Za 23/06/2012 Leupegem / Oudenaarde :: Ronde van Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Snellen Eddie
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 03 dec 2011 21:06
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

23/6/2012 - VTT Ronde van Maarkedal - Leupegem

Bericht door Snellen Eddie »

VTT 30km & 55km : start van 8u tot 14u .


Ook cyclotochten met o.a. 100km klimbrevet.

Meer info op wikmaarkedal.be (parcoursinfo + hoogteprofiel).

VTT 55km met passages langs Koppenberg 2 maal, Hotond, Patersberg, Steenbeek, Taaienberg en Ladeuze.

Ook goed berijdbaar bij regenweer.

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
masterdt
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 13 jan 2010 21:28
Rijdt met: specialized epic fsr '10

Bericht door masterdt »

Is dit qua parcour dezelfde tocht van vorig jaar? Er zat toen redelijk wat asfalt in...
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Bericht door MTBSDVD83 »

Met 3 tochten op een boogscheut op dezelfde dag :( verkies ik deze eens te rijden. Zo te zien zijn er voldoende hoogtemeters :bounce:
Gebruikersavatar
duiveltje75
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 07 feb 2012 07:15
Rijdt met: trek

Bericht door duiveltje75 »

staat er ergens parcoursinfo voor de 35km voor mountainbikes?
deze zie ik nergens staan
ebos
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 nov 2011 14:12
Rijdt met: Focus Black Forest 2009
Contacteer:

Bericht door ebos »

OPROEP AAN DE ORGANISATIE: GELIEVE HET PARCOURS EENS TE VERANDEREN. Je zit midden in de Vlaamse Ardennen, en je neemt duizend kilometer asfalt... Er zijn duizenden mooie paadjes, die zomaar voor het grijpen liggen, wat doen jullie? Kilometers over asfalt rijden. Nog een geluk dat die klimmen erin zitten, anders was dit een floptocht... Ik hoop dat jullie je parcours aangepast hebben!
ebos
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 nov 2011 14:12
Rijdt met: Focus Black Forest 2009
Contacteer:

Bericht door ebos »

Goed bereidbaar bij regenweer me dunkt... Op asfalt kun je altijd rijden hé jongens [/quote]
Snellen Eddie
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 03 dec 2011 21:06
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door Snellen Eddie »

duiveltje75 schreef:staat er ergens parcoursinfo voor de 35km voor mountainbikes?
deze zie ik nergens staan
De 35km VTT telt 257m hoogteverschil en doet een viertal klimmetjes aan. De 55km VTT telt 560m hoogtemeters. Een parcoursprofiel van de korte tocht heb ik jammer genoeg niet.
Snellen Eddie
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 03 dec 2011 21:06
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door Snellen Eddie »

ebos schreef:OPROEP AAN DE ORGANISATIE: GELIEVE HET PARCOURS EENS TE VERANDEREN. Je zit midden in de Vlaamse Ardennen, en je neemt duizend kilometer asfalt... Er zijn duizenden mooie paadjes, die zomaar voor het grijpen liggen, wat doen jullie? Kilometers over asfalt rijden. Nog een geluk dat die klimmen erin zitten, anders was dit een floptocht... Ik hoop dat jullie je parcours aangepast hebben!
Beste Ebos,

Gelieve een beetje positief te blijven aub. Het is al moeilijk genoeg tegenwoordig om een dergelijke organisatie op poten te krijgen.
Met amper 10 man steken we 3 cyclotochten, 1 kidstocht en 2 VTT ritten in elkaar.
We hebben misschien niet het hoge percentage offroad zoals in Kluisbergen (waar men 4 of 5 keer de flank van de Kluisberg oprijdt om aan dat percentage te geraken). Maar ook in Kluisbergen waren er enkele kilometers asfalt eens voorbij Kwaremont.
Ik raad u aan gewoon thuis te blijven en uw gras af te rijden, dan ben je tenminste zeker van 100% offroad te rijden.
lorenzom
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 01 mei 2012 22:08
Rijdt met: Cannondale

Bericht door lorenzom »

Ik raad u aan gewoon thuis te blijven en uw gras af te rijden, dan ben je tenminste zeker van 100% offroad te rijden.
Ik vind Snellen Eddy nog een geestig man :lol: Asfalt hoort nu eenmaal bij onze Vlaamse wegen. Gelukkig is ons Vlaamse wegennet over het algemeen in zulk een belabberbe toestand, dat je toch nog de indruk krijgt offroad te rijden =D>
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Bericht door vermeulen »

Prachtige reactie snellen Eddy . =D> =D> =D>
Stel u voor dat iedere rit in de buurt die van de Herders of On2wheels kopieert , zouden we dan tevreden zijn ? #-o #-o
Nee , laat ieder organisatie zijn ding maar doen, hoe meer verscheidenheid hoe beter. [-X
Door deze reactie kom ik zaterdag misschien eens in de namiddag af. 8)
Plaats reactie