Zo 18/03/2012 Oud-Heverlee :: 27ste SVK Vriendentocht Mounta

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
cataloog
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 19:52
Rijdt met: Cannondale Rush 01, Olympia team 29"er, Merida SCultura

Bericht door cataloog »

Prachtig tochtje idd.
Voor de 72 km gekozen, maar toch besloten om naar de 53 km af te bouwen na de derde splitsing. De km richting huis (30 km) moesten ook nog worden gefietst (tegen de wind).

Net voor de oversteek van de Naamsesteenweg toch redelijk hard met de grond in aanraking gekomen door een wegschuivend voorwiel (op dat verdomd metalen rooster). Dank aan de mannen van de Zoenk om me terug op de fiets te helpen.

Na paar km kreeg ik toch de benen weer goed op gang en is de rit huiswaarts toch nog redelijk vlot verlopen. Bij thuiskomst stonden er 119 km op te teller. Smaakt naar meer !!
Gebruikersavatar
mahna-mahna
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: za 28 mar 2009 12:49
Rijdt met: Scott Scale 940

Bericht door mahna-mahna »

voor de 53 km gekozen
prima TT
redben
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 19:58
Rijdt met: granville

Bericht door redben »

Velosport Herent is ook thuis geraakt, al was het niet makkelijk :roll: :wink: :wink:
Mooi tochtje, wij hebben de 62 Km gedaan, tesamen met heenweg leverde dat 76 Km op.
Lekker weertje besteld die van SVK, volgend jaar opnieuw met de 29er!!!

proficiat.
Benny

PS : Hans waar is die reis gebleven? :-)
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Bericht door de ware »

kort maar krachtig

deze tocht was af =D> =D> =D>
proficiat mannen en tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Mountain JOhler
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: di 14 apr 2009 14:02
Rijdt met: Racing Rohler 29" Idworx
Contacteer:

Bericht door Mountain JOhler »

Dikke pluim aan de organisatie, zeer goed uitgestippeld parcour voor de 72 km.
Voor mij persoonlijk het sterkste parcour van de laatste tijd voor deze streek.

Ik had net iets over de 1000 hm op mijn gps staan.
Op het laatste stuk heb ik de ziel uit mijn lijf gereden en kwam ik binnen met een gemiddelde van 20,6 km/h.

Gelukkig is het pas in de namiddag beginnen regenen.

Kleine puntjes van opbouwende kritiek:

- er waren geen bananen voorzien aan de eerste bevoorrading, wat ik persoonlijk een minpunt vind.

- de bewaakte fietsenparking kon net iets beter georganiseerd worden. De plaats was niet ideaal en de eigenaars de mtb zelf laten ophalen vind ik persoonlijk een giller, zeker als het labeltje maar met een rekje wordt vastgemaakt.

Ik kijk nu al uit naar volgend jaar. Meer van dat.
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Bericht door Mr. Stitchen »

Leuke tocht, met inderdaad een volledig vernieuwd parcours tov de vorige edities. Ondanks het leed van de Heverleese gemeenschap van de afgelopen week, hebben ze hier toch weer een prachtig evenement van gemaakt.
Ons verslagje van de rit kan je lezen op http://www.trade-n-cycle.be
Gebruikersavatar
drevelo
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 09 mar 2010 17:06
Rijdt met: scott

Bericht door drevelo »

Toffe rit, genoten van een droog parkoer.
Bepijling was in orde, de bevoorading was prima.(Had beloofd aan de vriendelijke man achter toog 2 dat ik dit zeker ging vermelden)
Pluim Hans,Tom en de rest.
Andre
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door koppigaard »

Ook de 72 gereden. Echt, dit is een aanrader. Het is afzien en genieten, op één palet geserveerd. Na de 2° bv op 51 km, wist ik, mooi geëtaleerd aan de bv-tent, vanaf nu nog 132 hm's. Dit wordt een makkie. Het leek ook wel zo, maar het was toch wel een constant aftellen. Voor mij is dat dan van zitten op Tram 5, Tram 6...Ik vraag me af: waar denk je aan als je die kilometers aan het afmalen bent?
SVK: het was schitterend, met de geel/zwarte pijlen zou ik nog een hogere rating willen voorstellen.
Gebruikersavatar
MarMar
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 14 okt 2011 12:41
Rijdt met: Cube Acid en Cube Reaction GTC Race 29

Bericht door MarMar »

schitterende tocht bij schitterend weer. Vertrokken voor de 62 km. Alles ging super tot de afdaling rond de 35km net voor het schooltje in Nethen. Afdaling iets te vlot gepakt en aan de voet van de afdaling op paar stenen gestoten, met een mooie koprol tot gevolg. Fysiek viel de schade mee (lang leve de helm BTW), maar het voorwiel stond volledig paraplu. Daar eindigde voor mij dus de TT.

Momenteel nog een beetje last van een stijve schouder, maar die lappen we wel op met zalfkes. Morgen nog even gaan zien voor nieuwe wielen en dan mij terug klaarstomen voor volgende week toch eens de 60km uit te bollen
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Bericht door Geoffe »

mahna-mahna schreef:voor de 53 km gekozen
prima TT
+1
tot volgend jaar

't wit lintje blijft aan mijn camelback tot het er vanzelf afvalt
Plaats reactie