Zo 29/07/2012 Droeshout / Opwijk :: 7de Boerenbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Wat kunnen we hier verwachten qua parkoer? Singletracks, veldwegen, technische passages, ... ?
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Deere Power schreef:
Mojobiker schreef:Rond 08u10 aan de start voor de 80km.
Ik zal iets later starten, dan rij ik ni in uwe weg...
ik zal anders gewoon naar de apres komen :oops:
Zaterdag Ciderfuif, ook best leuk =D>

tot zondag
Streets
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Zou niet de eerste keer zijn he Streets! :wink:
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

droeshout-opwijk boeren-bike

Bericht door sofeurken »

min of meer mijn 1ste mtb-rit na mn tuimelperte daags voor de marmotte,de wonden zijn genezen maar mn duim doet vanbinnen nog serieus pijn.gisteren wat problems mé den golf4,naargelang zn rijgedrag zouden we oosterzele oftewel opwijk-droeshout doen welks ietsje verder lag :-? t'golfken houd zn manieren,mn gepruts gisterenavond is dan toch niet voor niets geweest dus vlammen we verder naar opwijk,vlaams-brabant.
heel wat wagens staan al op de parking(-weide) en wonder boven wonder;tis hier droog,véél droger of bij ons in de streek,t' stuift hier zelfs!als we ons gaan inschrijven staat de mechanische stier ons al aan te gapen maar we laten rust waar rust is :lol:
Aangezien ik mtb-club de grysperres hier vertegenwoordig :wink: besluit ik om maar van de 1ste keer t gashendel open te draaien,van gans de rit niemand meer in mn wiel gezien #-o
in t begin ook veel wandelaars en over tganse parcours ook veel paarden en koetsen,iedereen vriendelijk goede dag gewenst en zo blijven we beste vriendjes :wink:
al redelijk rap forumlid strammer max ontwaard een eindje hoger dan het pad het hoogste punt van merchtem beklommen had,bij helder weer kun je daar de kerncentrale van doel zelfs zien(aldus een local),zelf niet gestopt maar achteraf wel nog een praatje gemaakt met strammer max.Ook de atomiumbollen komen in zicht,mooi zo uit de verte met een ochtendzonnetje er op.toch heel wat deelnemers op pad in de kleinere afstanden,een 500honderdtal liet ik me vertellen
het parcours zelf is TOP!,voor elk wat wils met toch heel wat singeltracks,ik schat ten hoogste 15%baan.Het is wel dikwijls opletten geblazen in de bossen,afdalingen met stenen en geulen en van klaar (zon) naar donker!
na 24km een 1ste bevoorr met alles er op en er aan,mm lekker =D> =D> =D> de volgende was ook ok(op de 80km die er 76 waren)bepeiling was prima,duidelijke pijlen,van ver zichtbaar.
ook hoppevelden vind je hier,net als in de streek van poperinge,voor de kriek denk ik?t was in ieder geval zéér mooi rijden in deze streek ,mede ook door het mooie weer!als t hier geregend heeft blijf je hier best weg mn gedacht.aan een goede 80hm geraakt dacht ik,avs22.5,t vrouwken 15.5 op de 50km
aangekomen een doucheken genomen in de paardestallen,al was het een simpele tuindouche ,t deed toch deugd! :roll:
dan de aprés,amai,wat een ambiance,een supergroot decca orgel uit de jaren stillekens dat gans de tijd populaire deuntjes speelde,voor de +- 50 jarigen onder ons was da nog wel s leuk :bounce:
ook mr Bean himself was life aanwezig,ook zn little bear had ie mee! =D> =D> =D>
aangeschoven voor de bbq
die zeer lekker was met een waaienbergsken(soort biertje afkomstig van kriek maar wel zoet) erbij,da smaakte,ook een rozijnestutte met vlaai ertussen naar binnen gewerkt,aldus konden we met verse krachten huiswaarts!tis wel s leuk als je er een dagje kan van maken,ons zien ze hier zeker terug,nog een echte boerenkermis gelijk 20 jaar terug!
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Schot in de roos, alles was dik in orde, Mr Bean is beetje aangekomen, lekker vlammen en dé après van het jaar natuurlijk. Lekker.

Mojo
Gebruikersavatar
BoXeR
Mountainbiker
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 09 jan 2008 22:27

Bericht door BoXeR »

weer goe ge BLAFF'd :P :lol:
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Bericht door TaurineR »

Nu weet ik het: Rode bordjes met zwarte pijlen zijn het beste zichtbaar in alle omstandigheden. En een dikke proficiat aan de mannen van de bepijling, deze was heel goed!
Prachtige streek waar jullie volgens mij zowat alles uitgehaald hebben wat erin zit.
Op de 80km heb echter ik weinig volk gezien. Deze tocht is een veel grotere bezetting waard.
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

Voor de eerste keer het veld in sinds november vorig jaar, was veertig kilometer voldoende. Maar we kwamen en we zagen dat het goed was. Leuke tocht, veel off-road, goeie bepijling, uitstekende bevoorrading, top.

Maar ook op de korte afstand was er niet echt overdreven veel volk. De organisatoren verdienen meer voor het heel puike werk. Maar het is natuurlijk wel heel aangenaam fietsen als er niet te veel volk is.
Exile
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 okt 2011 17:19
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.9

Bericht door Exile »

Leuke tocht in eigen streek, iets later vertrokken dan gewoonlijk en het was inderdaad zeer rustig onderweg. Is eens leuk maar zoals al gezegd, de goede organisatie van deze tocht zou iets meer volk mogen verdienen. Ik ga alvast reclame maken bij de collega's die er vandaag helaas niet bij konden zijn.

Conclusie: goede bepijling, goede bevoorrading, mooi parcours (50km)!

Tot volgend jaar!

=D> =D> =D> =D> =D>
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

De boeren van droeshout weten wat MTB'en is!

Alleen vertrokken omstreeks 9u30 voor de 80km
Na 1km verkeerd gereden op die singeltrack, pijltje niet gezien door teveel op de track te letten, gelukkig was het de laatste keer, bepijling was in orde

Offroad percentage bleef heel hoog, waar bleven ze dit toch halen. Heel veel singeltracks, velden, bossen, alles was aanwezig. Met de zonnebril was het wel soms oppassen geblazen in de afdalingen in die donkere bosjes met greppels en rotsen, een gevarenbordje zou hier niet ontbreken.

Had al schrik dat ik de splitsing van de 80km gemist had maar na 45km kwam ze dan toch direct gevolgd door de 2° bevoorrading. De pintjes en de muziek deden me terugdenken aan mijn jonge jaren 8) Die gasten hadden zelfs voor watermeloen gezorgd =D> =D> =D> lekker...
Op de extra lus nog één biker ingehaald voor de rest niemand meer gezien. Parcours bleef leuk ook op de extra lus. Op de opgedroogde modderstroken was het dokkeren geblazen, de wind begon ook aan te trekken en maakte het soms ferm lastig.

De 80 bleken er wel maar 77 te zijn of 76 want ben zeker 1km verkeerd gereden

Hier ook het hoogteprofiel, GPS route volgt nog
http://users.telenet.be/MyPics/RoutePro ... Opwijk.jpg

Bedankt voor de mooie voormiddag en tot volgend jaar !!!

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Plaats reactie