Za 17/03/2012 Gavere :: Slag rond Gavere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
celiazed
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 10 apr 2007 21:03

Bericht door celiazed »

de 80 gereden, het parcours van de eerste 40km was ronduit zwak! hetgeen erna was beter/goed. als ik me goed herinner vond ik het parcours van vorig jaar veel beter..
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Ook aanwezig geweest dit voor de 30 km parcour viel mee.Is voorlopig genoeg voor mijn blessure :roll:
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Ik ben best tevreden want gezien de mindere konditie met vooral vlakke weg-km's was dit meer dan voldoende met ong.82 km
Een idd.iets minder parcours,3 goeie rijkelijk gevulde bevooradingen!
Een waterig zonnetje bij 12-13°en bijna geen modder hoewel die hoosbuien nog maar pas achter de rug zijn!
Een vriendelijke inschrijftafel en een knappe bediening aan den tap van 18 lentes!!
Wat moe ne mens nog meer hebben,later komt er nog veel moois op ons af hoor??!! :lol:
Gebruikersavatar
duiveltje75
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 07 feb 2012 07:15
Rijdt met: trek

fotospecial : slag rond gavere

Bericht door duiveltje75 »

de foto's staan online!!

http://s1095.photobucket.com/albums/i47 ... %20gavere/

indien je jezelf herkend, kopieer gerust de foto.
hij mag gerust daarna in dit topic geplaatst worden.

tevens een speciaal dank u wel aan forumlid "fotograaf" voor de nuttige tips die hij me gegeven heeft.
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

uncle sam schreef:eerste 40km: snel vergeten
km 40-80: pittig en mooie stukken, hiervoor kom ik terug
laatste 3km: snel vergeten

mtb seizoen is eindelijk gestart :wink:
Kzou het niet beter kunnen formuleren.
Gebruikersavatar
duiveltje75
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 07 feb 2012 07:15
Rijdt met: trek

Bericht door duiveltje75 »

http://s1095.photobucket.com/albums/i47 ... %20gavere/

de foto's staan ondertussen online :-D :-D :-D
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Dit was mijn zesde deelname in Gavere...en spijtig genoeg toch de minste wat het parcours betreft. Zoals hierboven aangegeven waren de eerste 40 km veel te veel baan...in zo'n streek moet er toch meer uit te halen zijn. Omgeving Koppenberg en zijkant Edelare waren wel mooi. Nu, al bij al heb ik me toch geamuseerd en als training naar de andere tochten die volgen zal deze tocht wel zijn nut hebben. De organisatie was zoals steeds prima. Eenmaal een groot stuk misreden...maar dit was volledig onze schuld. De wegrenners die ons tegemoet kwamen (andere tocht) zullen daar eveneens voor iets tussen gezeten hebben. Toch bedankt aan de organisatoren...want het blijft steeds een grote inzet vragen. Graag volgend jaar, indien mogelijk iets meer off-road in het parcours.
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

Dit was een slechte editie, vooral het tweede stuk was geen VTT waardig, veel teveel baan....

Ook het laatste stuk langs de Schelde continu asfalt.
Het is niet omdat de Koppenberg erin zit dat de VTT geslaagd is...
Djess
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 24 okt 2008 11:21
Rijdt met: Focus Whistler (2008) - Scott Scale 35 (2010)

Bericht door Djess »

Gebrekkige oranisatie: ik heb me ingeschreven voor de 80km (86km aan 21gem) om 14u (je kon inschrijven tot 14u30) en de laatste bevoorading, bike-wash en douches waren al opgekuist...jammer dat ze je dan laten inschrijven voor de 80km hé (voor 5€ trouwens...) je hebt organisaties die eerlijker zijn én meer moeite moeten doen qua parkoers! Enige respons dat ik kreeg was dat ze vorig jaar al een half uur vroeger naar huis waren, chance zeg :roll:
Kben nochtans ni echt ne zagevent (kweet hoeveel werk er in nen tt zit) maar dit vond ik er toch wel over [-X
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Bericht door vermeulen »

Ik ben wel een zagevent maar toch de inrichters bedanken voor het aanbieden van de lange afstand.
Ideaal om terug in form te geraken. :P

Over het parcours zelf , ja , de ontwerper rijdt duidelijk geen of weinig toertochten. #-o
Al die asfalt om dan de koppenberg via de kasseien op te rijden , waarom niet langs de kant waar we naar beneden zijn gekomen om dan nog eens die andere onverharde helling die andere tochten meenemen naar dat cafeetje aan de N60 om zo dan de N60 over te steken ?

Ook bij het uitkomen van de donk , recht den asfalt op , alle andere tochten pakken nog die 500meter mee rond die visvijver , hier niet. :-?

Voor de rest alles in orde en volgend jaar rijd ik hem terug.
Die 80km blijft een klassieker zonder noemenswaardig alternatief in de streek en we moeten toegeven je maakt hem zo lastig als je zelf wil en de wijdse landschappen waren heel mooi. :wink:
Plaats reactie