Zo 29/04/2012 Aarschot :: Zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door koppigaard »

@Glee: ik denk dat we het over dezelfde club hebben. Ik hoop dat ze een van deze dagen een keertje een gedragscode zullen afspreken en naleven, zoals je die vindt bij de Goorbikers, de Zoenkers, de Blue Riders en nog ettelijke clubs. De zondag wordt er alleen maar leuker door.
Gebruikersavatar
Tom83
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 mar 2012 16:09
Rijdt met: Kona Raijin Ti, Kona Unit SS

Bericht door Tom83 »

nero schreef:Er wordt hier veel geschreven over wedstrijd rijden en zo... Ik rij een matig tempo, rij overal op het gemakje tegenop met mijn 36 T achteraan. Hou rekening met trage voorliggers en slechte klimmers. Maar de trage minder goede bikers KUNNEN ook enkele basisregels volgen. Namelijk wanneer ze niet op een lange helling opgeraken, dan plaats maken voor degene die op het gemak naar boven komen. Sommige blijven gewoon op de singletrack staan. Als ik omhoog rij weet ik al of er ene in mijne nek zit en als ik dan toch stilval kijk ik onmiddellijk of ik niemand hinder en maak dan ook plaats. En tweede zeer belangrijk vind ik dat er sommige zijn die op single tracks over beursnoteringen praten of andere pietlullige zaken. Doe dit NIET op ne single track in het bos, maar pas als je uit de bos komt en mensen je kunnen passeren. Babbel dan zoveel je wil. concentreer u een beetje op de singletrack en probeer uit te blazen op tussenstukken...
Volledig mee eens, sommigen blijven gewoon in het midden van de singletracks staan uitleggen of hun fiets repareren, soms met meerdere naast elkaar. In volle inspanning bergop is het niet altijd leuk om dan ook nog eens tien keer te moeten roepen bij een beklimming om alle wandelende bikers voorbij te kunnen steken.

Het is geven en nemen tussen de tragere en snellere. Bij voorbijsteken moet je wachten op een geschikte plaats en zeker niet verbaal beginnen schelden. Voor de tragere, als de kans er is, ga even opzij en blijf ook niet in het midden rijden. Gezond verstand gebruiken voor beide partijen.

Voor de rest hele leuke tocht, spijtig van wat lange verbindingsstukken op asfalt tijdens de 65, had de indruk dat dit in Rillaar iets meer over veldweggetjes ging. Het was wel goed dat naar het einde toe de hoogtemeters minder waren want met de wind was het wel een pittige tocht. Zeker vatbaar voor herhaling. Tevens had ik 70 km op de teller als ik binnenkwam
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Bericht door Brockie »

ik zalt anders verwoorden, ben op een recht breed stuk bijna van de weg geknald geweest door iemand, was thans plaats genoeg, op de volgende klim int bos zat ik zonder moeite terug in die zijn wiel, ah ja wat me nog het meeste stoorde hieraan , was dat die persoon zich nog niet eens verontschuldigde nadat hij tegen ons stuur was gereden, maar gewoon hard doorreed nadat hij zeker wist wat gebeurd was. dit voelde gewoon aan als een wintertt, waar veel gekoerst wordt, jammer genoeg.
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Bericht door Brockie »

ah ja laat ons er nu maar over ophouden, dit was een veel te mooie tt om dit te laten verpesten door die paar enkelingen wat de boel soms moeten verzieken. nu mogen diest en zondag terug nar het luikse
goorbiker
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 27 jun 2008 15:58
Rijdt met: granville, cannondale F1

Gevonden voorwerpen TT Goorbikers

Bericht door goorbiker »

Gevonden voorwerpen op onze toertocht:
1/ blauwe Lazer-helm type Devil met opschrift" Deloitte"

2/ bruine Camelback met vergunning VWB op naam van Stroinski Sven uit Merksem

De eigenaars kunnen hun eigendom terug komen halen op volgend adres:
Lucas Mertens
Bollobos 20
3120 Tremelo

graag eerst een seintje op GSM: 0497 344982
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Bericht door Mr. Stitchen »

Ook wij hebben genoten van deze klassieker. Voor de liefhebbers, een verslagje vind je op http://www.trade-n-cycle.be
Knupoltor
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: za 14 apr 2012 12:29
Rijdt met: Copperhead 3 2012

Bericht door Knupoltor »

Dit was mijn allereerste TT en direct 1 van formaat.
Toffe single's leuke klimmen en goede sfeer.

Ikzelf als beginner heb ook wel wat afgezien op bepaalde stukken en daardoor reed ik steeds uiterst rechts. Zelf heb ik niet de pech gehad om onvriendelijke snelheidsduivels tegen te komen. Een paar keer rechts gehoord maar daar kwam altijd wel een dankwoord bij.

Zeker voor herhaling vatbaar!
goorbiker
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 27 jun 2008 15:58
Rijdt met: granville, cannondale F1

Bericht door goorbiker »

Fotografe Connie Sinteur heeft prachtig werk geleverd. Het resultaat is te bekijken op haar site
www.conniesinteurfotografie.com
Link is ook terug te vinden op onze site www.goorbikers.be
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Bericht door TNTrek »

goorbiker schreef:Fotografe Connie Sinteur heeft prachtig werk geleverd. Het resultaat is te bekijken op haar site
www.conniesinteurfotografie.com
Link is ook terug te vinden op onze site www.goorbikers.be
Inderdaad mooie foto's =D>
We staan er als late vertrekkers zelfs twee keer bij 8)


Er was ook iemand van jullie organisatie zelf foto's aan het nemen, niet? Ergens na de bevoorrading.
merida2222
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 26 apr 2012 21:08
Rijdt met: merida matts

Bericht door merida2222 »

Brockie schreef:
Oldie schreef:Mooie tocht, daar niet van en toch: waar zijn sommigen mee bezig ? Rijden in groep, iedereen eraf rijden of proberen de rest bij te houden en daarvoor je nek riskeren. Anderen zitten briesend met het schuim op de lippen in je wiel en beginnen te vloeken en te sakkeren bij elk obstakel of mankement. Een ontspannen zondagvoormiddag sporten, hallo ?
Aan allen die zich geviseerd voelen : laat de samenstelling van jullie supplementen eens ontleden. Aan iedereen die deze mooie sport beoefent: laat de kans aan jong of oud, vrouw of man om ten volle van het mountainbiken te genieten, zij verdienen respect, geduld en hulp waar het moet.
(ik heb gezegd).
vind ik leuk :-D :-D

dan staan diezelfde nog te taffelen bij een klimmetje.
dan heb ik meer respect voor een iets ouder koppel wat mee was aant rijden, op een klim waar verschillende te voet stonden reden ze met hun beiden tegen hun eigen tempo wel omhoog, ben hier dan ook rustig blijven achter rijden. dit dwingt meer repect af dan maar te knallen op rechte stukken. =D>
dan zijn ardennen tts veel leuker daar heeft iedereen repect voor elkaar. trouwens mooie tt, ook een mooie streek, 1 tip voor de organisatie-> bewaakte fietsenstalling is echt wel een must
zelfs in de vlaanders hebben ze dat respect spijtig toch dat het hier niet kan hé
Plaats reactie