30/12/07 westmalle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

maltje schreef:Pff,het vet was snel van de soep bij mij.
Bedankt aan Twin Power om een leuke bende mee te brengen.
Sorry nogmaals dat we zijn door gereden maar het mocht ni veel later worden.
Ik vond het positief dat er nog tot 11u gestart kon worden,goed voor de slaapkoppen.
Alleen dan wel erg bummer dat de bevoorrading gedaan was en er moesten toch nog een pak mensen af komen.
Alé morgen waarschijnlijk de laatste tocht in Retie en hopelijk wordt het niet te snel.
De bevoorrading was tot circa 12.15 uur voorzien van allerlei lekkers. Door het grote deelnemersaantal werden we overrompeld en op einde volledig uitgeput (waarvoor onze excuses).
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

X-fire schreef:Schoon toerke, wel paar zware stukken int begin... maar nadien veel veldwegen en asfaltwegen.

42 km gereden in 21.6 gemiddeld. Spijtig da er zoveel volk was in drieboomkesberg :s, daar moest veel te traag gerederen worden :s

Maja schonen toer :d
Het was inderdaad druk op 3 boomkesberg. Het traag rijden werd mede veroorzaakt door het samenvallen met de kids-toer wat we zeker volgend jaar verhelpen door de toeren verder op te splitsen.
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

Slome speedy schreef:Had niet te veel van deze toer verwacht en de verwachtingen werden ingewilligd. Veel asfalt en enkele modderveldwegen. Een stuk singletrack waar traag moest gereden worden door de drukte :-?
Wel een goede organisatie, goed afgepijld en goede bevoorrading; proficiat :-D :-D
Met fietske naar daar en terug, goed voor 84 km, k'zal weer goe slapen deze nacht. :drunk: :drunk:
Ik ben blij dat je tevreden bent. Het doet goed zo'n positieve commentaar te lezen.
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

opeensbe schreef:ook gereden en toch genoten: vettig maar prettig. Wat een verschil met Beerse gisteren. Er moet afgelopen nacht veel regen gevallen zijn. Ik ben benieuwd voor morgen in Retie. (Had mijn semi-slicks van gisteren erop gelaten maar ik denk dat vandaag geen enkele band grip had op de zware modderstroken. Maar ik had in ieder geval verkeerde "sloefen")
BTW: onderweg zijn foto's genomen. Weet iemand de "sitenaam" van KWB Westmalle ?
De volledige fotoreeks van onze vtt is gepubliceerd op http://picasaweb.google.com/luc.nuyts/V ... le30122007.

Een selectie van de foto's is gepubliceerd op de website van de vlaamse wielrijdersbond http://www.vlaamsewielrijdersbond.be. Surf er verder naar "Fotogallerij" / "MTB/VWB tochten" / "2007-12-30 - Westmalle - KWB Fietsclub Westmalle".
Laatst gewijzigd door mallybiky op di 15 jan 2008 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SilverFokske
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: za 06 jan 2007 23:53
Rijdt met: BMC_TE02 v.2014 (tijdelijk in 't hospitaal)

Bericht door SilverFokske »

Gisteren ook nog eens gereden in eigen streek. Al was 't allemaal bekend terrein voor me, toch mooi tochtje. Mede door de vettigheid hier en daar waar je je techniek kon aanscherpen ('k heb d'er zelfs iemand in de sloot zien stuiken, hopelijk was ie niet te nat en koud achteraf).
Maar, na het rondje rond het kasteel, op dat stuk weide, had d'er toch wel ene een kind omgeduwd zeker. Gelukkig zonder erg, haar ma hielp haar net recht toen ik aankwam, maar dat grote mensen zo handelen, zielig gewoon!
Organisatie, piko bello. Goede bepijling, genummerde pechzones, alleen jammer dat ze niet zo veel volk hadden verwacht i.v.m. bevoorrading.
Geval van heirkracht hé.
Met heen en weer lekker 62 km gebold, bike onherkenbaar, lekkere trappist en net op tijd terug voor den apperitief.
Twasgoe.
Gebruikersavatar
ridleygirl81
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 13:26
Rijdt met: ridley orca xt

Bericht door ridleygirl81 »

[quote="SilverFokske"]Gisteren ook nog eens gereden in eigen streek. Al was 't allemaal bekend terrein voor me, toch mooi tochtje. Mede door de vettigheid hier en daar waar je je techniek kon aanscherpen ('k heb d'er zelfs iemand in de sloot zien stuiken, hopelijk was ie niet te nat en koud achteraf).
Maar, na het rondje rond het kasteel, op dat stuk weide, had d'er toch wel ene een kind omgeduwd zeker. Gelukkig zonder erg, haar ma hielp haar net recht toen ik aankwam, maar dat grote mensen zo handelen, zielig gewoon!
Organisatie, piko bello. Goede bepijling, genummerde pechzones, alleen jammer dat ze niet zo veel volk hadden verwacht i.v.m. bevoorrading.
Geval van heirkracht hé.
Met heen en weer lekker 62 km gebold, bike onherkenbaar, lekkere trappist en net op tijd terug voor den apperitief.
Twasgoe.[/quote]




tja ik snap ook niet dat sommige zo bruut kunnen zijn , tis toch maar voor de fun he , ik erger me er ook vaak aan joh as ze komen voorbij gereesd en zelf kunde dan bekan me uwe vlo de gracht inspringen , of te wel had die al teveel aan den trappist gezeten he
Animal K
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 nov 2005 19:01

Bericht door Animal K »

Leuke tocht,wel serieus wat slijk(maar ja het weer kan je niet bepalen)
Aantal gevaarlijke oversteken zonder begeleiding maar wel goed aangeduid.
Stop onderweg zeker goed.
Chain suck gehad met torsing van ketting tot gevolg.
Deel ketting moeten uithalen omdat getorste ketting steeds van tandwiel achteraan versprong.
Minder ervaren persoon had zelfde probleem zonder in te houden met afgescheurde derrailleur tot gevolg.
Pechzones goed aangeduid zodat onfortuinlijke bikers goed konden geholpen worden.
See you next year en duimen voor droog weer.
Sergeke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 jun 2007 22:08
Rijdt met: Merida TFS 500

Bericht door Sergeke »

Kzou wel is willen weten hoevel bikers er waren bij inschrijving,want er was een serieus pakske volk onderweg =D>

Voor de rest niets op aan te merken op deze tocht alles goed voorzien van oren en poten zeggen ze hier :drunk:

Aan allen de beste bike wensen en cya next year

grtn
Serge
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

Sergeke schreef:Kzou wel is willen weten hoevel bikers er waren bij inschrijving,want er was een serieus pakske volk onderweg =D>

Voor de rest niets op aan te merken op deze tocht alles goed voorzien van oren en poten zeggen ze hier :drunk:

Aan allen de beste bike wensen en cya next year

grtn
Serge
Er waren 1500 deelnemers.
Gebruikersavatar
mallybiky
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:55
Rijdt met: Specialized Epic 2007 & Ridley CrossWind

Bericht door mallybiky »

stresskip schreef:Dat was nog eens een vettige , prettige veldtoertocht. Zo heb ik ze graag in de kempen. Stoempen ,trekken en sleuren .Bijna sterven en dan weer voelen dat het beter gaat. Soms hoor ik ze hier klagen over slijk of te veel asfalt maar als je echt hard doorgaat maakt dat niet veel uit .Ik en mijne maat (Allebei 51 jaar) hebben nog eens goed aangezet en hadden een leuk gemiddelde van 23,5/ u.
Proficiat voor de organisatoren
Jullie zijn twee sterke beren als je 23,5 km/u gemiddeld kan rijden op onze omloop op een leeftijd van 51 jaar.

Bedankt voor de positieve commentaar en tot volgende jaar op 2de kerstdag.
Plaats reactie