Zo 15/01/2012 Oostmalle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bike smurf
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 17:54
Rijdt met: specialized stumpjumper hardtail

Bericht door bike smurf »

En dan te weten dat ik deze tocht de vorige keer in een prachtig wit besneeuwd landschap heb gereden.. was dat vorig jaar, of inmiddels al weer twee jaar terug? Maar dat er geen sneeuw ligt en dat het morgen mooi droog zal blijven vind ik ook niet slecht zulle! 8)
stresskip
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: do 04 nov 2004 00:06
Rijdt met: naamloos knalgeel met xt zonder vering dus keihard

Bericht door stresskip »

Dank je wel Konijnenbergdabbers
Gebruikersavatar
lukke
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 17 nov 2004 14:56
Rijdt met: CUBE Reaction
Contacteer:

Bericht door lukke »

mens schreef:Ik geef een reactie....als ik kom rijden.....of anders reactie op een andere vtt....;als ik daar kom natuurlijk...
Daar zit wrs gans Vlaanderen op te wachten :lol:
Gebruikersavatar
mens
Mountainbiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 21 okt 2006 18:12
Rijdt met: Ridley crosswind

Bericht door mens »

lukke schreef:
mens schreef:Ik geef een reactie....als ik kom rijden.....of anders reactie op een andere vtt....;als ik daar kom natuurlijk...
Daar zit wrs gans Vlaanderen op te wachten :lol:
de kempen is ook goe!!
:bounce:
Gebruikersavatar
mahna-mahna
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: za 28 mar 2009 12:49
Rijdt met: Scott Scale 940

Bericht door mahna-mahna »

2chevauxke schreef:
laagvlieger schreef:Is dat parcours wat te vergelijken met retie van 31 december.
Denk da er hier ook veel bos en singletracks inzitten, klopt dat?
Misschien komen we af vanuit wachtebeke.
Dus graag wat info over het genre parcours,thanks!
ik zou echt niet van Wachtebeke naar hier komen voor deze toertocht. Weinig hoogtepunten in deze tocht. Als je dan toch een uur met je wagen wil rijden, kun je beter Kluisbergen gaan rijden. Prachtige streek en hellingen.
Je doet mij nu serieus twijfelen tss Oostmalle en Kluisbergen , alle 2 meer dan een uur rijden
stresskip
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: do 04 nov 2004 00:06
Rijdt met: naamloos knalgeel met xt zonder vering dus keihard

Bericht door stresskip »

Hier in Oostmalle droog en zanderig welgeteld 1 plas moeten leeghozen.
De voorbereiding zit er op.En nu ben ik moe ,heel moe. En ik ben jaloers op al diegenen die morgen wel kunnen gaan biken. Maar ik klaag niet. Als we morgen een 800 deelnemers hebben zijn we al tevreden.De rest nemen we er natuurlijk graag extra bij.
We gaan echt proberen om alles vlotjes te laten verlopen.
Voor de mannen uit Wachtebeke : ik zou ni een beetje Wacht een beke maar uw bikske klaarzetten om naar Oostmalle af te zakken. Trouwens goede autosnelwegverbinding. Op de invalswegen in centrum Oostmalle hangen pijlen voor onze MTB.
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

De KWB fietsclub van Westmalle komt ook af. Het zal met een beperkte delegatie zijn want een aantal gasten zijn op skiverlof.
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Bericht door BLACK CUBE »

mahna-mahna schreef:
2chevauxke schreef:
laagvlieger schreef:Is dat parcours wat te vergelijken met retie van 31 december.
Denk da er hier ook veel bos en singletracks inzitten, klopt dat?
Misschien komen we af vanuit wachtebeke.
Dus graag wat info over het genre parcours,thanks!
ik zou echt niet van Wachtebeke naar hier komen voor deze toertocht. Weinig hoogtepunten in deze tocht. Als je dan toch een uur met je wagen wil rijden, kun je beter Kluisbergen gaan rijden. Prachtige streek en hellingen.
Je doet mij nu serieus twijfelen tss Oostmalle en Kluisbergen , alle 2 meer dan een uur rijden
Dan kiest iedere normale mens voor Kluisbergen!
Maar ja, Oostmalle ligt achter mijne hoek en ik zit ni graag in den otto! [-X
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Bericht door tek-zotic »

zaten veel harde stukken in, goed afgepijld, maar op sommige drukke oversteekplaatsen mocht toch een seingever staan vind ik
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Bericht door Helmut B »

Net terug van de 45 km. Het was een leuk tochtje. Lekker weertje, overal perfect afgepijld. Vooral in de eerste helft zaten vele leuke stukken.

Rond 10 uur waren wij aan de bevoorrading, daar was toen al geen water of sportdrank meer.... Dus het was kiezen: of wachten tot het water er was, maar volledig afkoelen, of doorrijden met een lege bidon. We kozen voor het laatste. Het soepje was gelukkig warm en lekker!
Jammer dat de laatste 10-15 km echt saai waren! Veel miles per hour, weinig smiles per hour!

Ook leuk was dat het onderhoud aan de fiets na zo'n tochtjes tot het minimum beperkt blijft.
Plaats reactie