29/04/2007 Opwijk-Mazenzele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Bericht door Bulls-Eye »

laagvlieger schreef: wat ik wel spijtig vind is die spoorvorming die HAAT ik als de pest! ben eens serieus gevallen een beetje lager terecht gekomen in prikkeldraad :-?
Daar kan ik ook van mee klappen, 1*overkop en de 2de* tegen de schrikdraad maar van een adrenalinestoot was geen sprake kon mijn kompanen toch niet volgen :oops:
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Bericht door Lucky22 »

Inderdaad schitterende tocht. Wist niet dat er in deze buurt zo' n knappe baantjes lagen. Het was werkelijk een aaneenschakeling van single tracks en veldwegen : knap van de organisatie om zulk parkoer uit te tekenen.

Bij aankomst ook nog eens elk een binnenband gekregen : echt chapeau (en we konden het gebruiken want we zijn de zadeltas van mijn vrouw onderweg kwijtgespeeld met 2 binnenbanden) : neen niet op het parkoers, wel op de ring ... :(

Ben met mijn vrouw om 9u aan de tocht begonnen voor de 80 km : we hebben constant maar rond de 80 à 90 % gereden om voldoende reserve te hebben. Groot was dan ook onze verbazing dat we na 55 km terug aan de aankomst stonden : blijkbaar hebben we een splitsing over het hoofd gezien na de 2e bevoorrading... Gefrustreerd maar geheel onze fout nog even gedacht om de 30 km te doen maar vanwege het goede weer maar wat blijven plakken met wat drank en enkele pistolés. Wij vonden de groeven net leuk, dit maakte het wat technischer.

Wij zijn er volgend jaar absoluut terug bij en dan hopelijk voor de volle 80 km.
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Bericht door de ware »

De sasbikers waren in grote getallen aanwezig en hebben er allemaal van genoten. We hebben alle afstanden uitgetest.....prachtig parcours maar die "paardewegskes...amaai onze "wortel :lol: :bounce: .
Bepijling kon soms iets duidelijker maar voor de rest geen klagen =D> =D> . het was eens iets anders in vergelijking met vorige jaren...
Ook al doet mijn rug van al dat schodderen een beetje pijn....ik kom zeker terug
Balle
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:09
Rijdt met: ne simpele Emrin

Bericht door Balle »

Wemmel was ook van de partij.
Prachtige tocht van 56 km. gereden.
Genieten van begin tot einde.
En vandaag de pijltjes weghalen.
I know that feeling !!!
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Balle schreef:En vandaag de pijltjes weghalen.
I know that feeling !!!
ik vermoed zefs hee lsterk dat er bij onze mannen nog pijltje van u liggen
ge moe eens afspreken met den daan om ze te onderscheppen.

Streets
Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Bericht door WouterDM »

Lucky22 schreef:Wist niet dat er in deze buurt zo' n knappe baantjes lagen.
Deze toch is vele jaren ondergewaardeerd geweest. Enkele jaren geleden was er meestal veel minder volk dan dit jaar!
Er zijn daar nog leuke tochten in de buurt, zoals Wemmel, Asse, Merchtem, ... Deze laatste zijn wel iets korter dan de 80km vanuit Mazenzele...
Maarten
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:00
Rijdt met: Granville 2 mega-saeco

Bericht door Maarten »

Heb zondag ook de 50 kilometer gereden, maar spijtig genoeg net na de 2de bevoorading mijn ketting in twee getrapt.

Bedankt Daan om mij te komen depanneren.

Zal er volgende jaar zeker terug bijzijn want vind het daar geweldig om te rijden, heel mooie omgeving.
Gebruikersavatar
maxsakin
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 jul 2006 16:52
Rijdt met: Cannondale F100SL

Bericht door maxsakin »

De DZMers waren ook van de partij met een delegatie. We waren aangenaam verrast met het parcours.
Blijkbaar is deze tocht niet zo bekend maar 't is zeker en vast een aanrader.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

De promotie van deze tt is volgens mij ook een stuk uitgebreider dan de vorige jaren.Een paar weken terug met Dickie en Bulls-Eye zelfs in Zele een reclamebord zien hangen.

Een fantastische tt die elk jaar met stip staat aangeduid...als het goed weer is :wink: . Dit parcours in de modder is lood- en loodzwaar.

Dus samen vertrokken met Dickie en Bulls-Eye voor de 80km.Ferme bevoorradingen,geweldig weer,fantastische stofwolken ipv modderspatten,een stukje asfalt,een beklimming,singletracks,technisch stuk...deze tt had het allemaal.

Op den après/ligweide/voetbalplein nog kennisgemaakt met Streets , die trouwens nog een go-car afspraak had :wink: ...

Traditioneel ook een binnenband gratis na beëindigen van de tocht =D> .

Als ik tóch op één ding mag muggeziften : de pijltjes ! Toch een paar keer mis gereden.Ik zou de voorkeur geven om ze in een ander kleurtje te voorzien en ze goed vast te tapen ipv met elastiekjes vast te maken.

Tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
DV33
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 19:29
Rijdt met: Giant

Bericht door DV33 »

Yes Yes prách-ti-ge TT, goede bevoorrading, zalig parcours, lekker veel stof.. Bike na zware herstelling en plaatsing van een nieuw "fourche" eens deftig kunnen teste op de 50km. ideaal testterrein voor nieuwe onderdelen :-)

en zaligen Afligem bij den après :drunk:

Idd enkel de rode pijltjes kunnen beter, maar voor de rest: chapeau =D> =D> aan de organisatie!! tot volgend jaar
Plaats reactie