Vr 15/06/2012 Duisburg :: Toertocht+avondrit t.v.v. VIVAT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
buffaloyann
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 18:06
Rijdt met: Canyon Exceed

Bericht door buffaloyann »

De 40 km gedaan in Duisburg. Bijna constant in de regen gefietst. Het lag er op sommige plaatsen zéér vettig bij. Eén keer onderuit gegaan doordat voorband wegschoof (ben op dat vlak wat ontgoocheld over mijn Rocket Ron banden; heb toch meermaals gevoeld dat ze grip tekort kwamen). Ook één keer moeten afstappen omdat de ophoping van modder fietsen onmogelijk maakte. Inderdaad soms behoorlijk gevaarlijk rijden (temeer ik soms weinig zag doordat mijn bril bedampte). Toch leuke tocht door het landschap en de klimmetjes. Ondanks het weinige volk eventjes moeten aanschuiven aan de bikewash. Bevoorrading OK en bepijling ook.
Gebruikersavatar
Tom83
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 mar 2012 16:09
Rijdt met: Kona Raijin Ti, Kona Unit SS

Bericht door Tom83 »

Conti MK steken, op max 1.8 bar rijden en ik schuif niet meer.

Ik ben ook met Schwalbe veel uitgegleden vooraan en dan is het vertrouwen in de band zoek.
Gebruikersavatar
buffaloyann
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 18:06
Rijdt met: Canyon Exceed

Bericht door buffaloyann »

Conti MK steken, op max 1.8 bar rijden en ik schuif niet meer.
Dank voor de tip, zal dit eens proberen!
Gebruikersavatar
Tom83
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 mar 2012 16:09
Rijdt met: Kona Raijin Ti, Kona Unit SS

Bericht door Tom83 »

Avondrit gedaan maar wegens zware regen toch maar 25km toer gedaan. Heeft iemand een gps track van de langere afstanden want het parcours was heel mooi.
Bankibar
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:56
Rijdt met: Merida Big Nine

Bericht door Bankibar »

40km avondrit gereden in constante regen. Aparte ervaring, parcours was ni al te zwaar en lag er gezien de extreme weersomstandigheden goed berijdbaar bij. In deze prachtige streek is echter meer mogelijk, veel bossen lieten we links liggen voor brede veldwegen. Onze militairen trainen toch soms in den bos???
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Bericht door Rucher »

Gisteren om 18u samen met den daddy voor de 40km gegaan..droog vertrokken maar dat heeft ni echt lang geduurd..van nat naar door nat maar super tocht.
2 bevoorradingen was maybe ni nodig maar al het nodige was voorzien. =D>
Voor mij een verrassend parkoer ondanks regelmatig aan die kanten te trappen(en ja wellicht kan het veel zwaarder maar dit was voldoende voor een extra ritje op vrijdag) leuke lange klimmen in het bos en recuperatie stukken.
Ondanks de overvloedige regen was het parkoer goed berijdbaar uitgezondert een moeilijk stukje in een grasspoor waar het even losklikken was.
ik denk zelf beter berijdbaar als smorgens want dan had ik gehoord van modder dat bleef kleven..
Enige opmerking was de parkeerplek..op het gras..geraakte maar net van het gras af door de regen met mijn camionet..na den apres zag ik er toch al vastzitten..er was maar 1 afspuitslang..gelukkig ni veel volk..en voor het drinken moest je een drankkaart kopen per 5 euro..kon geen geld teruggegeven worden?! maar extra cola genomen om deze kaart op te krijgen(met bonnetjes geen probleem maar dit was niet het goeie systeem,als je alleen bent en je wilt iet drinken moet je 5 euro geven #-o )
Ondanks de regen een hoog funfactor voor mij =D> =D> voor de organisatie en hier kom ik nog op af
scale 60
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 01 sep 2011 21:28
Rijdt met: scott scale 60
Contacteer:

Bericht door scale 60 »

gisteren ook de toer gaan rijden.

Op het lastige gras stuk had ik minder chance, met voorwiel in greppel gesukkeld en overkop gegaan :lol: , niets aan de hand behalve m'n voorwiel dat serieus uit de haak staat, al bij al de toer toch deftig kunnen uitrijden en seves wiel binnen doen bij de vlo maker hehe.

Er waren wel degelijk (minstens) 3 afspuitslangen, eentje nabij de parking en nog 2 andere aan de achterkant van het gebouw. Had het geluk dat iemand van organisatie me de weg wees naar deze 2 overige slangen of ik had ze ook niet gevonden hoor.

Al bij al wel een heel toffe vrijdagavond gehad =D>
Plaats reactie