Ma 09/04/2012 Torhout :: Kastelentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
follow
Mountainbiker
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 18:44
Rijdt met: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Bericht door follow »

Den Steffie schreef:deze morgen een mooi parcour gereden (torhoutniveau) aan een rustig tempo met de grysperres, voor herhaling vatbaar :lol: :lol:
Rustig tempo zeg je jadatte die eerste 15 km zo rustig was da nie
Gebruikersavatar
tloperke
Mountainbiker
Berichten: 494
Lid geworden op: vr 20 okt 2006 12:40
Rijdt met: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Bericht door tloperke »

nog eens een VTT gereden, was al een paar weken geleden. Torhout was ideaal om te herstarten (last van een lichte verrekking in rechterdij), nog geen zwaar klimwerk momenteel en ook geen hoge snelheden. Aan een rustig tempo de grote toer gedaan (en de Warande gebist :bounce: ). Het zat mee voor KWB, tot 11u geen regen gezien! :wink:
Bikermike
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: do 03 mar 2011 22:57
Rijdt met: Bulls Pro Racer

Bericht door Bikermike »

Deze morgen rustig ritje kunnen rijden en droog gebleven. De wind was nu en dan wel de grootste moeilijkheid. Waar vinden we de fotos genomen in de Warande?
Gebruikersavatar
nini
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 14:24
Rijdt met: BULLS

Bericht door nini »

Het lussensysteem vind ik echt goed gevonden. Alnaargelang je goed of super goed zit kan je zelf je afstand bijsturen.
Goed bepijld, originele stukken, goeie accomodatie.
Het parcours in "De Warande" eindelijk eens in omgekeerde richting mogen rijden.
Om de organisatie nog meer "top" te maken: een bewaakte fietsstalling, maar dat is detail-kritiek.
Proficiat aan alle medewerkers !
Gebruikersavatar
l3m4nt
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 11 apr 2011 21:30
Rijdt met: Specialized S-Works 2007 Custom

Bericht door l3m4nt »

Deze morgen ook vertrokken rond 10h30 voor de 58km, lussensysteem is idd een goed systeem. Wegens het feit dat we vrij laat vertrokken 2/3 van de tocht onder gedruppel mogen afwerken en met vrij veel wind ook.
Uitpijling perfect, voor de rest gaan vooral de warande en paardepistes me bijblijven.
Wel een ferme domper om bij aankomst om 13h45 te merken dat de bikewash al was afgebroken :evil:
In de zaal hing nochtans een blad "tot 14h" (sowieso niet overdreven als je tot 11h kon starten voor 58km) en daar hadden we dan ook rekening mee gehouden.
Gelukkig lagen de slangen iets verder opgerold en is een ontgoochelde mede-biker dan maar zelf de hoofdkraan terug gaan opendraaien ... we hebben bij deze dus maar zelf het initiatief genomen en waren zeker niet van de laatsten bij aankomst.
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

Leuke rit deze morgen! =D> =D> Prima organisatie die volgens mij een pak meer deelnemers waard is.

De 2 stroken maïs op het eind waren er voor ons wel net iets te veel aan, het tweede strookje dan maar omzeild :oops:

Weet iemand waar de foto's te vinden (zullen) zijn?
Gebruikersavatar
SuperTerre
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:15
Rijdt met: Venturelli

Bericht door SuperTerre »

foto's zullen te vinden zijn op www.kwbdonbosco.be, wellicht nog in de loop van de avond.
We geven langs deze weg nog een seintje wanneer ze er op staan
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

torhout

Bericht door sofeurken »

hier ook samen met het vrouwken de 56km afgebold.Vertrouwd parcours met veel afwisseling en de wind die het wat lastig maakte.Wree op t gemak gereden,ge weet wel ,de knieen een beetje sparen,t begint ferm te vervelen zo s niet mogen "buzze" geven!
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Bericht door pearl jam »

l3m4nt schreef:Deze morgen ook vertrokken rond 10h30 voor de 58km, lussensysteem is idd een goed systeem. Wegens het feit dat we vrij laat vertrokken 2/3 van de tocht onder gedruppel mogen afwerken en met vrij veel wind ook.
Uitpijling perfect, voor de rest gaan vooral de warande en paardepistes me bijblijven.
Wel een ferme domper om bij aankomst om 13h45 te merken dat de bikewash al was afgebroken :evil:
In de zaal hing nochtans een blad "tot 14h" (sowieso niet overdreven als je tot 11h kon starten voor 58km) en daar hadden we dan ook rekening mee gehouden.
Gelukkig lagen de slangen iets verder opgerold en is een ontgoochelde mede-biker dan maar zelf de hoofdkraan terug gaan opendraaien ... we hebben bij deze dus maar zelf het initiatief genomen en waren zeker niet van de laatsten bij aankomst.
Diene ontgoochelde mede-biker dat was ikke. Heel de rit bleef ik eigenlijk op mijn honger zitten. Om 10 voor elf vertrokken voor alle lussen. Ik had ook niet veel verwacht kwa parkoer want voor mij telden enkel de km voor de moment. Ik kwam al van Kuurne met de bike en moest dan ook nog terug met de bike. Mijn echte bike doelen liggen wat verder ih jaar.
Ik heb de gas wel goed open gezet op het parkoer maar stel je voor dat ik een lekke band had gehad, dan mocht ik diene bike wash zeker op mijne buik schrijven. Toen ik mijn bike ah afspuiten was kwam de brandweerdienst de bike wash reeds demonteren..........ZOIETS KAN NIET!!!!
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Bericht door jägermeister »

Vandaag met 5 grote en 2 mini Erika's Baaikers vertrokken aan de start voor de 12de kastelentocht. Na het vertrekken afscheid genomen van 't vrouwtje en Junior en samen met Manza en Med26 op pad, wat reeds lange tijd geleden was. Deze keer stond de leuze "samen uit, samen thuis" in het midden. De tocht viel ons zeer in de smaak, niet op gebied van nieuwigheden, maar blij om nog eens in die streek een goed uitgepijlde en verzorgde tocht te rijden onder vrienden. Ook het weer viel al bij al mee, waardoor de berijdbaarheid van het traject niet in het gedrang kwam. =D> =D> =D>
Alles dus dik in orde, zelfs den après, waar we de laatste hand gelegd hebben voor ons weekendje wereldbeker in Houffalize :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Plaats reactie