Zo 30/09/2012 Kontich-Waarloos :: Waarloos Mountainbike Tour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Dacht voor de 55 km 2 keer door Prive terrein geweest te zijn.
En nogmaals bedankt aan de organisatie voor de goed verzorgde tocht.
Misschien volgend jaar toch iets mee stoelen maar met zoveel volk is dat moeilijk.
Bonnetjes met nietjes aan die fietsen is beter dan met rekkers zodat met toch niet al te vlug van nummer kan switchen. =D>
Hoop ook dat iedereen zijn gereedschap terug gekregen heeft, onderweg weer multi tool gevonden in Terhangen en daarvoor in Boom fietspomp.
El Grande
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 20 aug 2004 17:14
Rijdt met: Merida HFS 4000 Magura HS 33 / Grand Canyon AL 8.9

Bericht door El Grande »

xxbeemerxx schreef:Vandaag voor de 70 km gegaan echt een heel knappe tocht =D>
GPS track : http://connect.garmin.com/activity/228326270
Bedankt voor de track! Liepen er stukken door privéterreinen?
Of valt hij vlotjes na te rijden?
Gebruikersavatar
briezer
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 19:00
Rijdt met: specialized epic

Bericht door briezer »

Dikke proficiat aan de organisatie.
55 km gedaan en het deel in de Schorre gewoonweg top.
Thx en tot volgend jaar
DaKawa
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 sep 2012 21:42
Rijdt met: Cube Cyclo cross

Bericht door DaKawa »

Vandaag 55 km gedaan en me prima geamuzeerd

Prachtige tocht, goed gemarkeerd. Ik was met het nodige schampergelach vertrokken aan de extreme tour in de schorre... extreme Yeah right. Tot ik al van bij de eerste afdaling merkte dat het zeker geen kattenpis was. Zeker met een cyclocross fiets als waarmee ik rijdt heb je je handen meer dan vol aan de technische stukken. Aangezien ik zonder handschoenen rijdt werd ik al direct getracteerd op 2 open blaren op mijn duimen. Ik heb het geweten voor de rest van de rit.

Al bij al schitterende dag gehad en ik kom volgend jaar zeker terug (wel met een MTB dan ;-)
bert v
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 01 sep 2011 23:52
Rijdt met: scott scale 50

Bericht door bert v »

heb de 55km gereden en twas echt toppie !!
zeker het gedeelte in de schorre,we waanden ons echt in de ardennen :-D
indien we volgend jaar kunne ben ik er weer bij !!
dries vr
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 17:23
Rijdt met: giant anthem x4 2010 , en giant xtc1 2006

Bericht door dries vr »

mega mooie tocht , alleen spijtig genoeg zijn 2 vrienden van mij gevallen in de extreme stukken , de ene kwam er met wat pijn vanaf , de ander met een slag in zijn achterwiel een kapotte achterderalieur en een blauwe kaak van tegen de boom te knotsen , zijn hierbij maar direct terug naar de start gereden , maar de stukken die we wel konden rijden vond ik zeer de moeite , spijtig volgende jaar meer geluk [-o< [-o<
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Bericht door Jef Dries »

als mtb'er met een te beperkte technische bagage toch de extremen geprobeerd.

nr 1: the horror, the horror
nr 2: wel oké
nr 3: brrr, steil naar beneden en dan die takken nog. Vrees dat ik ni schoon op de foto sta :-). maar toch ook oké

wegens teveel pech onderweg stukje afgesneden en niet de 75km kunne doen. Genoodzaakt dus om in de toekomst terug te komen :-). Een pijltje meer mag af en toe ja, maar voor de rest zeker goei organisatie!

Hebben ze hier in de Schorre vandaag al het beste uitgehaald dat er in zit? Of is daar eigenlijk nog veel te beleven??
marchermans
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 19:38
Rijdt met: Cannondale

Bericht door marchermans »

Leuk om te lezen dat jullie het zo fijn vonden. We doen ons best om er voor iedereen een leuke tocht van te maken.
De Schorre is een echte speeltuuin voor de technische mountainbiker. We halen daar echt niet het onderste uit de kan maar proberen een haalbaar parours aan te bieden. Als we willen kan het daar nog extremer, maar dan zijn we niet meer met een toertocht bezig.
Bovendien willen we ons niet beperken tot de technische strook van de Schorre. Ook andere mooie trajecten in onze regio waarvan zelfs plaatselijke bewoners verbaasd zijn dat ze hier te vinden zijn, bieden we graag aan in ons parcours.
Kortom: voor elk wat wils.

Er lopen inderdaad een aantal stukken over privé-terrein. Sommige zelfs afgesloten. We zouden het appreciëren dat deze stroken niet zonder vergunning worden nagereden zodat we in de toekomst nog op de goodwill van deze mensen kunnen blijven rekenen.
Laatst gewijzigd door marchermans op ma 01 okt 2012 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
bikerwim
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 28 okt 2010 08:35
Rijdt met: TREK Top Fuel 8

Bericht door bikerwim »

Gisteren de 55km gedaan.
De schorre was super !!
1 grote speeltuin!
Ook proficiat aan de organisatie : bevoorrading en apres dik in orde. Volgens mij ook geen pijltje gemist dus ...
Komen volgend jaar zeker terug!
kevinv
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 13 jan 2011 17:39
Rijdt met: is onderweg

Bericht door kevinv »

Gisteren de 75km willen doen, uiteindelijk aangekomen met maar 63km op de teller. Af en toe was de bepijling iets minder, maar das bagage dat mee kan genomen worden voor volgend jaar. Het extreem vond ik nog ok, maar ook hier kan het zijn dat ik een pijlte gemist heb.
Verder een leuke tocht.
Verder nog een hoopje MTB'ers tegengekomen van het westelijke deel van het land, waar de kleinste denk ik amper 5 jaar was. Het was geweldig om die jongens bezig te zien, chapeau.
Plaats reactie