Zo 11/11/2012 Ossendrecht (NL) :: MTB Ossendrecht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Een "premier grand-cru"parcours van singletracks op en neer, draaien en keren. Nooit supertechnisch, maar o zo mooi met een prachtige flow- en funfactor. De veelkleurige herfstbladeren en de najaarszon maakten er een onvergetelijke dag van. Het ideale parcours na een lange regenperiode, alles was prima berijdbaar door de zandige ondergrond. Het was de eerste keer dat ik hier kwam rijden, maar zeker niet de laatste keer. Bedankt aan de organisatie en de medeforumbikers voor de schitterende voormiddag =D> =D> =D> Ik hoorde wel dat dit één van de mooiste ritten in deze streek is...zijn er nog vergelijkbare ritten?
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Bericht door Cokeman »

Vandaag ook afgezakt naar Ossendrecht. De verwachtingen werden ruimschoots ingelost. Prachtige omgeving. Af en toe wat file rijden maar ik was daar zeker niet rouwig om. Na 55 km moe maar voldaan aangekomen. =D> =D>
ps : Onderweg werden foto's genomen... waar zijn die te vinden?
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

5u30. Niet ver van Ingelmunster station loopt mijn wekker af. Mooi zo, want om 6u30 moet ik knap in’t pak in Aalbeke staan. Ten huize chauffeur van dienst Bresciani. Die samen met de immer stipte Winnitou de bikes al aan het laden is.

Op amper 1km van de Franse grens vertrekken we richting Nederland. In mijn geval - een nutteloos schoonheidsslaapje later – rijden we de Hollandse grens over.

Ossendrecht straalt ons als een ansightkaart tegemoet. Ontwapenend mooi in het ochtendgloren, flaneren landbouwbedrijven en huishoudens ons voorbij. Het moet een uitzondering zijn dat ene erf, niet voorzien van een charmante voortuin, kunstig smeedwerk, sierlijke daklijst, en gemillimeterd snoeiwerk & gazon.

We rijden de parking van het Multi-functie center op, en daar zijn de rest van de troepen: Spiermassa, Lieve, fritsie en Bear.
Nog even een verrassend lekker potje koffie en we vertrekken.

Lieve, in de echtelijke sponde amper voorzien van mannelijk schoon, gaat solo voor de 45km. Enkel geflankeerd door een 5-tal Hollandse zongebruinde Castelli-bikers van een slordige metervijfennegentig ‘t stuk. Ze glimlacht meisjesachtig en straalt in het winterzonnetje.

Het mansvolk kiest voor de 55km, waar éénmaal de splitsing voorbij, het tempo aanscherpt. Single-tracks en bospaadjes worden ons deel. Dijhoog steppegras laat vermoeden dat ooit wolven, reeën en het paard van Sinterklaas deze savanne bestierden. De zandstroken vreten kracht en kunde.
Calvinistisch Nederland voorziet amper 1 ravito op the long way home waardoor mijn Bourgondisch lijf onbewust en schaamteloos aan het hamsteren slaat. Nog even wachten we op Bresciani wiens verwaarloosde sportlichaam in niets meer lijkt op de getrainde powerbar van enkele maanden terug. Helaas, wilde boerendochters hebben hem waarschijnlijk te pakken.

Opnieuw volgen 20km vlot bollende en speelse tracks. Niks technisch maar des te meer body to body slingertracks tussen de meest diverse flora, levensvatbaar in de Lage Landen. Het kan niet anders of de organisatie van deze tocht werkt samen met de locale groenen. Mens en dier samen in’t groen. Ik zie het natuurpunt.be nog niet doen.

En dan, ik was er de ganse dag naar op zoek, maar vond ze niet.
Tot daar in de douches, helemaal zichzelf en even vuilbekkend als op TV. New Kids kut….

Ossendrecht 2013: Allen daarheen
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

aan den mooie proza hier boven kan ik nie tippen mo twas zekers het anderhalfuur rijden dubbel waard.Belgen hebben een mtb ,fransen een vtt en hier moest ik bordjes atb volgen.Lokalen zeide hier en daar wa modder ,mo dan weten ze nie wa de westvlaamse modder is .Na 57 km velo en ik bijna nie vuil.Echter vergis u nie ,der was nergens recuup en deze grond kan toch hier en daar zwaar lopen met als resultaat volledig leeg gereden geariveerd echter met ne smile van contentement.Zelfs patte geplooid waardoor vitessen hun eigen gedacht deden en plots ne chainsuck ,ketting volledig gekruisd ,boven zat onder en omgekeerd .Moeten den crank lossen om weer goed te krijgen(dank aan motorbiker en fritsie voor bijstand).
kortom deze streek ziet me zekers nog terug en bedankt fritsie om me voor deze tocht warm te maken.
filmkes volgen (en ki veel gefilmd)
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Als echte brabanders en liefhebbers fietsen wij het liefst ten zuiden van de grens die Brabant scheidt, maar er zijn uitzonderingen en deze streek is dat in het bijzonder, of je nu in Hoogerheide, Huijbergen, Ossendrecht, Putte of Woensdrecht fietst, inderdaad, stuk voor stuk ansichtkaarten, je rijdt vanuit het dorp het bos in om er aan het einde pas weer uit te komen, het dorp in. Meer woorden zijn niet nodig.
Een groot =D> =D> =D> =D> =D> en een diepe buiging.

Ps. [-X Maaskantje ligt toch echt aan de andere kant van de provincie, onder Den Bosch.
Wie is hier nou de snackbar??
Tja, dat is dan ook het enige wat daar beter is dan hier in vergelijking met de bevoorrading.
Maar allez, we gaan toch niet fietsen op zondag om te brunchen, want dan weet ik nog wel een paar goeie frietkotten in Zuid-west Brabant en de noorder Kempen.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Deze keer goed op tijd, ik parkeerde net de wagen als de deuren van 'De Drieschaar' opengingen en een meute wachtende mtb'ers binnenstoof.
€3,5 op tafel leggen, een papiertje in de plaats krijgen en geen bonnetje hoeven in te vullen zoals bij ons, zorgden dat je snel de fiets op kon.
Het was genieten van begin tot einde, bovendien waren er nog maar weinig bikers onderweg.
Aan elke afslag voor de 55km werd het zelfs nóg rustiger, ganse stukken geen kat te zien, en met een singlespeed is dat, op dit genre parcours, ideaal om bvb de schwung aan te kunnen houden voor een hellinkje, daar waar een voorligger met vitessen net trager begint te gaan.
Geen blubber toestanden, dat is hier trouwens zeer zelden het geval.
Aan de ravi enkel een paar bekertjes sportdrank gedronken, meer hoeft voor mij niet.
De tt zat er snel op, de tijd gaat snel als je je amuseert.
Een warme douche en een aprés met democratische prijzen.
Kortom een toprit! =D> , en dan is er nog de 'Non plus ultra' :wink:
fotograaf
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 17:47
Rijdt met: koga

Bericht door fotograaf »

Cokeman schreef:Vandaag ook afgezakt naar Ossendrecht. De verwachtingen werden ruimschoots ingelost. Prachtige omgeving. Af en toe wat file rijden maar ik was daar zeker niet rouwig om. Na 55 km moe maar voldaan aangekomen. =D> =D>
ps : Onderweg werden foto's genomen... waar zijn die te vinden?
We hebben van de beheerders van natuurmonumenten een 560-tal foto's toegestuurd gekregen. Natuurlijk waarvoor dank. =D> Ze zijn te downloaden op mtb you nederland.

Een van de beheerders heeft met zijn auto nog een mtb-er uit zeeuws vlaanderen die een gebroken derialleur had teruggebracht naar het vertrek. Het schijnt dat hij ook de foto's had gemaakt, maar daardoor niet van iedereen. Ze hebben nog met twee ergens anders gestaan nadien.
Gebruikersavatar
winnitou
Mountainbiker
Berichten: 973
Lid geworden op: di 15 apr 2008 20:40
Rijdt met: trek 6900

Bericht door winnitou »

We kunnen kort zijn : voor herhaling vatbaar ! =D> =D> =D>

See you next year.
Gebruikersavatar
Sp@rt@cus
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 25 mei 2011 19:57
Rijdt met: Cube Reaction Pro 2011
Contacteer:

Bericht door Sp@rt@cus »

Oke......dames en heren moutainbikers,

Ik heb gisteren ook de toertocht gereden met een camera.
Hier is het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xT8utqfkIFQ

groeten en tot de volgende tocht!
Gebruikersavatar
mountainbiker66
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 21:15
Rijdt met: Cube Ltd team

Bericht door mountainbiker66 »

Heeft er iemand een gpx- file hiervan. [-o< .Kon er door een blessure niet bij zijn :evil:
Zaten er ook privé stukken in of kan men hier altijd rijden?
Plaats reactie