Za 19/05/2012 Maarkedal :: 5de Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

duvalleken schreef:60 km + optielus gereden.

“Daarna sturen we je richting muziekbos voor het technisch privé bos, de eerste kers op jullie taart! Voor wie het kent: geen uitleg nodig. Wie het nog niet kent: samen te vatten in paar woorden: single track, op en af, over, tussen, langs en onder de bomen (en andere deelnemers). Als je het zo leuk vond als ik, kun je hier gerust nog eens doorrijden, want de in- en uitrit liggen vlak naast elkaar.”

Euh in vergelijking met vorig jaar muziekbos niet tegengekomen of ben ik mis ???
Was al heel de tijd tegen mijn medebiker hierover bezig maar bleef bij vertellen.

Ver op het einde van de optielus had een mevrouw en haar zoon een privé stuk afgezet met een ketting en verder nog een boomstam(metje). We mochten niet meer door. Blijkbaar hadden vorige bikers haar enkele keren bijna omver gereden en was ze het beu. Mijn medebiker gaf haar volledig gelijk dat dit niet kon en haalde zijn charmes boven. Blijkbaar waren we de eerste die het met haar eens waren en liet ze ons uiteindelijk toch door. Wat een beetje vriendelijkheid niet kan doen.

Verder een toporganisatie.
Ook de 60 + optielus gereden. Vond het nogal veel asfalt (in vergelijking met de 80km het jaar voordien). Maar toch nog mooie tocht.

Op die optielus ook de madam tegengekomen. Ze was paaltjes aan het zetten en snokte mijn maat bijna van zijn fiets. Had haar hond er niet geweest, 'k had die schreeuwende gorilla wat weerwoord gegeven maar ja. We zijn dan maar direct richting Muziekbos gereden om zo langs nog enkele leuke singles te arriveren.

Mojo

Oh ja, de bepijling was ook beetje ondermaats. Iets meer pijltjes laten drukken mss?
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

Cockiemonster schreef:Waar kunnen we de foto's bezichtigen? :)
sorry, effe off topic, maar ben jij een vrouw ?

COCKiemonster ? #-o
Lebotish
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: za 25 dec 2010 21:16
Rijdt met: Trek 8500 (2010), Scott Scale 910 (2014)

Bericht door Lebotish »

Cockiemonster schreef:Waar kunnen we de foto's bezichtigen? :)
De Best-Of van de foto's staat al online:
http://www.sportograf.com/bestof/1490/

Op de deelnemer-foto's is 't nog effe wachten blijkbaar ... Jihaa!
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

vermeulen schreef:Er wordt hier heel weinig over La Bête gepost , terwijl vorig jaar iedereen over het beest sprak ? Waarschijnlijk niemand op geraakt :-D :wink: ?
(ik vond hem zelfs tevoet moeilijk).
Ik ben dit beest (in Frasnes, net na de betonpaal) naar boven kunnen rijden (en er waren getuigen bij!), maar het beest sloeg meteen terug want het heeft 30 km geduurd vooraleer ik weer op mijn effen was van de inspanning. Voor de rest vooral kunnen genieten van de andere nieuwe stukken in Frasnes. Top!
Gebruikersavatar
den boskletser
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 21 nov 2007 21:08
Rijdt met: Cannondale Flash 29er carbon 3/ Kona Process 153

Bericht door den boskletser »

Gisteren de 105km gereden, en het was gewoon weeral de maaaxxxxx......
de benen waren super, met als gevolg dat ik alle klimmen opvloog ;-)
see ya next year, herdertjes.
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Bericht door peter-bastanie »

heb mijn vooropgesteld doel gehaald......heb de 96 + optielus uitgereden
Fantastisch parcour en heb eigelijk in het voorbije jaar nooit zo een divers parcour voorgeschoteld gekregen.
Bepijling perfect,bv dik in orde organisatie toppie dus een dikke proficiat aan alle herders en hun vrijwilligers want deze mensen heb je ook nodig om zo een prachtige tt te organiseren
Heb zo afgezien dat ik op de optielus een paar braakneigingen kreeg want ik had verwacht om een beetje uit te bollen op de lus maar heb me daar verschrikkelijk mispakt
De boze dame heb ik niet gezien op de optielus
Mijn avg was 14.6 dus heb wel een lange tijd onderweg geweest, en of ik volgend jaar terugkom..... reken maar

=D>
Laatst gewijzigd door peter-bastanie op zo 20 mei 2012 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

Prachtig weer en een prachtige 100km.
De ondergrond droog, behalve in de bossen waardoor er hier en daar een beetje meer techniciteit nodig was. 'k Was trouwens aangenaam verrast over sommige passages, waaronder le petit et grande bête en les dieus. Dûr zoals ze zeggen in de streek, maar de voldoening is nog zo groot éénmaa je boven bent. Hetzelfde kon gezegd over sommige afdalingen en "beek"passages. Ik kijk nu al uit naar de volgende rit in la pays des collines.

Het was enkel wat ongelukkig dat er nog wat gele pijltjes in de bosen hingen, waardoor het extra opletten was.

Hopelijk zijn de eigenaars van de privéstukken ook tevreden van onze éénmalige doortocht, en stellen ze volgend jaar nog wat meer stukken ter beschikking.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Wegens een iets mindere konditie(door omstandigheden) ingeschreven voor "maar" 85km!
Op aanraden van herder Ronny dan toch gekozen om het extra technische stuk ,
in het Frasnesbos van het parcours van de 105km,er alsnog bij te doen!
En ik heb het mij zeker niet beklaagd,de volledige Frasneslus was om duimen en vingers van af te likken!
Beetje lastig en zeer uitdagende stukken,uniek in Vlaanderenland,waar ik soms met dichtgeknepen billen de uitdaging aanhing!
Soms iets te veel op safe gereden,maar moest dan ook s'avonds nog présent tekenen op de bowlingbaan!
Geen superstrak tempo,maar doseren en genieten en alzo toch 105 km bedwongen om s'avonds nog eens te genieten
na een wel erg lange drukke dag, en dat zonder"choco" gereden te zijn!
De afwezigen,die dachten in de fietssdrukte te zitten onderweg of een verzopen parkoers te vinden...
hadden alweer zeer veel ongelijk want alweer zijn de herdertjes erin geslaagd een TOP-editie :bounce:
met TOP-weer 8) voor te schotelen! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Hoe ze daar telkens opnieuw in slagen???...........clubgeheim waarschijnlijk? :-D
Gebruikersavatar
Mask
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 15 mar 2010 22:34
Rijdt met: thompson evo

HERDERMARATHON

Bericht door Mask »

Om het voor de collega Tegenterters " doenbaar " te houden samen gekozen voor de 60 km met optielus. Aan de aankomst waren de benen nog vree goed....Een gemiste kans voor een grotere afstand. De streek is gewoon super, net als de tocht. Organisatie is uitstekend. Wat een luxe dat er Herders gewoon het traject afbollen om direct in te grijpen waar nodig. Zodoende miserie voorkomen in het muziekbos met die jankende zaag bij de flikken. In 2 minuten tijd een paar pijlkes bijgehangen en alle bikers konden direct weer inpikken op hert parcours. Zeker tot volgend jaar en stijf wel bedankt !!

Tegenterter Mask
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

fredjeraketje schreef:
vermeulen schreef:Er wordt hier heel weinig over La Bête gepost , terwijl vorig jaar iedereen over het beest sprak ? Waarschijnlijk niemand op geraakt :-D :wink: ?
(ik vond hem zelfs tevoet moeilijk).
Ik ben dit beest (in Frasnes, net na de betonpaal) naar boven kunnen rijden (en er waren getuigen bij!), maar het beest sloeg meteen terug want het heeft 30 km geduurd vooraleer ik weer op mijn effen was van de inspanning. Voor de rest vooral kunnen genieten van de andere nieuwe stukken in Frasnes. Top!
Op welke afstand? 60?
Plaats reactie