Zo 28/10/2012 Sprimont :: R. commune des organisateurs

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Zo 28/10/12 Sprimont / R. commune des organisateurs

Bericht door Bobbie »

Na enkele vlakke tochtjes in Limburg zak ik zondag af naar Sprimont. Een aantal weken terug was de TT van Aywaile ook in orde, dus zal dit wel gelijk zijn. Topic van vorig jaar voorspelt toch een leuke tocht.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... nt&start=0

SPRIMONT

Lie
R. commune des organisateurs
28/10/2012
start 8.00-12.00
10 – 25 – 35 – 45 km
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

47km, >1200hm
:drunk:
Gebruikersavatar
Svenbrm
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 12 jun 2011 21:47
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2010
Contacteer:

Bericht door Svenbrm »

Ik kom zondag ook af. Vorig jaar ook deze tocht gereden en veel plezier gehad. Hopelijk met een beetje goei weer.
d_jokke
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 12 jul 2010 19:52
Rijdt met: L P

Bericht door d_jokke »

ik heb net het topic van vorig jaar doorgelezen.
Ik hoor vooral dat deze tocht zwaar is door het aantal hoogtemeters.

Hoe zit het qua technische stukken?
Valt dit mee?
Van de hoogtemeters heb ik geen schrik, maar qua techniek ben ik een dikke 0...
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

Niet te bescheiden he!
Vorig jaar was je nog vaak aan het aftasten, maar dit jaar hebt ge al stukken/parcours gereden waarvoor ge vorig jaar nog paste.
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

De tochten in Luik zijn voor elk niveau doenbaar. De helft start met een fiets uit de GB met spatlapjes. Echt gek wordt er niet gedaan. Er zijn TT waar eens een moeilijk stukje inzit maar die zijn er helaas heel weinig.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Bobbie schreef:De tochten in Luik zijn voor elk niveau doenbaar. De helft start met een fiets uit de GB met spatlapjes. Echt gek wordt er niet gedaan. Er zijn TT waar eens een moeilijk stukje inzit maar die zijn er helaas heel weinig.
????? de helft rijdt met een fiets uit de GB?
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

Als je een Luik eens goed rond kijkt is het opvallend hoeveel recreanten er fietsen met een dubbel geveerde fiets van 150 euro. Tegen wat ik hier in Limburg zie, staat zo goed als iedereen aan het vertrek met topmateriaal.

Vele denken dan ook dat je een speciale fiets nodig hebt om het zwaarder werk aan te kunnen in Luik. Maar in feite is er weinig verschil, dat is wat ik daarmee bedoel.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ok ik weet welke groep je bedoelt, maar die rijden toch vaak niet de langste afstanden. Ik kan me toch niet echt voorstellen dat die goed naar beneden komen met hun Cora fiets op die stenige afdalingen. Ik heb het dan over de omgeving sprimont-aywaille (want vaak gaat de TT van Sprimont richting Aywaille). Daarentegen hoef je niet echt een super fiets te hebben voor de TT van Seraing bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

Ja, ik denk toch ook wel dat wanneer de ondergrond zwaar is en ge een beklimming voor de wielen krijgt dat een GB fietske het toch niet zal redden. Ik vind juist dat de meeste deelnemers met zo licht mogelijk topmateriaal aan de start staan...
Plaats reactie