Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
toontje68
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 15:08
Rijdt met: Cube GTC SLT

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door toontje68 »

+1 :lol:
Grifo
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 05 dec 2011 14:55
Rijdt met: Loekie

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door Grifo »

toontje68 schreef:+1 :lol:
Plus 2 ](*,) (o)
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door »

Net terug van de tt in Wouw en weer genoten van begin tot eind . Een mooi parcours ter beschikking hebben is 1 ding maar de organisatie errond moet dan ook kloppen.En dat is in Wouw fantastisch goed geregeld,het begint al met pijltjes na de afrit op de autosnelweg ,overal seingevers , gevaar-bordjes , dubbele bevoorrading op de 60km , bike-wash , gratis soep ,..een referentie voor elke organisatie , ik waande me soms een profrenner,zo goed zit alles daar in elkaar .Mijn complimenten.
Aangezien ik redelijk laat was vertrokken voor de 60km (9u45) direct het gas erop en na een kleine aanloopstrook met 2 klimmetjes , ik vermoed de Wal ? , had ik het al direct lekker warm ...Wat toen volgde was gewoon 1 aaneenkoppeling van singletracks , boswegjes , heuveltjes , met 2 simpele bevoorradingen in het bos (peperkoek,banaan,droge koek en sportdrank/water) . Na de tocht de carwash gratis kunnen gebruiken en weer zeer tevreden huiswaarts gereden.Tot volgend jaar , Wouw , deze tocht is al het mooiste dat ik reed in 2013 !
Blubber bakske
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 20 mar 2012 12:31
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er + Kona Unit 29er Singlespeed

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door Blubber bakske »

Dit is inderdaad 1 van de best georganiseerde tochten en erg mooie route !

Helaas de gehele heide(echt mtb stuk) sur place moeten rijden voor mensen die niet wisten dat er met mountainbiken soms heuvels voorkomen en dus er niet op geraken en niet af durven pfffff maar ja het was wel komisch.

Volgend jaar of heel vroeg vertrekken of gewoon naar Essen of schoten.
Gebruikersavatar
mountainbiker66
Mountainbiker
Berichten: 565
Lid geworden op: ma 10 mar 2008 21:15
Rijdt met: Cube Ltd team

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door mountainbiker66 »

Het blijft ook voor mij een toppertje. Schitterend parcours met oneindig veel bossen en 'De Heide' waar het lekker op en neer gaat (o). Alles lag er nog veel beter bij dan vorig jaar. :-D Geen last gehad van opstoppingen, al was het op De Heide gezellig druk 8-[
Prima organisatie met overal seingevers. =D> =D>
Hopelijk volgend jaar terug van de partij. :wink:

http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=4863207" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
pvde
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:19
Rijdt met: Cannondale Bad Habit 1 + Moterra 3 + Synapse Carbon Ultegra

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door pvde »

Yep,
Het was voor mij de eerste keer dat ik aan deze toer heb deel genomen en ondanks ik de zwarte route van Bergen-op-Zoom kende ben ik toch heel diep moeten gaan.
Ik ben 2x moeten afstappen bij een beklimming van een heuvel door toedoen van voorliggers die vielen :(
Waar ik dan ook helemaal pissig over ben is, dat er dan zo'n paar pipo's je net komen voorbij te steken die dan geen kracht meer hebben om de heuvel op te rijden en dan afstappen :evil:
Een dikke proficiat aan alle medewerkers en organisatoren.
Jullie zien mij volgend jaar zeker terug.
PS: ik zag op één van de heuvels een fotograaf zitten, waar kunnen wij deze foto's bekijken?
Houdoe
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door TaurineR »

Heel mooie tocht, met steeds seingevers op oversteken, dat zijn we bij ons niet gewend, zelfs het rode kruis stond aan de bevoorradig (=strategisch opgesteld 8) , ik denk niet dat ze het druk hadden.)
En helemaal belangrijk voor mij: zeker niet nat, wel vochtig, maar in het bos was het perfect!
Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door sofeurken »

spijtig dat ik er niet bij was,heb nog ferm getwijfeld deze eens aan te doen,nu vandaag lendelede gekozen,volgende keer zak ik zeker eens af tot daar!
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door »

@pvde : mtb-you.nl ;-)
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: Zo 08/12/2013 Wouw (NL) :: ATB Toertocht Wouw

Bericht door Fritsie »

Deze tocht stond reeds een tijdje op mijn verlanglijstje en was absoluut de verre verplaatsing waard. De bostracks liggen hier dik gezaaid, in zoverre zelfs dat enkele mooie bulten (ik geloof in het stuk van de 60) letterlijk rechts bleven liggen (die hebben we er dan maar bijgenomen). Het stuk van de heide is natuurlijk het hoogtepunt van de tocht. Zelf weinig last gehad van opstoppingen, alhoewel het vrij druk was. Door een vroege start en de lus van de 60 erbij te nemen, waren de meesten waarschijnlijk reeds gepasseerd. Niet supertechnisch, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen hier problemen hebben. Dit is nu éénmaal een toertocht en op dergelijke tochten is iedereen welkom, de gevorderde en de beginneling, jongere en oudere fietsers...sommige mensen lijken dit wel eens te vergeten. Ook wordt er vaak (meestal)vergeten om eventjes te vermelden dat je zal voorbij rijden en liefst ook langs welke kant. Toch een prachtige voormiddag beleefd in prima gezelschap. Gelukkig kon Marnix zijn crank herstellen, anders was de tocht halfweg geëindigd in mineur. Een dikke pluim voor de organisatie. Inschrijving, bepijling, bevoorrading, afspuitstand, après met eerst de lekkere soep... het was allemaal dik in orde. Ook een speciaal woord van dank aan de vele seingevers. Hartelijk dank voor de vlekkeloze organisatie en tot een volgende. =D> =D> =D> =D>
Plaats reactie