Zo 11/03/2012 Deigné / Aywaille :: Rando de Deignè

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jopie
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 10 jan 2004 13:21
Rijdt met: scott usa

Bericht door jopie »

Spijtig dat deze 2 tochten (Spa en Deigné) dit jaar samenvallen, want ik vind ze allebei heel mooi! Het word een moeilijke keuze en ben daarom nog aan het twijfelen!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

inderdaad jammer dat de 2 tochten samen vallen. Ze gaan zelfs bijna over dezelfde paden, dus in ieder geval zal de een niet voor de ander onder doen.

Wat de ondergrond betreft:
ik heb net even hier een klein toertje gemaakt om de benen los te draaien en ik woon wel iets noordelijker, maar het ligt er wel redelijk goed bij. Het spettert af en toe en ik weet niet precies wat ze voor vannacht en morgen voorspellen, dus het blijft denk ik wel redelijk nat, maar niets dramatisch, ik denk geen "aywaille" toestanden tegen te komen! Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf of ze echt die veenpaden gaan opzoeken of niet want dat wordt het wel wat baggeren.
In ieder geval goed te doen met goede allround banden als mountingking, nobby nic, rocket ron enz
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

En... Wat waren de bevindingen?

Ik heb de randoo -40km- van Spa gereden en ben op m'n honger blijven zitten... vandaar!

Grtz, Ruud.
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Bericht door JB »

ruuducati schreef:En... Wat waren de bevindingen?

Ik heb de randoo -40km- van Spa gereden en ben op m'n honger blijven zitten... vandaar!

Grtz, Ruud.
Awel Ik heb genoten van deze tocht in Deigné, Wel weinig singel tracks en veel modder.Maar stevige en ook lange klimmen, die door gladde stenen en wortels technisch waren. En vooral genoten van de natuur en de vriendelijkheid van de organisatie en deelnemers.
Mijn rox gaf 878 hoogte meters op de 35km.
Grt. jo
Laatst gewijzigd door JB op zo 11 mar 2012 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik zelf heb het brevet van Spa gedaan en dat was fantastisch qua parcours :-D (maar wel erg modderig.. heel veel plakkerige modder, dus de omstandigheden kunnen binnen een straal van 30km behoorlijk verschillen)
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Bericht door dannyvk »

Prachtige tocht bijna geen baan gehad, vollop genoten van elk stukje, is één van de mooiste tochten dat ik heb gedaan....
Dieter S
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 04 jul 2007 20:54
Rijdt met: Canyon Lux MR

Bericht door Dieter S »

Honger hebben we zeker niet gehad: wat een buffetten als bevoorrading! :-D Parking in een wei, inschrijving in een tent op het dorpsplein: meer Ardens kan moeilijk.
Het parcours dan: start langs de Gervova, vervolgens de Ninglingspo met daarachter de Chefna. Hierachter een paar killers van modderstroken wat maakte dat velen bij de laatste splitsing binnendraaiden ipv de laatste lus erbij te nemen. 45km met juist 1000 hoogtemeters.
Ik vond het een topper!
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

hy

Bericht door need for speed »

yip dit is echt mtb parcour alles was goed bereidbaar
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Prachtige tocht =D>
Het water van de Ninglinspoo was verdomd koud #-o
Ongezien buffet van een bevoorrading ; ik telde 13 soorten koek, fruit en 3 dranken. De vlaamse geldstromen zijn dus toch voor iets goed :wink:
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Bericht door den Bart »

Voor mij ook de eerste tt in de Ardennen sinds lange tijd, voordien altijd maar de vlaamse bergskes bedwongen.

Een prachtig tochtje met mooie lange klimmen. Die ene op de 45 met de vele stenen was niet zo evident om boven te geraken.
Inderdaad niet supertechnisch en niet te veel singletracks, maar daar had ik helemaal geen probleem mee.

Eerst de 45km en daarna nog de 25km gedaan, zodat ik blijkbaar 2x de ninglispo (of hoe die ook mag noemen) naar boven ben gereden.
In totaal een 1600hm.

Een tweetal echt goeie modderstroken, de rest viel heel goed mee.

En zoals hierboven al gezegd: wat een bevoorradingen!!! Dit zien we in Vlaanderen niet zo veel.
Zelfs de 2e keer toen ik er langs kwam (het was toen al 12u30) was er nog meer dan genoeg.
Er was bij de 2e bevoorrading ene gestopt van de tt van Spa en die was behoorlijk jaloers, da zegt ook al genoeg.
Plaats reactie