Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door cowboy peter »

mietjes zoals ik wachten tot het gedaan is met sneeuwen en de paadjes mooi plat gereden zijn. Dus om iets voor 14u vertrokken om de 55 te doen. Eigenlijk vond ik het best nog meevallen van gladheid. De enigste keren dat ik problemen had, was wanneer ik iets te wijd draaide en daardoor in de losse sneeuw terecht kwam. Voor de rest =D> . Goede bevoorradingen met lekkere drank, duidelijke bepijling en lekkere soep en pizza na de rit.
Ik had wel maar iets meer dan 50km met de Garmin. Zou hij zijn weg kwijtgeraakt zijn in het bos of waren de km's effectief minder?
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door geertje »

Deze morgen tegen 8h30 op m'n MTB gekropen voor 33km na even te polsen bij de buren van Sijsele die volgende week organiseren. :-k
De sneeuw maakt inderdaad een heel ander parcours van Jabbeke. Op de wegen was het echt opletten, in de bossen en veldwegen was het genieten, zoeken naar het juiste spoor en er proberen in te blijven.
De weersomstandigheden hielden veel bikers weg van deze organisatie wat jammer maar ook begrijpelijk is.
Op de nieuwe locatie was het even wennen maar voor volgend jaar zijn we het reeds gewoon, dus tot volgend jaar.

WTC Jabbeke een dikke merci en zonder onvoorziene omstandigheden tot volgend jaar voor terug een heerlijke pizza. =D> =D>

grtn

geertje :wink:
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door afdalerke »

hier ook vertrokken om 14 uur en intussen was al gestopt met sneeuw en was zonnetje weer van de partij.
het parcour was super maar dat zijn we al jaren gewoon van wtc jabbeke.
ben begonnen aan de 44 km maar na de bevoorading de 55 km beginnen volgen vond veel te leuk.
na 2u30 aangekomen aan de nieuwe sporthal en vond jammer dat al voorbij was nog klapke gedaan met iemand van de organisatie nog stukje pizza eten en heel tevreden weer na huis.
merci gasten en tot op de zomereditie :-D :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
amateur-biker
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 10:04
Rijdt met: scatto

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door amateur-biker »

Deze morgen waren den Luc en ik present voor wat gerust een topper onder de Westvlaamse mountainbiketochten mag genoemd worden. Nadat we eerst een beetje reclaam gemaakt hadden voor onzen tocht van Lichtervelde binnen 14 dagen sprongen we op de fiets. Al direct zorgde het vriesweer voor een bevroren boddy bij mijn compaan :evil: . De mannen van de organisatie konden met een vuurtje de body weer tot leven brengen en ... nieuw poging. Na een kilometer of 5 begon mijnen fiets (body) dan tegen te pruttelen om enkele kilometers verder volledig de geest te geven in de langen off road strook van 3.5km. Via een sluipweggetje door het bos kwamen we bij een afgelegen boerderijtje (het lijkt wel het verhaaltje van Hans en Grietje #-o ) waar ik warempel bij een collega van het werk terecht kwam :roll: . Met een gasbrandertje kon hij na enige tijd de body terug aan de praat krijgen. Na enige kilometers begon de body alweer wat tegen te pruttelen waarna we besloten om via de gewone weg terug naar de start te rijden. De sneeuw in het gezicht voelde allesbehalve prettig aan.
Aangekomen bij de start genoten we nog bij enkele collega's van Ichtegem en Brugge om vervolgens terug te keren naar Lichtervelde.

Gezien de weersomstandigheden was alles mits de nodige voorzichtigheid nog goed te berijden. Jammer voor ons dat we deze prachtige tocht niet tot een goed einde hebben kunnen brengen maar volgend jaar zijn we er zeker terug bij. Jammer ook voor de organisatie dat het weer de opkomst voor deze superrit grotendeels verpest heeft.
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door Corleone »

Met een 6 tal Castori afgezakt naar Jabbeke om
de sneeuw te trotseren.Fun verzekerd.

Geen moment hebben we dit ons beklaagd!!
Prachtig parcours en 100% offroad ;D
Bedankt om de rit niet te annuleren!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1988
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door filiep72 »

i-Mac schreef:
hagar 77 schreef:Volgens de buienradar blijft het ook droog. Er is ook geen smog meer, dus ideaal om de longen eens open te zetten in de winterse bossen ! (o)
Mijn bron was juister ;-)

Je moet wel een beetje Noors kunnen lezen hé voor die weersverwachtingen :-D
SLIJKSCHAAP
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 12 jan 2010 09:07
Rijdt met: trek 6700

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door SLIJKSCHAAP »

hallo bikers ,
gezien de weersomstandigheden , zijn we tevreden met de opkomst , 474 deelnemers en
vooral dat er geen erge valpartijen gebeurd zijn.
Misschien hebben er vandaag wel een paar blauwe plekken maar dit hoort erbij hé.
Nogmaals aan iedereen bedankt voor de komst, ook vooral een dikke proficiat aan het ganse team dat deze week
de kou trotseerde en voor de mensen die de dag zelf vrijwillig hun steentje hebben bijgedragen.
We zien jullie graag terug op zaterdag 7 september voor onze zomereditie. =P~ :bounce:
Verhaeghe
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 dec 2012 12:03

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door Verhaeghe »

Het parcours behoort tot de betere in de regio. Ik wil niet weten hoeveel werk daarin is gestoken om alles mooi berijdbaar te maken. De afwezigheden hadden ongelijk. De verse sneeuw had geen enkel invloed op de tracks in de bossen en legde bovendien een laagje grip op de ijzel die reeds lag op sommige betonwegen. Toch 1 valpartij, een laag ijs onder wat sneeuw had ik niet opgemerkt, maar (kleine) valpartijen zijn inherent aan mountainbike.

Bevoorrading: top. Bepijling: perfect. Kortom: ik heb me rotgeamuseerd op de 44 km met de sneeuw!
Gebruikersavatar
ploppertje
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: di 05 jan 2010 12:08
Rijdt met: Trek 6500
Contacteer:

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door ploppertje »

Zoals op voorhand gezegd: een tiental Sieseelse zotten zijn zaterdagmorgen om 08:30 uur gestart. (je kon ons herkennen aan het lawaai en ... :^o )
Het was wel even wennen aan de nieuwe locatie, maar tegen volgend jaar zijn we dat ook gewend! -Zo'n groot complex, waar we bijna in verdwaalden :lol: -

We moesten wel opletten voor de gladde wegen, maar ja we wisten waaraan we begonnen.
Het was dus een zeer mooie tocht, met de zeer talrijke bospassages (zoals we gewend zijn van Jabbeke 8) )

We hebben allen genoten van de mooie witte natuur en van het lekkere stuk pizza en de drank achteraf :drunk: :drunk: :drunk:

Dank u Jabbeke, voor het organiseren in de welgekende omstandigheden =D> =D> =D>

Tot alle MTB-ers: We hopen jullie te verwelkomen op onze toertocht De Acht van Sijsele op 02/02/2013, dit in andere weersomstandigheden. Een zekerheid: het zal zeker niet wit liggen...

Meer info op onze website : http://wtcolympiasijsele.wordpress.com/
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Za 26/01/2013 Jabbeke :: Permeketocht

Bericht door i-Mac »

filiep72 schreef:Je moet wel een beetje Noors kunnen lezen hé voor die weersverwachtingen :-D
Kijk eens goed rechts bovenaan. Nu staat daar "Bokmal", maar je kan dat naar de taal van Shakespeare veranderen :wink:
Plaats reactie