Zo 06/05/2012 Leernes :: 5ieme VTT COGA

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Zo 06/05/2012 Leernes - Rando de l'Abbaye d'Aulne

Bericht door Motorbiker »

Dit is voor mij persoonlijk de mooiste van 2011. Vier Forumbikers tekenden present. Een vijfde had er graag bijgeweest.... .
Wie bos, hoogtemeters, single-tracks, technische en uitdagende passage's zijn of haar "Cup off Cake" vindt, "allen daarheen" zou ik zeggen.

Voor het 5de jaar op rij organiseert COGA haar MTB tocht in het bos single-track paradijs van l’abbaye d’Aulne.

De verschillende afstanden zijn op maat van hun specifieke deelnemers, met de nadruk op hoogtemeters, techniek en een gedetailleerde bepijling.

Dit jaar gaat de eerste bevoorrading door in de « hangende tuinen van het dorpje Thuin, aan de voet van de wijnranken.

De bevoorradingen zijn naar gewoonte uitgebreid, en streekbier zal niet ontbreken.

Zijn voorzien :
Bike-wash, bewaakte fietsparking, en douches m/ v

De après geniet als voorheen van een sfeervolle bar en barbecue. Dit alles aan democratische prijzen. De muziek wordt verzorgd door “ Three Minutes Later”
Deze vrouwenband die altijd topless of naakt optreedt – afhankelijk van de temperatuur – speelt covers van: (des Beatles, des Rolling Stones, Creedence, Steppenwolf, Canned Heat, Kinks, Monkeys, the Doors).

Inschrijvingen:
de 8H00 à 11H

Adresse:
rue de l’Abbaye d’Aulne 1C 6142 Leernes. À 500m de l’Abbaye d’Aulne.

3 parcours:

20km: is een familiaal parcours doorheen de bossen van l’Abbaye d’Aulne, Waibes en Leernes.
1 bevoorrading / 4 euro

35 km : ongeveer 830 hoogtemeters
Sportief en technisch parcours.
Bossen van l’Abbaye d’Aulne, Waibes, Thuin, Grand Bon Dieu, Leernes.
2 ravito’s / 5 euro.

50km : ongeveer 1182 hoogtemeters
Supertechnisch, single-tracks, sensationele afdalingen, bos, bos , bos, …en hoogtemeters. Een parcours voor de getrainde biker die wil genieten van elke km, en over een stevige cool beschikt.
2 bevoorradingen / 5 euro
Doorheen de bossen vanl’abbaye d’Aulne, bois des waibes, les jardins suspendus de Thuin, bois du grand bon dieu, bois de Lujeu, Portelette de Lobbes, bois le compte, bois du Baron (Mont st Geneviève), bois communal de Leernes, bois d Aulne.

De parcours zijn te bekijken op de COGA site via GOOGLE EARTH.
U vindt er de kaarten, satelietbeelden, video’s, technische passage’s, en foto’s uit voorgaande edities.
Site internet : www.cog.be

Deze rando is ten voordele van de jongeren van het COGA (activiteiten en sportmateriaal.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

Een mega-fantastische rit waarvan wij vorig jaar ook ontzettend genoten hebben met enkele Herders! Een echte aanrader! Ik zet deze alvast (onder voorbehoud) op mijn planning!
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Bericht door wattie »

Deze wordt elk jaar beter en beter (als hij nog kan verbeteren, want vorig jaar was het al meer dan dik in orde :-D ). Eentje die in dikke letters op mijn kalender staat.
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Bericht door Bresciani »

Ik kijk ook al een jaar uit naar deze, :P
ik was er vorig jaar niet bij :-?
en naar 't schijnt heb ik hier 't een en 't ander gemist.... #-o

Dus.... duimen maar,
op deftig weer..... en tijd. :wink:
Gebruikersavatar
mountainbiker66
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 21:15
Rijdt met: Cube Ltd team

Bericht door mountainbiker66 »

Bij mij zal het hier niets worden, moet die dag vrij vroeg terug zijn. :-?
Gebruikersavatar
pjer
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 18 apr 2008 20:52
Rijdt met: trek

Bericht door pjer »

Graag, heel graag zelfs.
Als Motorbiker zegt dat deze rit heel goed is dan geloof ik hem voor deze ene keer.
Mocht er nog een trage forumbiker aanwezig zijn dan cruisen we hem samen af.

Nu enkel nog een beetje sleutelen aan mijn agenda...
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Joepi, ik had me vergist van datum (dacht dat het op 1 mei was) en zal deze toch kunnen rijden. Mons-Chimay-Mons zal voor een andere keer zijn...maar een mens kan niet alles willen.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Wandeltocht

Zojuist vernomen dat de organisatie een wandeltocht van ongeveer 5km uitgestippeld heeft. Mogelijk willen vriendinnen, echtgenotes, vrienden? van bikers eveneens genieten van deze wondermooie streek. En achteraf gezellig kletsen bij de barbeque.
We zitten hier niet voor niets in één van de mooiste valleien van Wallonië. Bos, rivieren en beekjes, de ruine van Abbaye d'Aulne,... .
Deze wandeltocht gaat door vallei en bos, langs het water, en via de ruine terug naar het Coga center.

Hun site wordt volledig vernieuwd. Dus binnenkort de mtb-parcours in detail.
Be ready to be impressed.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Bericht door Jemp »

Als dees nog schoner is dan Beignée ga ik toch ne keer denken om te verhuizen. :wink:
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Bericht door blackie »

kan nie mee :oops: :oops:
andere verplichtingen... :lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie