Zo 12/02/2012 Nieuwpoort :: 3de Duin-Strand-Poldertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lannoo Jan
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 20 dec 2010 14:05
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Lannoo Jan »

gulleke schreef:Aan de organistaoren van deze tocht ... PETJE AF !!!!

Heb de 56km gereden en het was super !!!
zelfde commentaar machtige rit
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Bericht door leffingenoartje »

Wij de choufkes vonden ook de 56 km de max, prachtige omloop, goede bevoorradingen, bepijling ok .... =D> =D> =D>

Prachtig landschap dankzij de sneeuw :roll:

Terug een kust organisatie die af was =D> =D>

:wink:
Duboisbiking
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: di 30 nov 2004 12:21
Rijdt met: Specialized

Bericht door Duboisbiking »

Was weer een super parcours, jammer van mijne copain die platte band had door kapotte velg; en den pieter die zijne ketting brak.
Alles was top, enig minpuntje misschien, voor de allerkleinsten een afstand van 20 voorzien. Hoewel dak denk dat we vandaag met zo'n lekker :( temperatuurtje nie veel kleine mannen gezien hebben.
Alvast tot volgend jaar.
http://www.facebook.com/mountainbikesport
Gebruikersavatar
Woody 7
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 20:46
Rijdt met: Scott

Bericht door Woody 7 »

Van morgen pas om 11u vertrokken om de grootste kou wat te vermijden...begint het dan wel niet te sneeuwen zeker #-o veel mtbikers in het decor zien gaan door de ijzelplekken die niet meer zichtbaar waren! Dan maar wijselijk besloten om op het gemak voor te rijden en de 32 km te rijden.
Pracht van een rit gereden met het militair domein en de duinen daarna als hoogtepunt =D>
Tot volgend jaar en dank aan de orgasitie!!!
Becky Bike
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 11 mar 2010 18:24
Rijdt met: Trek 9.7

Bericht door Becky Bike »

Heeeeeel ontgoocheld ! :cry:

Weekendje Middelkerke geboekt; zaterdag naar Superprestige en zondag met hoge verwachtingen afgezakt naar Nieuwpoort. Stond om 8.30 uur aan de start. T was uiteraard fris maar de koude voelde ik al snel niet meer door het toffe parcours. Passage in militair domein Lombardsijde was fun. Nadien ook een heel tof stukje duinen en dan het strand op waar ik echter materiaalpech kreeg. Aan Hotel Sint-Laureins (Westende) terug naar boven en tot mijn grote spijt langs de grote baan al krakend en piepend terug naar de start.

Heeeeeeel ontgoocheld dus dat ik maar 15 kilometer heb kunnen doen van deze tocht waar ik veel van verwacht had. Op mijn terugweg naar Middelkerke zag ik nog heel wat bikers in de duinen vlammen, wat het extra pijnlijk maakte.

Ik hoop hier één van de volgende edties zeker eens te kunnen rijden want de eerste 15 kilometer waren veelbelovend ...
Gebruikersavatar
mountainbiker66
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 21:15
Rijdt met: Cube Ltd team

Bericht door mountainbiker66 »

Vandaag afgezakt naar Nieuwpoort voor mijn eerste Duinentocht :-)
En wat voor één, één om duimen en vingers van af te likken. =D> =D>
Super organisatie. =D> =D>
Bepaalde stroken in de duinen gebist en min of meer getrist ( Een beetje afgeweken van het origineel parcours) :roll:
Door de vers gevallen sneeuw, het strand nog nooit zo maagdelijk wit gezien. Gewoon schitterend om te zien. :-D
Wat het weer betreft, deze morgen vertrokken bij -8 , aan de 2de bevoorrading is het goed beginnen sneeuwen en aan gekomen bij 0 graden . Onderweg geen kou gehad al was dat bij niet iedereen het geval van ons bende. Matthias, hopelijk zijn uw handen al op temperatuur en hebben ze hun normaal kleur al terug.
Bij aankomst nog een lekker soepje gedronken en nog wat na genoten van de schitterende rit (o) en de plezante licht gestoorde Forumbende #-o
Hopelijk tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Pro-bikertje
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:03
Rijdt met: Specialized Epic HT

SUPER

Bericht door Pro-bikertje »

Super toffe rit. :-D

De felicitaties voor Frans en Geert die ons weeral een prachtig parcour serveerden. Deze rit was van de eerste editie al top, maar toch slagen zij erin om hun parcour ieder jaar nog te verbeteren.

=D> Een dikke merci aan de voltallige ploeg. =D>
lucky
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 21:45

Bericht door lucky »

vandaag ook de grootste afstand gereden en er uiteraard ook van genoten. 1 van de mooiste ritten van de winter (ook zo mooi wit!!). Eerste maal dat ik door het militair domein in Lombardsijde fietste. 't was geleden van mijn legerdienst dat ik er nog eens was maar dit is wel al bijna 30 jaar geleden.
veel duinen, géén slijk => hoe kan het ook anders met die vorst.

de dwarrelende sneeuwvlokjes in het 2de deel van de rit en op het strand maakten het volledig AF

doe zo verder, Nieuwpoort!!
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Twas inderdaad de moeite =D>
Mooie rit met duidelijke bepijling en prachtige stukken in de duinen.
Veel volk hebben we niet gezien, maar dit zorgde er ook voor dat we in de single tracks goed konden doorgeven.
Links en rechts een extraatje gedaan (forumbiker zijn het blijft een plezante ziekte :lol: )
De verse sneeuw zorgde voor wat extra spectakel en prachtige zichten in de duinen en op het strand.
Een 4-tal weken zonder fiets hebben wel hun tol geeist: vlak voor het strand plat (een scheur in de achterband)
en tussen controle 1 en 2 voor- en achterwiel in een verschillend spoor met een minder tof resultaat: BOEM!!
zonder problemen de tocht kunnen uitrijden, maar ondertussen heb ik 3 knieën #-o
De ene al wat blauwer dan de andere en voorzien van een mooie bloeduitstorting.
En toch was het deze morgen gewoon dikke fun :bounce: :bounce:
Bedankt voor het gezelschap gasten
Den Steffie
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 22 okt 2010 12:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Den Steffie »

Inderdaad ook een prachtige rit gereden deze morgen, proficiat voor de organisatie =D> =D> . en tot de volgende
Plaats reactie