05/05/2007 Brugse Bossentocht Sint - Andries, Brugse Bikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

Als Brugse biker ben ik mss niet "neutraal", maar toch :wink: :
Bomen, Bomen... Bos, Bos... 't was Brachtig en Stof ! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Vooraf deze tt (toch wel een beetje) de hemel ingeprezen en dan is het altijd afwachten wat de dag zelf brengt en wat de reacties hier zijn op het forum.Wel 'k moe zeggen :-D ,ze hebben mij ook deze editie weer niet ontgoocheld.Sint-Andries zal trouwens nooit ontgoochelen.In de eerste plaats kijk ik altijd uit naar het parcours en naar de off-road.Wel,ge kunt dat toch niet ontkennen,als je nu alle tochten al gereden hebt in de streek,
deze heeft echtwel een TOP-parcours.Eerst en vooral een hele grote =D> =D> =D> aan de parcoursbouwers.Mannen,ge hebt er weer ferm veel tijd en werk ingestoken.Formidabel!!!
Als inrichter besef je zelf niet hoe mooi en plezant het is voor de deelnemende biker.Wel,het is echt smullen van begin tot einde.
Toen ik aan de meet kwam had ik zelfs geen duimen en vingers meer. #-o (Ze waren volledig afgelikt :oops: :^o :-D :-D )
Samen gestart met Lichterveldenaere terwijl veeteefietje met pepeetje de 45 ging aanvatten.Na een kilometer of 20 leek Lichterveldenaere zijn klikpedalen nog niet helemaal gewoon en moest hij een klein gaatje laten.
Vervolgens dan maar een tandje bijgestoken op jacht naar BBQ,Witje en I-mac die 5 minuten vroeger waren gestart of wij.Na ee kilometer of 35 plots 3 man aan de kant (Lekke band voor I-mac).Intussen kwam ook Lichterveldenaere terug aansluiten en dan samen verder gereden.Toch af en toe met Witje ne keer het tempo wat opgedreven maar al bij al veel cartouchen gespaard voor vandaag in Desselgem.
Dat "Hoeveherdersbos en Foreestbos" zijn dus wel absolute hoogtepunten.
Ook het bisnummerke ne keer gedaan waar Brubiker mij ook op de foto heeft gezet. =D> =D> :wink:
Wat de bepijling betreft kan ik wel in de opmerking van Leffingenaertje komen maar ik redeneer altijd : als er geen staat is het rechtdoor en soms kan het wat langer duren eer je volgende pijl tegenkomt maar al bij al was de bepijling goed.De bevoorradingen waren voor mij (zoals altijd) wel voldoende maw: er was iets om te eten en er was iets om te drinken,....
Eenmaal gedoucht geen terraske kunnen meepikken maar in de kantine hopeloos gezocht naar diene "blonde"maar niet gevonden.Ze hebben in de voormiddag were alles uitgedronken,die zatlappen :-D :-D :drunk: :drunk:
Zo zat zelfs dat ze mooie ventjes zaten te tekenen op een affiche :-D :-D :wink:
Achteraf dan maar de gewone blonde geproefd (pilske van het vat) en nog een klappeke gedaan met enkele bekende gezichten.XIII ook gezien maar dat was wel heel rap,zo rap dat hij zelfs geen tijd had om ene te drinken.(Reden was te begrijpen),maar dat wil zeggen dat XIII de volgende keer wel zijn schade zal moeten inhalen.(Katrien20 is bij deze verwittigd)

Tot slot ook nog ne keer vermelden dat ik fier ben op het vrouwke die voor de eerste keer 45 km heeft afgehaspeld en gisterenavond goed gerecupereerd was in tegenstelling tot pepeetje die met "betonnen" benen in zijn zetelke lag gisterenavond.
Ook namens haar nog ne dikke merci aan bouwerke Ed die haar fietske op de juiste "steke" heeft geplaatst en haar een duwke (in de poepe???) heeft gegeven zodat ze het heuvelke in het foreestbos kon oprijden.
"Het deed deugd" zei ze (was het nu dat duwke of het klimmeke bovenrijden,da wete kik niet zulle)
In ieder geval ,ze heeft dat formidabel gedaan en ze was vol lof over het parcours en de tocht.
Dus Brugse bikers,bij deze hebben jullie er ook weer een vrouwelijke fan bij.

Graag,nee,heel graag zelfs tot in november.
Dat zijn we er zeker terug!!!!!!
brubiker
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 29 apr 2005 19:59
Rijdt met: Bulls 450
Contacteer:

fan

Bericht door brubiker »

Ik zal haar een lidkaart opsturen! :oops:
Gebruikersavatar
Chiemel
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: za 17 jan 2004 16:35
Rijdt met: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Bericht door Chiemel »

k Was er ook weer bij deze keer, al dat ik deze keer zonder vast gezelschap was gestart, maar onderweg wel bij anderen aanpikte (oa iemand van de raketmannen).
De voorgaande commentaren kan ik alleen maar beamen, dus t was in orde. :-D
k Heb eerst de grote toer gereden en vervolgens nog eens de lus van 20km. Met in totaal 7 keer het heuveltje.
Samen met het ritje van en naar huis, kwam ik uit op een 80km. Ideale training voor het marathonwerk dat er over enkele weken aan zit te komen.
mtbar
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 22 jun 2006 12:10
Rijdt met: Custom:Fuji full suspension/shimano/rockshox/ magura/ritchey/swalbe

Bericht door mtbar »

Als ex-Sint-Andriesnaar (nu Kessel-Lo-naar, lees : Meerdaelbosroutes :lol: ) voor de eerste keer meegedaan aan deze tt. Niet te ambitieus geweest , de 30 km , want conditie nog beneden alle peil. De tocht is me erg goed bevallen. Sommige stukken ken ik natuurlijk, van de streek zijnde, maar heb veel nieuwe plekjes gezien.

Persoonlijk was het voor mij een kleine revelatie om in het stuk privébos te rijden tussen de Gistelsesteenweg en de Zandstraat (met het Witte 'kasteel'gebouw en de vele konijntjes in het bos ). Ik heb er ganse mijn leven naast gewoond en t is altijd een mysterie geweest wat daar in die bossen schuilde. Another mystery solved :-)
Bedankt voor de organisatie, volgend jaar ga ik voor de 55 !

PS: in begin en halverwege paar keer verkeerd gereden (samen met andere mtb'ers), 'on-road' bepijling kon soms wat beter (of waren misschien verdraaid door grapjassen?)

PPS: die KASTEN van huizen zijn niet de maat van een doorsneewoning in 't Brugse. Helaas ;) want daar stonden inderdaad droompaleisjes, alleen al qua locatie...
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Toch nog iemand die daar op gelet heeft.

Stel je voor zeg ik altijd tegen mezelf als ik daar passeer...
mtbkris
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 07:35
Rijdt met: cannondale

Bericht door mtbkris »

Heel mooi tochtje,geen opmerkingen.
Smiddags gereden(net op tyd,iets v 14u gestart),tzonneke al van de partij.
Er was daar ook een sportief blondineke(met op trui reclame v computers),wel die reed ni slecht =D> ,kort na ons kwam ze ook telkens binnen in bevoorrading.Mijn broer en ik hadden nochtans deftig tempoke.
Gebruikersavatar
Frustie Dtr
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 22 jan 2005 22:25
Rijdt met: TREK

Bericht door Frustie Dtr »

Jawadde dadde ... schone tocht!
We waren terug talrijk aanwezig om door de verrassende bosjes van Brugge te rijden. Waaronder ééntje van 2600m :wink: langs de linten ... ik denk dat daar elke vierkant meter bos werd bereden.
Ondertussen snelle Eddy ook eens live gezien ... 't is een keer wat anders dan op VTM.

Tot volgend jaar ... of beter nog komende winter
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

AHoi,

Ook al gezien dat de foto's online staan op hun site.
Je kan natuurlijk de foto's vinden onder
www.brugsebikers.be

Brubiker, kan het zijn dat niet alle foto's aanwezig zijn in
reeks 4 ??
brubiker
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 29 apr 2005 19:59
Rijdt met: Bulls 450
Contacteer:

antwoord aan BBQ

Bericht door brubiker »

Zal het eens checken Yves.... bedankt om er me opmerkzaam op te maken. Misschien een aantal vergeten up te loaden (het extra geheugen moeten vrijmaken...). BTW ... vallen ze je een beetje mee?
Plaats reactie