22/11/2008 Vlamertinge (Elverdinge)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
trekske8500
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 29 nov 2006 22:50
Rijdt met: trek8500

WTC Elverdinge, tocht te Vlamertinge

Bericht door trekske8500 »

Mooie tocht!

Jammer voor de organisatoren dat de weersvoorspellingen niet gunstig waren en velen thuis gebleven zijn. De afwezigen hadden ongelijk. Buiten een tweetal hagelbuien die geen greep kregen op mijn thermovest, was het op & rond de West-Vlaamse heuvels leuk (50km). Het water van de voorbije dagen en de dag zelf, bleef gezien de oneffenheden niet staan, en zorgde voor slechts een dun laagje modder. Fietsen was mogelijk.

Enthousiaste bikers laten zich niet intomen door de weergoden!

Enkele stroken waren nieuw voor mij. Aangename verrassing!

Bedankt voor de organisatie.
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Zaterdagmorgen t bezoek gehad van Bartje Klapband, om te melden dat ie niet meeging ... T sneeuwde ... Leuk dacht ik bij mezelf :P

Rustige inschrijving, vertrokken met Emperor. Direct een pittige afdaling op de eerste off roadstrook. Aan de bevoorrading Bjorre Destroyer gezien, altijd leuk om mensen elders dan aan de toog tegen te komen :lol: .

De asfaltbeklimming op zwarteberg was eerste neepje, daarna miserie gekend. Ik kreeg hem niet meer op mijn kleinste blad en heb alle beklimming op tussenplateau mogen doen. Nu, na een eindje lukte me dat niet meer, efkens te voet gedaan. Op Rodeberg met Emperor proberen te verhelpen, maar het lukte niet, koude sloeg ook toe.

Daarom direct nog eens de Rodeberg (asfalt) beklommen en via de weg naar Vlamertinge gefietst. Jammer genoeg was de soep al op :cry: .

Nu, een leuk ritje, wat meer geluk met t materiaal en tging ideaal zijn.
Al vond ik t n lastig ritje om na drie maanden afwezigheid weer te herbeginnen.
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Bericht door hans darmstrong »

Ik ben nieuw alhier, voor de eerste winter de MTB vastgepakt ipv de vertrouwde koersvelo. Lang getwijfeld om af te zakken, bij ons wast stief vul were. Me nie beklaagd! De bergzone is echt dik ok, dat doet de aanloop/terugkeer met redelijk wat baan vergeten. De laatste 10 waren de hardste, met de wind op kop. Jamer van de douches, dat sloeg tegen op mijn koud alaam.

Mercietjes, 't was in orde.
Gebruikersavatar
't klimmerke
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 02 sep 2007 19:59
Rijdt met: rockrider 8.1, Merida 96 HFS 1000

Bericht door 't klimmerke »

zou dat kunnen dat er iemand langs het parcours stond te filmen?
Gebruikersavatar
moesti 3d
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 09 aug 2008 10:22
Rijdt met: cannondale f4

Bericht door moesti 3d »

leopard schreef:Vandaag gestart tesamen met moesti 3D.Beetje hagelsteentjes :drunk: in het begin(rond 14u00) maar daarna nog wat zon en mooie wolken-zon combinaties.
Mooi parcours,zeker gedeelte rond de bergjes.
DE echte Flandriens waren van de partij vandaag,proficiat.
Ik denk dat er morgen nog meer in hun nest zullen blijven liggen maar wij hebben het gehad.
Proficiat organisatie,spijtig van het weer =D>
jammer dat ik deze prachtige rit nie heb kunnen uitrijden (pechgeval gehad)
dank aan de snelle bezemwagen!!
heel mooie tocht en het weer viel al bij al zeer goed mee dat het koud is da is normaal

tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Een fikse bries en af en toe wat winterse neerslag had Sabine van 't weerbericht gezegd, en 't was er verdomme nog nie neffens zaterdagvoormiddag in Vlamertinge, dat eigenlijk voor een keertje Elverdinge was.
Met drie Klerkense Erika's het weer getrotseerd en terplekke nog een vierde Klerkenaar geadopteerd.
Tot aan de bevoorrading samen gebleven met 't klimmerke en Donny M., waarna op de grote afstand onze wegen werden gescheiden (dit wil zeggen 't klimmerke en Donny er vandoor en den onzen op zijn eentje de rest van de grote toer mogen afhaspelen. Gelukkig dat het meestal wind achter was bij de beklimmingen, ging anders waarschijnlijk een paar keer niet boven zijn geraakt.
Verrassend verfrissende aanpak van de heuvelzone, waarin werd bewezen dat je ook zonder de Kemmelberg een schitterend en voldoende lastig MTB-traject kunt uittekenen in de Westvlaamse heuvels.
Op de tweede bevoorrading (die eigenlijk dezelfde was als de eerste) nog een 'Madeleintje', een sinaasappeltje en een sportdrankje (basic, maar voor mij hoeft dat zeker niet meer te zijn) naar binnen gewerkt om de heuvels en de hagelvlagen wat te laten verteren, en daarna met wind op kop (maar lekker verscholen achter een onbekende medebiker die serieus gas gaf) terug naar de startplaats.
Het deel voor de eerste en na de tweede bevoorrading was inderdaad wat magertjes, het tussenstuk -de heuvelzone dus- was des te beter.
Al bij al een geslaagd baaik-voormiddagske !
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

Keunebuk schreef:Volgend jaar gaan we zeker de 30 km beter verzorgen!
jammer genoeg zul je van de weinigen die de 30km hebben afgelegd, er volgend jaar niet veel meer terugzien :oops: drie van m'n vaste bikepartners hebben gisteren voor die afstand gekozen en waren érg ontgoocheld over het parcours...
Plaats reactie