Zo 09/09/2012 Theux :: 15ème Rando des Pompiers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bobbie
Mountainbiker
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 09 okt 2007 11:29
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Bobbie »

Ik ben de kasseienweg afgereden als laatste afdaling naar Theux.

Vanuit Theux de pijlen van de vaste route volgen en je komt er uit. Is de eerste klim op de vaste route (als ik mijn niet vergis).
Gebruikersavatar
Artie
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: za 25 jun 2011 15:37
Rijdt met: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26

Bericht door Artie »

Wij hebben de 40 km gedaan en echt genoten!!! De bepaling was wel niet om over naar huis te schrijven... 1x maal een prachtige afdaling naar beneden gesjeesd om dan tot het besef te komen dat we verkeerd gereden waren en dit samen met ne man of 10... Dus terug naar boven geklauterd en nog heel wat bikers tegengekomen die mee terugdraaiden. Enfin, ik heb mijn klimhart weer kunnen ophalen :-D
Gebruikersavatar
cube biker ;-)
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 10:14
Rijdt met: Cube Ltd pro & Ams 130 slt

Bericht door cube biker ;-) »

Artie schreef:Wij hebben de 40 km gedaan en echt genoten!!! De bepaling was wel niet om over naar huis te schrijven... 1x maal een prachtige afdaling naar beneden gesjeesd om dan tot het besef te komen dat we verkeerd gereden waren en dit samen met ne man of 10... Dus terug naar boven geklauterd en nog heel wat bikers tegengekomen die mee terugdraaiden. Enfin, ik heb mijn klimhart weer kunnen ophalen :-D
Maar goed dat we jullie daar terug naar boven hebben zien klauteren, anders waren wij daar ook naar beneden gevlogen :-D :-D hadden het pijltje waar je haaks terug omhoog moest ook nie gezien #-o
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

dirtyd schreef:Dit blijft toch een pracht van een tt ondanks dat hij dit jaar iets minder technisch was dan vorig jaar en =D> =D> =D> voor de pompiers. De harde ondergrond reed wel zeer goed vandaag en er zaten toch weer enkele pareltjes van singeltracks in (vooral die waar je vanaf de weg vertrok met onmiddelijk die rots-tallud). beklimming van de dag was inderdaad die net na de 3de bevoorrading. Die andere beklimming, iemand een idee hoeveel % die muur was? Ik ben halverwege geraakt en net na mij was er een dappere die daar omhoog reed =D>. Ik had graag die kasseiweg willen bedwingen vandaag maar helaas die zal een van de volgende jaren nog wel eens terugkomen. De beklimming van franchimont zat er wel niet in maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door dat lekker donker biertje van franchimont aan de meet.
Vraag mij af of er mensen die rotsklim opgereden zijn ??

die andere klim moet toch dicht tegen de 20 % hebben gezeten , op wat voor een fiets reed diene dappere ?? :roll:
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Bericht door tpl »

Specialized Carbon schreef:Geen spijt gehad deze tocht te rijden, echt schitterend ! 56Km op de teller en net geen 1500Hm. Vooral het laatste gedeelte was erg pittig. Mijn oranje Ninerke heeft zich goed gehouden met starre voorvork, net geen 18 gemiddeld. Helm af voor de brandweermannen van Theux.

Volgende keer ben ik er zeker weer bij !
Respect man! Ik heb je zien passeren denk ik (of er reden meerdere oranje niners rond). Vooruit ging het wel :wink:
Gebruikersavatar
Artie
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: za 25 jun 2011 15:37
Rijdt met: Canyon Nerve 29 - On One Inbred 29 - Merida Gustav 26

Bericht door Artie »

tpl schreef:
Respect man! Ik heb je zien passeren denk ik (of er reden meerdere oranje niners rond). Vooruit ging het wel :wink:
Wij kwamen juist binnen, reed er daar nen oranje full-suspension niner voorbij...kwijl,kwijl :drunk: :drunk: :drunk:
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Remmenlos schreef:die andere klim moet toch dicht tegen de 20 % hebben gezeten , op wat voor een fiets reed diene dappere ?? :roll:
Ikke bvb op ne Corratec Airtech en 't was 24%, en ik heb getuigen hé manneke ! :lol:
wel ene km moeten bijkomen #-o
Gebruikersavatar
skin
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 21:41
Rijdt met: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Bericht door skin »

lowie schreef:
Remmenlos schreef:die andere klim moet toch dicht tegen de 20 % hebben gezeten , op wat voor een fiets reed diene dappere ?? :roll:
Ikke bvb op ne Corratec Airtech en 't was 24%, en ik heb getuigen hé manneke ! :lol:
wel ene km moeten bijkomen #-o
ik geloof je lowie
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

lowie schreef:
Remmenlos schreef:die andere klim moet toch dicht tegen de 20 % hebben gezeten , op wat voor een fiets reed diene dappere ?? :roll:
Ikke bvb op ne Corratec Airtech en 't was 24%, en ik heb getuigen hé manneke ! :lol:
wel ene km moeten bijkomen #-o
Sterk !!!
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

De langste afstand gereden. Ben serieus doodgebleven de laatste 10km!
Heel mooie tocht, maar die van vorige jaren waren in mijn ogen een pak beter: technischer, meer singletracks, meer variatie etc.

Rotsklim ook naarboven gereden, was een leuke! (toch die vanop de gewone weg begon?).

Eén klim gewandeld, die na de derde bevoorrading, derailleur naar de klote en daarom heel vervelend geklik en geratel op de kleinste versnellingen (en was ook dood aan het gaan :-)).

Hopelijk volgend jaar terug wat meer als de vorige edities.
Plaats reactie