20/09/2009 Gelrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Rikki
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 19:03
Rijdt met: FRERA Delta 27 2009 - Centurion 1988
Contacteer:

Bericht door Rikki »

Misschien dat ik gewoon te weinig ervaring heb met tt's. Ik ben nog maar enkele maanden terug gestart met het mtb'en na een 'rust'periode van een 20jaar. Toen ik 16 jaar was heb ik mijn eerste mtb gekocht (kwam toen pas op) na enkele maanden enkele andere mtb-eigenaars leren kennen en samen probeerden we elk weekend een tourtje te doen. Van tt's was toen geen sprake (van geveerde vorken en klikpedalen ook niet) maar ieder kende wel enkele paadjes of afdalingen die de moeite waren.
Nu zoveel jaren later terug enkele jeugdvrienden tegengekomen die me hebben kunnen overtuigen om mee te gaan mtb'en. Om mijn conditie van onder de grond te halen (die was al begraven) ben ik gestart met terug die oude tourtjes te rijden, maar ofwel staan er nu huizen, is het afgespannen, of is het blosoroute. Dan heb ik mij een GPS aangeschaft om tt's na te rijden, om zo te oefenen en niemand tot hinder te zijn en toch wat afwisseling te hebben.
Nu heb ik in totaal nog maar een tt of 3 officieel gereden (waar ik dus op de tt zelf was, een echte vgl. kan ik dus volgens sommigen misschien niet maken).
De meerwaarde van een tt is voor mij het feit dat er een bepijling is (anders moetje altijd naar je schermpje liggen turen en mis je veel van de omgeving), dat er een bevoorading is, een fietsenafspuitstand (ik woon op een app. en heb geen zin om met emmers te sleuren en naderhand een traphal te moeten kuisen) en als ik verre verplaatsingen doe dat ik me kan douchen. Voor sommigen is dit misschien maar bijzaak, voor mij is dat iets waar ik naar kijk voor ik een tt zal rijden.

Een eventuele tip voor de mensen die graag hard rijden, die zich ergeren aan de minder bekwame (of voorzichtigere) mtb'ers voor hen, voor wie de douches en afspuitstanden maar bijzaak zijn, die vinden dat meerdere tt's op niks trekken en spijt hebben dat ze er geld hebben aan gegeven, ...
Schaf u een GPS-toestel aan, bekijk de reacties van een bepaalde tt hier op het forum, als je interesse hebt in een bepaalde tt, download de track en rijd deze na op je eigen tempo, jou voordeel; je hoeft geen geld te betalen, er rijd minder volk in de weg, er zijn geen 'slechte' bevooradingen meer, ...

PS ik zet dit hier niet om iemand tegen zijn schenen te stampen (of hoe zeggen ze dat), ik gebruik deze werkwijze ook voor mezelf, wat voor mij resulteert dat als ik dan een tt rijd, ik des te meer respect heb voor de organisatie, dat die alles in elkaar kunnen (en willen) steken voor die enkele euro's die je moet betalen.

Grtz
Gebruikersavatar
Rikki
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 19:03
Rijdt met: FRERA Delta 27 2009 - Centurion 1988
Contacteer:

Bericht door Rikki »

Wederzijds respect

. . . omdat ik al jaren met alle respect voor ieder zijn kennen/kunnen/vermogen mij zal gedragen en ja ik respecteer ook de natuur en hou alles netjes bij voor in de vuilbak.

=D>
+1
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Bericht door Bumba »

Mooi weer, 44km biken, 410 hoogtemeters, pittig op en af en 10km vlammen op het einde. (dank u aan het Knoet treintje)
Een geslaagde TT met veeeeel volk op de tracks :-?
vdwpeter
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:28
Rijdt met: Trek

Bericht door vdwpeter »

Het was een mooie tocht splitsins niet gezien op een afdaling goed op
mijne bek gevallen op een bepaald moment komt er mij iemand voorbijge
stokken op een smal stukje en we hakken ineen en die maar vloeken en zagen dat ik wat peppillen moet nemen.
wacht liever tot er weer plaats is om in te halen.

Tot de volgede!!
Plaats reactie