Di 01/05/2012 Deurne / Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nicocorsa
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 18 feb 2007 22:09
Rijdt met: nog niks

Bericht door nicocorsa »

ook daar geweest voor de 48 km dan wel .

zeer tof parcour . goed geamuseerd . de klim aan het treinspoor in diest op asfalt was zalig .

voor de rest zeer mooi vettig glad . en geweldig parcour .
voor mij duurde de bevoorrading iets te lang ergens rond de 30 km . logisch " want was mijn drankbus vergeten dom hahahah"

zalig genoten . volgende keer weer en dit was nog maar mijn 3tocht mtb rijden .
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

8) :-D het eerste zonnetje en al dadelijk te warm gekleed. Onderweg enkele stukke kledij uitgegooid. Ideale omstandigheden om er een leuke voormiddag van te maken. En het is gelukt ook. Gekozen voor de 48km. mooie bosstroken,veldwegen,verbindingsstukken en klimmetjes. Enkel het stuk juist voor de bevoorradinng was echt te vettig. Goede bevoorrading. Gevaarlijk punt waren de wandelaars en 2x de straat oversteken in een scherpe onoverzichtelijke gewestwegbocht. Nog een lekker soepje gegeten in de kantine. Besluit: [-o< [-o<
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Bericht door Connie »

edit door moderator
voor te adverteren:
http://www.mountainbike.be/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dewout
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar 2009 22:50
Rijdt met: Bulls

Bericht door dewout »

wij zijn ook met ons twee afgekomen vanuit Tessenderlo om de TT op ons "huisparcours" te komen rijden.. Zalig weertje.. goede bevoorrading met dat lekker gebak =P~ en vooral het vermelden waard is de leuke nieuwigheid met die extra lus richting " de poggio" :-) . Dat was wel een heel pittige verrassing waar we een serieuse "cartouche" verschoten hebben :wink:
Kortom het was weer de moeite..
gierke guy
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 21:43
Rijdt met: Cube Reaction 29"

Bericht door gierke guy »

Leuke tocht gemaakt.Het regenbuitje maakte het net iets spectaculairder zeker aan de vesten.Maar de combinatie wandelaars/ Bikers is toch een gewaagde combinatie.De meeste gingen achter elkaar lopen maar er zitten er ook bij die met hunne kop in de grond lopen.De leeftijd misschien. :wink:
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

Vandaag ook komen rijden in Deurne. Vlakbij huis, dus met de fiets tot aan de start gereden en voor de 65 km gegaan.
Toen ik thuiskwam, gaf de teller 78,4 km aan :-)

Het parcours benaderde nagenoeg de perfectie... overal de mooiste stukjes en pittigste klimmetjes eruit gehaald.
Enkel moeten afstappen aan de zwaarste helling "op de wallen" waar volgens mij niet veel mensen naar boven zijn gereden. De wortels waren daar net iets te hoog om bergop te nemen.
En dan in Dassenaerde, het eerste van de 3 klimmetjes (vlak na een rechtse bocht) kwam een beetje onverwacht en ik had niet op tijd terug geschakeld #-o .
Voor de rest was alles goed te rijden. Hier en daar uiteraard een beetje modder, maar vergeleken met Opwijk van zondag was dit een luxe-parcours :-)

Jammer dat op de Vleugt de Hoolandse Berg niet aangedaan werd... daar werd netjes langs gereden. Die had er van mij ook nog mogen inzitten :-) Misschien een idee'tje voor volgend jaar ?

De bekende "poggio" of Grasbos zat er uiteraard ook weer in. Geen verrassing, tenzij je niet van de streek bent en niet weet wat je achter de scherpe bocht naar rechts te wachten staat ;-)

Bevoorradingen dik ik orde, bewaakte fietsenstalling : prima organisatie =D>

Afpijling was ook zeer goed (en ja, geel-zwarte pijlen vallen iets beter op, maar ik heb toch nergens getwijfeld of ik wel juist zat)

Een paar bekenden tegen gekomen en een klapke gedaan, zeer leuke tocht gereden en stralend weer... wat wil ne mens meer op "ne zondag" ? 8-)

Het enige waar rekening mee zou moeten gehouden worden volgend jaar : checken wanneer de wandeltocht gepland staat en zorgen dat dit niet meer samenvalt :-)
Op zich gingen de meeste wandelaars vriendelijk aan de kant, maar in 1 van de afdalingen scheelde het niet veel of ik had een aanrijding met een wandelaarster... Zij schrok nog harder dan ikzelf :-)

Ook nogmaals bedankt aan Connie om tot hier te komen en ons ne keer van onze beste kant op foto te zetten =D>
Als het goed is, sta ik er 2 keer op :-) (hopelijk voor publicatie vatbaar ;-))

Filmpje volgt ook nog...

Tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

:lol: Connie, ik heb mijne foto al gedownload. Mooi zijprofiel... :oops:
Gebruikersavatar
Watje 63
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 19:33
Rijdt met: IDEAL

Bericht door Watje 63 »

Van thuis uit op het grasbos de tocht opgepikt.+/- om 9.00h. Omdat dit bijna op het einde zat, wat ik niet wist , tot aan de start niemand gezien. Zelfs sporen stonden er niet, maar ja dat is ook eens plezant. Na de start bleek ik natuurlijk bij de late starters te zitten, zodat het een wel heel eenzame rit werd. Zeker als je geen groepje hebt om te volgen blijkt nog maar eens dat de witte pijlen niet de ideale kleur hebben , zeker als ze dan ook nog bevestigd worden tegen een witte achtergrond. Het was vaak zoeken hoe het verder ging. Voor de rest was alles zoals het moest. 90km na het vertrek
thuis kon de bike weer aan de haak. Ne schone voormiddag noemen ze dat.........
Gebruikersavatar
mtb looise
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 21 mar 2010 15:27
Rijdt met: merida tfs 500

Bericht door mtb looise »

Phille81 schreef: Jammer dat op de Vleugt de Hoolandse Berg niet aangedaan werd... daar werd netjes langs gereden. Die had er van mij ook nog mogen inzitten :-) Misschien een idee'tje voor volgend jaar ?
die was er normaal bij maar door bepaalde omstandigheden hebben we het weggelaten om problemen te voorkomen.
Negociator
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 20 sep 2009 20:28
Rijdt met: Trek 8000 - Niner Air 9 RDO - Cube agree GTC SL (race)

Bericht door Negociator »

Eerste keer in deze buurt en het was echt een super tocht. We zijn voor de 65km gegaan. De lus juist voor de eerste bevoorrading (enkel op de 65km) was magnifiek.

Het enige negatieve vond ik dat er heelwat kleine lusjes inzaten waar start en einde heel dicht bij elkaar lagen. Ken de streek niet dus misschien is daar helemaal geen oplossing voor. Heel klein minpunt.

Voor de rest prima organisatie en zeker een tocht die ik volgend jaar nog eens wil doen.
Plaats reactie