Di 01/05/2012 Kortrijk :: 1mei MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Sloebertje
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:12

1 mei 2012 MTBclassic te Kortrijk

Bericht door Sloebertje »

Kan er iemand een beetje informatie geven i.v.m. het parcours?
Wat is de staat van het parcours na al die regen?
Wat mag men verwachten? bos, heuvels enz...
Is er een fiets afspuit, douches, enz...
Hoeveel bevoorradingen?
INFO A.U.B. [-o<
Gebruikersavatar
Sloebertje
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:12

Bericht door Sloebertje »

man man man te laat mannen, laat maar die info.
Ik kom niet, 'k zal lekker in mijn omgeving ( strand en duinen ) gaan biken. :wink:
Iets inrichten en dan geen info geven #-o
Gebruikersavatar
bike1968
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 01:39
Rijdt met: sensa merano pro special

Bericht door bike1968 »

Als het weer wat meevalt kom ik af
Laatst gewijzigd door bike1968 op ma 30 apr 2012 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aji
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 06 nov 2009 19:39
Rijdt met: Bulls Copperhead1

Re: 1 mei 2012 MTBclassic te Kortrijk

Bericht door aji »

Sloebertje schreef:Kan er iemand een beetje informatie geven i.v.m. het parcours?
Wat is de staat van het parcours na al die regen?
Wat mag men verwachten? bos, heuvels enz...
Is er een fiets afspuit, douches, enz...
Hoeveel bevoorradingen?
INFO A.U.B. [-o<

Volgens MTB.You is er bevoorrading, douches en afspuitplaats en een gratis consumtie voor iedere deelnemer bij aankomst.
Kga hier misschien toch eens starten en inrichters het voordeel vd twijfel geven. [-o<
Curieustrappers
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 apr 2012 13:56
Rijdt met: Trek 8500

Info over parcours

Bericht door Curieustrappers »

Het parcours van 34 km gaat van Kortrijk langs onverharde weg langs het kanaal richting Zwevegem. In Zwevegem hebben we een eenmalige doortocht door de Transfo site. Van daaruit gaat het op en neer richting St.-Denijs en Bellegem. Daar wordt door het Bellegem bos gegaan. Intussen zitten we op een 20 km waar bevoorrading wordt voorzien aan de brouwerij Bockor. Vanaf de brouwerij splits de tocht.
De 34 km gaat verder richting Rollegem, Marke om via Bissegem terug naar Kortrijk te komen.
De 54 km maakt een lus richting Kooigem met een 2de uitgebreide doortocht van Bellegem bos. De lus komt terug aan in Bellegem waar een 2de bevoorrading wordt voorzien.
De 34 km ligt er redelijk goed bij ondanks het slechte weer. Op de 54 km zitten een aantal stukjes die voor de meer doorgedreven bier zijn.
Aan de aankomst zijn douches, afspuitstand en bewaakte fietsenstalling voorzien. Iedere deelnemer krijgt een gratis consumptie.
Curieustrappers
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 apr 2012 13:56
Rijdt met: Trek 8500

Hoogtemeter

Bericht door Curieustrappers »

De tocht van 54 km bevat 330 hoogtemeters. De tocht van 34 km een kleine 200 hoogtemeters.
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Bericht door afdalerke »

hopellijk is aangevraagd voor bellegembos want dit is prive hee gasten
Curieustrappers
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 apr 2012 13:56
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Curieustrappers »

Er is een deel privé en een deel in handen van de stad Kortrijk. Alle nodige zaken zijn aangevraagd bij alle gemeenten over wiens grondgebied we passeren. Ook de eigenaars van private wegjes zijn op de hoogte.
Gebruikersavatar
siegie
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 21:31
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door siegie »

Bellegembos was idd zwaar, ook al omdat ik niet 2x maar 3x erdoor ben gereden. Na de derde maal had ik het bekeken en ben dan maar naar huis gereden. Thuis gekomen had ik 71km op de Garmin staan en ik ben van Kortrijk. Ik ben bij mijn weten maar 1x verkeerd gereden en dat was zowat 2km (schuld van da skoon meiske die net aan de afslag stond) voor de rest heb ik de bevoorrading nooit meer gevonden en ik was niet de enige ...
Ik moet opmerken dat het soms niet zo goed was aangeduid, men moest opletten! :(
Klotchi
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 18:59
Rijdt met: Cube Ltd Pro

Bericht door Klotchi »

mijn copain had ook die opmerking, heeft voor de 34km toch 2x door het bellegemsbos gereden en geen bevoorrading tegen gekomen...heeft het dan ook voor bekeken gehouden
Plaats reactie