Zo 22/01/2012 Mol

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Bericht door frits motaar »

[quote="fotograaf"
Motaar, ik denk dat we rekening moeten houden met iedereen, en dat zijn niet alleen wij(MTB-ers) en Enduro-liefhebbers. :wink: Hier los van, vind ik dat iedereen op zijn manier de sport zou moeten kunnen beoefenen, zonder daarbij te veronderstellen dat ze het alleenrecht hebben. Waar ik woon, is er regelmatig overleg tussen beoefenaars van verschillende sporten in het bos. Vooral ook met Enduro-liefhebbers, die periodiek op een zaterdag of zondag het militair oefenterrerrein mogen gebruiken voor deze sport onder toezicht. Zo zou het overal moeten zijn :wink: Hier is bewust geen vast MTB parcours uitgezet, maar mag iedere MTB-er vrij fietsen waar hij wil, zolang hij/zij zich houdt aan de voorschriften. BV. Snij niet onnodig de paden af, waardoor je het bosgebied verkleind, laat heuvels die bedoeld voor bepaalde soorten flora of fauna ongemoeid. Dit zijn maar een paar voorbeelden, snappie? :wink: Jij bedoelde het mss goed, maar er zijn er genoeg die het niet zo nauw nemen, en daar zijn wij dan de dupe van, helaas. [/quote]
========================================================================================================
Ik ben inderdaad zo'n brave mtb'r en vroeger een "te brave endurist",want de braven,worden over één en dezelfde kam geschoren met de minder braven.
Maar genoeg geleutert over dit onderwerp......
t'Is maar te hopen dat we onze hobby nog lang mogen uitoefenen,en dit niet alléén op brede bos of veldwegen!!! :cry:
fotograaf
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 17:47
Rijdt met: koga

Bericht door fotograaf »

Ik ben inderdaad zo'n brave mtb'r en vroeger een "te brave endurist",want de braven,worden over één en dezelfde kam geschoren met de minder braven.
Maar genoeg geleutert over dit onderwerp......
t'Is maar te hopen dat we onze hobby nog lang mogen uitoefenen,en dit niet alléén op brede bos of veldwegen!!! :cry:[/quote]

Volledig met je eens Fritsie! :-D =D> Als ge in Mol bent, maak ik ne extra 'schone' foto van u :wink: Beetje bewerken in fotoshop en we zetten er een ander 'íjzeren ros' onder :lol: :wink: We laten ons niet ontmoedigen, toch? :wink:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

fotograaf schreef:
kevx schreef:
Die manne vant groen doen alles naar de kl*te :roll:
Dat vind ik een beetje naïef geredeneerd van u [-X Waar wordt de stelling 'alles' op gebaseerd? #-o Wederzijds respect brengt vaak meer oplossingen met zich mee. Als iemand van 'Groen'(die verantwoordelijkheid draagt voor datgene waarvoor hij is bevoegd) dit leest, dan verbetert dit niet de relatie tussen MTB-ers en beheerders. :(
Streven naar een constructieve oplossing voor beide partijen, doe je niet op deze manier van schrijven. :(
Naïef? tis gewoon de waarheid! Het interesseert me niet dat iemand van de green dit leest. Ik hoop dat ze het lezen, ze hebben het toch al om zeep geholpen.... toen ik begon met tochten te rijden had je +/- 8 tochten in de buurt van Mol over gevarieerd parcours. Nu ook maar nu gaan ze bijna allemaal over hetzelfde parcours. En dan nog allemaal da BLOSO parcours dat ik al 1000 x gereden heb. Hoe verklaar je dat? Ze doen een inspanning om een permanente route aan te leggen voor de mtbkers. Dikke zever is da! Niks inspanning, ervoor zorgen dat ge buiten dat parcours nie meer moogt komen met nen tt, da was hun bedoeling en het is ze nog gelukt ook. Wat doet ne mtber nu verkeerd int bos? Ik rijd tegenwoordig niet veel tt's meer in de buurt, tis toch allemaal hetzelfde. Mij kloten ze daar niet mee, ik amuseer me en kom overal waar ik wil komen 8) . De organisatie kloten ze daar mee, het aantal deelnemers dunt elk jaar uit en dat blijft zo duren tot ze er van miserie mee stoppen tt's te organiseren.
fotograaf
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 17:47
Rijdt met: koga

Bericht door fotograaf »

kevx schreef:
fotograaf schreef:
kevx schreef:
Die manne vant groen doen alles naar de kl*te :roll:
Dat vind ik een beetje naïef geredeneerd van u [-X Waar wordt de stelling 'alles' op gebaseerd? #-o Wederzijds respect brengt vaak meer oplossingen met zich mee. Als iemand van 'Groen'(die verantwoordelijkheid draagt voor datgene waarvoor hij is bevoegd) dit leest, dan verbetert dit niet de relatie tussen MTB-ers en beheerders. :(
Streven naar een constructieve oplossing voor beide partijen, doe je niet op deze manier van schrijven. :(
Naïef? tis gewoon de waarheid! Het interesseert me niet dat iemand van de green dit leest. Ik hoop dat ze het lezen, ze hebben het toch al om zeep geholpen.... toen ik begon met tochten te rijden had je +/- 8 tochten in de buurt van Mol over gevarieerd parcours. Nu ook maar nu gaan ze bijna allemaal over hetzelfde parcours. En dan nog allemaal da BLOSO parcours dat ik al 1000 x gereden heb. Hoe verklaar je dat? Ze doen een inspanning om een permanente route aan te leggen voor de mtbkers. Dikke zever is da! Niks inspanning, ervoor zorgen dat ge buiten dat parcours nie meer moogt komen met nen tt, da was hun bedoeling en het is ze nog gelukt ook. Wat doet ne mtber nu verkeerd int bos? Ik rijd tegenwoordig niet veel tt's meer in de buurt, tis toch allemaal hetzelfde. Mij kloten ze daar niet mee, ik amuseer me en kom overal waar ik wil komen 8) . De organisatie kloten ze daar mee, het aantal deelnemers dunt elk jaar uit en dat blijft zo duren tot ze er van miserie mee stoppen tt's te organiseren.
Ik heb respect voor je mening. :wink: Verder laat ik het hier rusten, zoals al afgesproken met Frits Motaar. Laten we hopen dat de veldtoertocht Mol aanstaande zondag veel deelnemers krijgt, wat deze organisatie ook verdiend. =D>
nen biker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 08:55
Rijdt met: veel te zwaar

Bericht door nen biker »

Dit topic gaat over de toertocht van Mol. Een beetje respect voor de organisatie.

Mvg

Angelo
Gebruikersavatar
Ghost-biker
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 21:46
Rijdt met: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Contacteer:

Bericht door Ghost-biker »

fotograaf schreef:
kevx schreef:
Die manne vant groen doen alles naar de kl*te :roll:
Dat vind ik een beetje naïef geredeneerd van u [-X Waar wordt de stelling 'alles' op gebaseerd? #-o Wederzijds respect brengt vaak meer oplossingen met zich mee. Als iemand van 'Groen'(die verantwoordelijkheid draagt voor datgene waarvoor hij is bevoegd) dit leest, dan verbetert dit niet de relatie tussen MTB-ers en beheerders. :(
Streven naar een constructieve oplossing voor beide partijen, doe je niet op deze manier van schrijven. :(
Bos en groen heeft in 2010 aan de schepen van sport in Geel gevraagd welke 4 organisaties er nog een tt mogen organiseren over het bloso parcour ipv de 12 het jaar daarvoor. Om maar te zeggen hoezeer zij het mtb'en aan HUN regels willen onderwerpen. (schepen heeft trouwens gereageerd door te zeggen dat alle 12 organisties over het parcour mogen).
Met deze mensen kan je niet onderhandelen. Lees de nota's maar die zij vorig jaar aan de bomen hingen op verschillende plaatsen rond het parcour (dreigementen onder naam van de privé eigenaren).
Er is trouwens de laatste weken weer een ware kaalkap gebeurd door b&g. hierdoor zijn vele paden buiten het parcour weg of totaal onberijdbaar geworden door de zware machines waarmee dit alles gebeurd.
:evil: :evil:
fotograaf
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 17:47
Rijdt met: koga

Bericht door fotograaf »

Ghost-biker schreef:
fotograaf schreef:
kevx schreef:
Die manne vant groen doen alles naar de kl*te :roll:
Dat vind ik een beetje naïef geredeneerd van u [-X Waar wordt de stelling 'alles' op gebaseerd? #-o Wederzijds respect brengt vaak meer oplossingen met zich mee. Als iemand van 'Groen'(die verantwoordelijkheid draagt voor datgene waarvoor hij is bevoegd) dit leest, dan verbetert dit niet de relatie tussen MTB-ers en beheerders. :(
Streven naar een constructieve oplossing voor beide partijen, doe je niet op deze manier van schrijven. :(
Bos en groen heeft in 2010 aan de schepen van sport in Geel gevraagd welke 4 organisaties er nog een tt mogen organiseren over het bloso parcour ipv de 12 het jaar daarvoor. Om maar te zeggen hoezeer zij het mtb'en aan HUN regels willen onderwerpen. (schepen heeft trouwens gereageerd door te zeggen dat alle 12 organisties over het parcour mogen).
Met deze mensen kan je niet onderhandelen. Lees de nota's maar die zij vorig jaar aan de bomen hingen op verschillende plaatsen rond het parcour (dreigementen onder naam van de privé eigenaren).
Er is trouwens de laatste weken weer een ware kaalkap gebeurd door b&g. hierdoor zijn vele paden buiten het parcour weg of totaal onberijdbaar geworden door de zware machines waarmee dit alles gebeurd.
:evil: :evil:
Begrijp je volledig, want met dreigen bereik je niets #-o Dus kan ik me jouw reactie goed voorstellen :wink:
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Mannen, mannen !
Vanmorgen bij Peeters en Pichal nog een mooi item over "kankeren en zagen" gehoord >> verhelderend !

Als Kevx van Mol is zou hij moeten weten dat hij aan het liegen is >> TT's van Wezel, Rauw, Galbergen, ... : waar komen die op de Bloso-route ?
Niets houdt hem tegen om zijn eigen toerekes te rijden (zoals ik meestal doe) en dan rijd je waar je wil.

Bikers die uit een andere regio komen zijn meestal vol lof over onze (bijna altijd) droge parcoursen in het Molse en omgeving.
Laat die mensen gewoon genieten van de tocht, en voer de andere discussie op een ander topic (let op voor hoofdpijn door het gekanker op "het groen" - door constructief mee te werken kan je veel meer bereiken dan je vermoed, en ik spreek uit ondervinding)

Iedereen een mooie tocht gewenst zondag !
McVee
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 24 aug 2009 09:01
Rijdt met: Ignite Team Isp 1109A

Bericht door McVee »

Klopt wat je zegt lowie, er zijn in het molse toertochten genoeg die geen bloso route aandoen, en degenen die dat wel doen weten de mooie stukken er uit te kiezen, ik ben van de streek en rij nog steeds graag de lokale tochten, ook zondag ben ik er weer bij.

Maar dit:
lowie schreef:Niets houdt hem tegen om zijn eigen toerekes te rijden (zoals ik meestal doe) en dan rijd je waar je wil.
Dat is ook niet helemaal waar. Er zijn in de regio al heel wat mooie 'openbare' stukken enkel toegankelijk gemaakt voor voetgangers (afgezet met hout en verbodsbord voor fiesers). Al begrijp ik niet zo goed wat je daar als mtb-er fout kan doen. Ik weet ook niet van wie dit initiatief komt hoor, maar wel jammer want als dat een gewoonte wordt blijft inderdaad op lange duur enkel de bloso route over...
Gebruikersavatar
Ghost-biker
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 21:46
Rijdt met: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Contacteer:

Bericht door Ghost-biker »

McVee schreef:Klopt wat je zegt lowie, er zijn in het molse toertochten genoeg die geen bloso route aandoen, en degenen die dat wel doen weten de mooie stukken er uit te kiezen, ik ben van de streek en rij nog steeds graag de lokale tochten, ook zondag ben ik er weer bij.

Maar dit:
lowie schreef:Niets houdt hem tegen om zijn eigen toerekes te rijden (zoals ik meestal doe) en dan rijd je waar je wil.
Dat is ook niet helemaal waar. Er zijn in de regio al heel wat mooie 'openbare' stukken enkel toegankelijk gemaakt voor voetgangers (afgezet met hout en verbodsbord voor fiesers). Al begrijp ik niet zo goed wat je daar als mtb-er fout kan doen. Ik weet ook niet van wie dit initiatief komt hoor, maar wel jammer want als dat een gewoonte wordt blijft inderdaad op lange duur enkel de bloso route over...
Deze zijn aangelegd door bos en groen. Stond o.a op hun paflet welke op de bomen hing (zie boven). Er zijn hier inderdaad vele privé bossen in Beel Bel en Meerhout, maar wandelaars mogen deze, meestal mooie singletracks, wel gebruiken (meer dan 400 km bewegwijzerd in de kempen!) :-k :-k :-k
Maar goed, ik doe het ook zoals Lowie, en rij gewoon mijn eigen toerke mét singletracks a volonte. én met respect voor de voetgangers, wat steeds positief wordt onthaald. :-)
Echter vind ik dat deze discussie levendig moet blijven en mtb'ers front moeten maken om een goed tegengewicht te vormen in de dialoog met b&g. Maar dan op een ander topic. Veel plezier zondag :-D
Plaats reactie