Zo 29/01/2012 Brasschaat :: Veldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Bericht door bartike »

ook hier komen rijden, vanuit wuustwezel met den oto :oops: naar brasschaat.

en dan de toer van 43km(45km) gereden
gemiddelde was 19.6km/u
mooie toer, net zoals de vorige keer! en ook weer fris aan de vis deze morgend
1keer effe op de grond gaan liggen vanachter opt militairdomain, was naar een takje in mn achterwiel aant kijken en begon zo tegen die hoge zand randen te rijden zonder dat ik het door had :-D allez, ik het wel rap door, toen ik op de grond lag :-p

tot volgend jaar maar weer!
Johan-b
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 27 nov 2011 20:12
Rijdt met: Cannondale f29 c3

Bericht door Johan-b »

joco-be schreef:Ok, dit was de eerste keer dat ik een tocht meedeed, zal niet de laatste keer geweest zijn

na 1,5maanden van trainen dus deelgenomen, gekozen voor het gemakkelijkste, de 15km, en ik zal eerlijk zijn: ik was blij dat het voorbij was...ik had nogtans op weg naar brasschaat bewust rustig gereden, maar eens we 10 minuten bezig waren zat mn hartslag non stop boven de 165, en hapte ik naar adem, ondertussen langs alle kanten voorbijgevlogen door anderen die precies een motortje hadden onder de mbt...

de 15km uiteindelijk aan 16km/uur gereden, maar voelde aan alsof ik er 100 km op de baan had opzitten, bovenbenen die branden

de ervaren mensen hier lachen vast met me, maar voor mij persoonlijk, was het een eerste leuke kennismaking om mijn 100kg met een goedkoop mbt model door het slijk te sleuren...

nog veel training nodig, dat wel,

bedankt aan de sportieven die zagen dat ik het moeilijk hadden en de tijd namen een motiverend klopje te geven op mn schouder!

grt
Joco
Is zoals Leto al zegt, iedereen heeft ooit in de startfase gezeten.
Ikzelf fiets ook nog niet zo heel lang (augustus), in het begin stak ook iedereen me langs alle kanten voorbij, en was ik na 10km totaal uitgeput, nu enkele maanden verder doe ik de grotere afstanden (40-50) en kan er (op vriendelijke manier) redelijk wat voorbij steken.
Belangrijkste is om u te amuseren, conditie/uithouding volgt vanzelf wel ;)
Gebruikersavatar
bike smurf
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 17:54
Rijdt met: specialized stumpjumper hardtail

Bericht door bike smurf »

joco-be schreef:Ok, dit was de eerste keer dat ik een tocht meedeed, zal niet de laatste keer geweest zijn

na 1,5maanden van trainen dus deelgenomen, gekozen voor het gemakkelijkste, de 15km, en ik zal eerlijk zijn: ik was blij dat het voorbij was...ik had nogtans op weg naar brasschaat bewust rustig gereden, maar eens we 10 minuten bezig waren zat mn hartslag non stop boven de 165, en hapte ik naar adem, ondertussen langs alle kanten voorbijgevlogen door anderen die precies een motortje hadden onder de mbt...

de 15km uiteindelijk aan 16km/uur gereden, maar voelde aan alsof ik er 100 km op de baan had opzitten, bovenbenen die branden

de ervaren mensen hier lachen vast met me, maar voor mij persoonlijk, was het een eerste leuke kennismaking om mijn 100kg met een goedkoop mbt model door het slijk te sleuren...

nog veel training nodig, dat wel,

bedankt aan de sportieven die zagen dat ik het moeilijk hadden en de tijd namen een motiverend klopje te geven op mn schouder!

grt
Joco
volhouden! vooral in het begin zal je merken hoe snel je steeds vlotter rijdt. Vooral ni plooien =D>
Gebruikersavatar
bike smurf
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 17:54
Rijdt met: specialized stumpjumper hardtail

Bericht door bike smurf »

Heerlijke tocht. Maar het is ondertussen al bijna 22h, en ik voel m'n benen nog... Amai m'n voeten! Vanuit Wijnegem met de bike naar Brasschaat, de groten toer, en terug. met geen 70km. Gem.19km/h. Kaputt, meurg, steendood! Maar 't was plezant. Vooral het stuk op het militair domein was de moeite, keren en draaien totdat ik bijna van het duizelen van de velo viel, zware modder vermengd volgens mij met een soort lijm (ik denk bison kit), want ik had soms d'n indruk dat m'n banden bleven plakken in de grond. Man, ben ik content dat het vandaag niet regende, want dan zou het helemaal apocalyptisch geworden zijn op Polygone. [-o< Bultjen op, bultjen af, bultjen op, bultjen af... ik heb deze tocht al meermaals gereden, maar ik heb de indruk dat er nu wat meer variatie inzat dan vorige keren, of vergis ik me? In elk geval, nen dikke proficiat voor de organisatie! =D> Volgend jaar terug! :wink:
Plaats reactie