ilegale inrichtingen bedankt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
LMTB
Mountainbiker
Berichten: 633
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 19:12
Rijdt met: een nieuwe met groene strepen

ilegale inrichtingen bedankt

Bericht door LMTB »

Naar aanleiding van het artikel in het gemeente blad van de maand maart 2012 "Graffiti in het bos" dien ik even te reageren.
Een aantal verenigingen worden hier ten onrechte in een verkeerd daglicht gesteld.
De pijlen die overal op de bomen staan zijn hier aangebracht door een illegele afscheuring van het bestaande erkende MTB circuit.
In het verleden waren er twee organisaties die het MTB-en in goede banen moesten leiden.
Een aantal jaren geleden heeft GALAZO alles onder hun hoede genomen wat door sommigen helemaal niet in dank werd afgenomen.
Uit onvrede van een aantal vroegere leden (die alle parcours kennen) en deelnemers organiseren deze mensen op deze manier hun toertocht en dit niet alleen in Hechtel-Eksel.
De werkwijze bestaat erin dat men door de week met een moto de pijlen vliegensvlug aanbrengt, verschillende kleuren, verschillend parcour.
Dit heb ik zelf gezien achter de Don Bosco.
Voor de kick wordt dan via MSN, GSM, Facebook op zaterdagavond een afspraak gemaakt om op zondag op één of ander industieterrein samen te komen en in groep te vertrekken.
Dat dit toevallig grootendeels samenvalt met de route die de erkende toertochten moeten volgen is voor ons dan ook meer dan "zeer" vervelend.
De wandel en MTB verenigingen van onze gemeente hebben echt geen nood aan deze pijlen omdat we door kleine aanpassingen op het parcour regelmatig moeten afwijken.
Het andere gevolg van deze situatie is dat er dagelijks (achter Don Bosco) met moto's en quads over dit parcour wordt geraced.
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Bericht door radicalbiker »

Man man waarom dient een forum eigenlijk nog, geef je hier uw mening krijg je direkt ne pb om uw oren. #-o Heb mijn mening hier dan maar weer verwijderd. =D> =D> Iedereen content nu hoop ik. [-o< [-o<
Plaats reactie