Zo 15/04/2012 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Astamoës
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 28 nov 2010 21:58
Rijdt met: Zwart wit rood

Bericht door Astamoës »

Na een kleine drie weken geen MTB aangeraakt te hebben was de honger groot. Groot genoeg om met de vlo af te komen en na de 80 nog eens terug huiswaarts te rijden (totaal 120km). Ik heb al betere ideeën gehad... Steendood (het gevoel van altijd wind tegen te hebben).
Schitterende tocht! puike organisatie (met oa een zeer goede en gevarieerde bevoorrading)!! Rotwind!!!
Er zijn er die een bewaakte fietsenstalling essentieel vinden??? Ik hou het liever bij biken en igv het ontbreken van zo een bewaakte stalling het gebruik van een slotje of -als ik eens met de wagen kom- de fiets op het fietsrek vast te leggen.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Bericht door IPPE »

Na lange tijd niet mogen fietsen heb ik voor deze tocht gekozen.Parkoer lag er opvallend goed bij,oef,afgezien van een paar zwaarder bollende stroken.Gestart met de bedoeling van tamelijk rustig de 60km af te haspelen.Toch de laatste 10km afgezien en met gigantische kramp begonnen aan de konijntjesberg #-o .Maar ik heb het overleefd [-o< .
Positief was de afpijling,parkoer en rijsttaart aan de laatste bevoorrading.
Klein puntje van kritiek voor mij persoonlijk:een tas koffie had gesmaakt bij de rijsttaart :lol: .
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

@ ippe, misschien zijn we gewoon te verwend he, al bij al was het toch dik in orde hoor...

I'll be back...
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

:lol: Ik wil niet wéér de 1000ste maal een heel topic over bevoorradingen opstrarten, maar gewoon toch steeds dezelfde vaststelling: Ik ben vandaag in Hamoir gaan biken. Daar waren op de 45 km DRIE bevoorradingen met Aquarius, appel, appelsien, banaan, 3 verschillende soorten cake, 6 verschillende soorten koekjes, 2 verschillende dranken, chocolade, enz... en dat 3x evenveel... Nu rijstvlaaitjes heb ik daar wel gemist... =P~
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Bericht door Rucher »

Vandaag mijne eerste TT me mijne 29,ondanks de beestjes en het nodige snot onderweg genoten van deze tocht..na enkele weken pikte de hellingskes wel en waren 62km meer dan genoeg met als resultaat tegen het einde wat krampen.
Tocht zelf super..organisatie =D> ,bepijling =D> ,bevoorrading =D> voor mij dan toch..ik kom om te trappen en ni om te brunchen( maybe dachten sommige dat voor de 6euro)
Ik had ook graag een bewaakte parking gezien..wellicht nieuwe bike daar iet mee te maken(bij mijn vorige maakte me dat ni zoveel) en zeker als je alleen bent en je moet gaan inschrijven.Bij het aankomen inderdaad eerst in de bus gaan zetten vooraleer iet te gaan drinken.
In ieder geval is mijn seizoen super gestart en hopelijk nog van dat
Hell Yeah !
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 26 feb 2011 10:16
Rijdt met: Black bike

Bericht door Hell Yeah ! »

funkstar schreef:Zoals steeds een knappe tocht.
Eigenlijk één van de enige in de omgeving van Aarschot die telkens nog voor een verrassend parcours kan zorgen.
Alleen het draaien en keren na 78km was niet mijn favoriete onderdeel van de rit, al kan dat ook aan mijn conditie liggen.
joske77 schreef: - povere bevoorrading
Wat was er pover aan de bevoorrading?
2 soorten koeken, appelsien, banaan, water, sportdrank en rijsttaart op de laatste.
Misschien ontbraken er warme hapjes?
=D> Voila gelijk !!! Bevoorading was dik in orde... Ik weet niet wat sommige eigenlijk verwachten ???
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door roelp »

Ik vond de bevoorrading ook best nog ok.
Maar de 2e keer dat ik er passeerde, stond er zoveel volk dat ik uiteindelijk niet gewacht heb, en maar mijn powerbar gegeten heb en daarna doorgereden naar de 3e bevoorrading. Daar heeft de rijsttaart goed gesmaakt!

De toer vond ik dik in orde, zoals altijd in Rillaar. Enkel jammer dat ze langdorp niet aandoen, maar de singletracks daar zullen we binnen 2 weken wel doen!
jean-ke
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: di 21 jun 2011 22:23
Rijdt met: Cannondale flash

Bericht door jean-ke »

Voor ons was ook alles dik in orde, volgend jaar zeker terug van de partij. Ma redelijk af gezien de laatste km-ters. Lag het nu aan mij, of was het echt zo zwaar? Ik denk een beetje een combinatie van de twee. Chapeau voor diegene die de langste afstand doen en dan nog eens van en naar huis! =D>
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Bericht door de ware »

heel toffe tocht, heel gevarieerd.....single-tracks door bos, dan veld, op en af, chapeau mannen voor het uittekenen van deze rit =D> =D>
perfecte organisatie.....alles dik ok maar een bewaakte fietsstalling mankeerden we wel en de afstanden waren in werkelijkheid een 4-tal km meer(45) en da kroop wel in de beentjes

tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

Vandaag ook komen rijden in Rillaar.

Redelijk laat vertrokken voor de 80 km, rond 9u30 ongeveer.
Bijgevolg niet zoveel volk gezien op de langste afstand.

Parcours was dik in orde.
Na de afgelopen weken de lange afstanden gereden te hebben in Andenne en Loyers, dacht ik hier eens "rustig" te komen rijden, maar er zaten toch een redelijk wat pittige klimmetjes in.

Uiteindelijk heeft mijn Garmin 1188 hm gemeten, omgezet naar Garmin Connect geeft dit 847 hm. De werkelijke hoogtemeters zullen daar ergens tussenin liggen veronderstel ik.
Qua afstand had ik 82,2 km op de teller, maar daar klagen we nie over (zolang het maar niet minder is dan opgegeven).

De modder viel zeer goed mee (op een paar strookjes na).
Veel lastiger dan de modder was die verrekte wind vanvoor op sommige stukken, maar ja, ne keer goe doorstoempen en tempo (proberen te) houden.
Rillaarse Biker schreef:Voor de marathonrijders is er zelfs rijsttaart voorzien en ze krijgen bij de inschrijving een energyreep van Unlimited Power.
Die energyreep heb ik wel niet gezien/gekregen... uiteindelijk komen we daar niet speciaal voor maar als dit "beloofd" wordt...
De rijsttaart bij de laatste bevoorrading was er wel... en heeft gesmaakt :-)

Bevoorradingen waren voor mij in orde.
Enkel toen ik voor de 2e keer passeerde aan de (eerste en tweede) bevoorrading, was er wel niet zo heel veel meer, maar dat heeft te maken met mijn late vertrek.
Maar ik was content met hetgeen er was. Ik was voorzien voor het geval ik een dipje zou krijgen... maar dat was vandaag niet het geval. De benen hebben geen enkel moeilijk moment gekend (zoals anders wel het geval is :-))

De afpijling was zeer goed, nergens getwijfeld of verkeerd gereden.
Alleen na 47 km moesten we schuin linksaf en daar stond toch wel just de trekker van een camion geparkeerd, maar ik had het nog net op tijd gezien...

Toen ik na dik 4 uur aankwam, was de organisatie al volle bak aan 't opruimen...
Afspuitstand was ook in orde en in de douche-wagen was er zelfs nog lekker warm water beschikbaar =D>
Alleen tochtte het een beetje in de "kleedkamer" :lol:

Zoals reeds door anderen aangehaald, miste ik ook een bewaakte fietsenstalling. Er was inderdaad plaats genoeg om er eentje te voorzien.

Maar hoe dan ook : zeer veel plezier gehad op de tocht (voor ne keer redelijk dicht bij huis).

Merci aan de organisatie =D> =D>

Ik had mijn helm-cam mee, dus ergens in de loop van de week zal er een linkje volgen met mijn filmpke.

Tot volgend jaar !
Plaats reactie