er een paar zien verkeerd rijden/hunne weg zoeken. Ik had zelf geen problemen om de weg te vinden :wink:
Plaats reactie