Sectoren en pechplaatsen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Weet jij altijd in welke sector je rijdt tijdens een 'ingedeelde' toertocht?

ja
2
8%
nee
23
92%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Johnny de Wit
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 09 sep 2003 08:41
Rijdt met: Specialized Epic Comp Disc '04
Contacteer:

Sectoren en pechplaatsen

Bericht door Johnny de Wit »

Dit jaar willen we experimenteren met sectoren en pechplaatsen. Het parkoer zal opgedeeld worden in sectoren en telkens zal een begin en einde van een sector aangeduid worden. Ook zullen er op enkele plaatsen op het parkoer verwezen worden naar pechplaatsen.
Dit om pechgevallen en/of gewonden snel te kunnen lokaliseren en depanneren. Iemand al gezien op een TT???
Opmerkingen of suggesties??
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

idd en goed idee ja, meen deze te hebben gezien op de TT in Merchtem onder andere en al op enkele andere TT's.

Gizmo 8)
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

In de tt in Kruishoutem hadden ze dit ook gedaan..

Buiten de indeling in sectors, werden er ook vaak meldingen gedaan ivm gevaarlijke kruispunten of trg samenkomen van de verschillende tochten (20-37-45)..

Zeer goed aangeduid =D>
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik heb ook gezien dat de Knoetbikers in Aarschot met zones werkten.
Zeer goed systeem vind ik, dat nog voor kleine verbetering vatbaar is....vermelding van het noodnummer op die bordjes.
Men krijgt soms wel een papiertje met noodnummer mee, maar dit gaat al vlug verloren.
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

De vraag is natuurlijk of je wéét in welke sector je je bevindt als je pech hebt... :roll:
'k Heb ook al zo'n bordjes gezien, maar mocht ik onderweg pech hebben, de kans is groot dat ik ni meer zou weten wat het laatste nummerke is dat ik voorbij gereden ben... :oops:
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

UB'ers marathon Diest

op regelmatige tijdstippen stond er een duidelijk zichtbaar bordje met daarop 'U rijdt nu zone D binnen' (bijvoorbeeld).

Is idd handig als er 'iets' gebeurt, begin anders maar eens uit te leggen, als je op totaal onbekend terrein zit en der ligt der bv. 1 iemand te kreperen van de pijn #-o
BIKEDEVIL
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 nov 2004 16:11
Rijdt met: Merida hfs full XTR,vork manitou relic met lock out

Bericht door BIKEDEVIL »

Bij ons op de MTB tourtocht te pittem van komende zondag 28 november
is het parcours ingedeeld in stroken waar aan ieder begin van een onverharde strook de afstand en het nummer op vermeld is en deze tellen af naar de finisch toe zo kan je ook gemakkelijker iemand ophalen met pech,want de straatnaambordjes op de buiten zijn soms ver te zoeken.

WWW.bikedevils.be
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

TJ! schreef:De vraag is natuurlijk of je wéét in welke sector je je bevindt als je pech hebt... :roll:
'k Heb ook al zo'n bordjes gezien, maar mocht ik onderweg pech hebben, de kans is groot dat ik ni meer zou weten wat het laatste nummerke is dat ik voorbij gereden ben... :oops:
idem hier.

Mijn ervaring is dat alle rijders die ik tijdens onze tt gedepanneerd hebben ofwel tot aan de bevoorrading gesukkeld waren, ofwel ergens aan een duidelijk herkenningspunt gingen staan (bv. een kruispunt).

Ja, je kan natuurlijk altijd heel slecht vallen in the middle of nowhere. Maar dan zijn er andere problemen:

1/ hulpdiensten bellen (organisator kan dan ook niets doen, hem contacteren is enkel tijdverlies)
2/ hopen dat die hulpdiensten ter plaatse geraken (singletracks in de bossen??)
3/ Als je dan een sector hebt, dan moet dat eerst doorgegeven worden aan de organisator, die dat 'vertaalt' en doorgeeft een de centrale van de hulpdiensten, die dat dan moet doorgeven aan de ambulanciers die dan hopelijk de weg in het bos kennen enz enz...

Ik heb drie mensen met materiaalpech gedepanneerd (en dat houdt ook in: lekke band!) en één met een pijnlijke schouder. Er waren +/- 1200 deelnemers op een niet veeleisend parcours.
Je kan nooit alle risico uitsluiten.

En als je uw briefje met het noodnummer verliest, dan is dat uw eigen schuld vind ik.
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Ik denk dat een poll hieromtrent wel leerrijk kan zijn 8)
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Wij, van mtb poperinge, hebben al veel dingen uitgetest op dat vlak en hebben sinds 2 jaar een vrij vlot systeem.
We hebben in totaal 140 km parcours te depaneren op 1 dag (marathon van 120km + enkele by-passes).
Als iemand met pech belt vragen we geen sectornummer maar wel het aantal km dat ze reeds hebben afgelegd en welke tocht ze rijden (37,57,75,100 of 120). Via een tabel kunnen we dan onmiddellijk intern plaats nummer of sector doorgeven aan één van de 4 pechdiensten te velde.
De depanneurs hebben hebben een kaart bij met al die interne nummers erop en zijn zo snel terplaatse (vooral bij lichamelijke schade is dit interessant).
Dat men de kilometer moet doorgeven bij pech staat ook op het kaartje dat je meekrijgt waar het telnr. opstaat.
Terinfo : in de dispacthing zitten 2 personen en zijn er 4 te velde en dit is het minimum. Onderschat de pechdienst niet. Hoe meer deelnemers, hoe meer pech. Dit lijkt logisch maar wordt soms vergeten.
Plaats reactie