Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
slooverke
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 19:52
Rijdt met: Ednine 29 Orka Black/Red

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door slooverke »

Deze morgen hier vertrokken met zijn tweetjes voor de 67 km en we hebben genoten van begin tot einde.......maar van de steenbakkers had ik dan ook niks anders verwacht, ne een paar honderd meter direct de ballons om de beentjes op te warmen en dan richting de heuveltjes rondom Zwevegem, Bellgem, Kooigem St Denijs. Wie er aan denkt om hier een rustig vlak ritje te rijden zal direct gesnapt hebben dat hij hier aan het verkeerde adres was.........De doortocht van Bellegembos was perfect en kunnen blijven rijden. Na de controle vertrokken via mooie wegeltjes en offroadstroken richting Wallonië, alleen jammer dat enkle de 95 naar MSA ging, het ware misschien goed mocht deze met 1 beklimming in de 67 zitten. Maar door de felle kopwind hadden wij alvast geen zin om nog eens 30 km extra te rijden naar de MSA dus wijselijk besloten om de 67 verder te volgen en na talrijke mooie stroken die overal perfect berijdbaar lagen, zeer moe, maar ook zeer voldaan terug aangekomen te Moen en dit juist voor de regen........ Na den Bike wash (ietsje weinig druk...) en een lekker warm douchke richting huis vertrokken, maar al bij al supergenoten van deze zeer mooie en "steen" goede organisatie =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door moonrider »

Wij steenbakkers zijn tevreden met deze commentaren ! Ben blij dat het probleem met de pijltjesdief in het begin van de dag over gegaan is . Ondanks vele controles op het parcours werden ze toch nog achter ons gat weggeplukt . We zaten er dan ook heel erg mee in voor de reacties , bij de meldingen hebben we steeds direct iemand op pad gestuurd om deze pijlen opnieuw te plaatsen .
Nogmaals onze verontschuldigen aan de gedupeerden op dat moment .
Alleszins bedankt iedereen in het vertrouwen van de Steenbakkers en inderdaad hopelijk eens volgend jaar met een schitterende zomerdag , die we echt wel eens zouden kunnen gebruiken !

So long

Moonie
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door NuRf »

meester biek schreef: Geen slecht idee om de 'Waalse' toer op te gaan, ik rijd daar niet zoveel.
Mss. es aan denken om ook de 65 de MSA te laten beklimmen, moet toch kunnen ?

Laatste stuk was veel road, was de kanaalzone te nat ?
Toch blij dak deze triestige dag op de bike kon doorbrengen dankzij de Steenbakkers.
Wat betreft de 65km ook op de MSA te sturen valt dit zeker te bekijken en moet eigenlijk doenbaar zijn voor de 65km. Zullen we zeker rekening mee houden volgend jaar, kzal zelfs meer zeggen, dat zat/zit al in ons hoofd voor de volgende editie.

Het laatste stuk, langs het kanaal konden we niet echt anders.
In de namiddag was er een koers voor elite zonder contract in Moen en we wilden zo weinig mogelijk met hun parcours in aanraking komen.
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door NuRf »

cowboy peter schreef:Na de 2e bev. richting Mt St Aubert en via de verwachte ZW zijde naar boven moesten om dan via het bos weer naar beneden te vliegen. Onmiddellijk keren en nu tot op de top aan de kerk. Opnieuw helemaal naar beneden de jubaru af, en nu nog een keer langs de oostelijke zijde. Niet echt het verwachtte traject, maar blijkbaar noopte een pijltjesdief de organisatie tot deze oplossing. Misschien bied een bepijling op z'n Frans hier de oplossing.
Naar jaarlijkse gewoonte verdwijnen er hier en daar pijltjes op het parcours.
Dit jaar hadden we er echt héél veel last van, vooral op de lus rond de MSA.
Bert heeft zowat 1/3de op de lus MSA moeten opnieuw bepijlen, gelukkig merkte hij ergens in de verte een persoon op wat hem verdacht leek.
Kort nadien keerde Bert naar die plaats terug en bleek dat de pijltjes alweer verdwenen waren.
Noodgedwongen werd de MSA aangepast waardoor we de Jubaru naar beneden moesten,...
Oorspronkelijk was er nog een heel schoon offroad stuk voorzien, onze excuses.

De bepijling op z'n Frans is zeker iets wat we zullen bekijken.
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door NuRf »

Graag willen wij iedere deelnemer bedanken voor hun deelname.
De probleempjes die hem voordeden worden zeker ter sprake gebracht.

We konden afklokken op 401 deelnemers uit een ruime regio.
De regen van de nacht donderdag op vrijdag zal daar wel voor veel tussen zitten alsook de wind en het kleine bui'tje over de middag.
Gebruikersavatar
vommie
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 30 mei 2003 14:32
Rijdt met: Santos SCC 03

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door vommie »

@ petanker : gestart om 14 uur en dus als laatste over het parcours gereden, gegleden (vooral in Bellegembos), vloekend op de wind, ... maar voor de rest alles okee.

Wat mij betreft goeie omloop en genoten van de mooie vergezichten onderweg. De wind was net zoals vorige week in Koekelare heel present aanwezig en dus was het leuk om te horen van Casper dat het vanaf bevoorrading 2 met wind was. De regen kon me niet echt deren. Kheb er een mooie namiddag opzitten met dank aan alle Steenbakkers ! Gelukkig kon ik er nog vlug een Leffe drinken want de opkuis was al ferm bezig (wat ook logisch was met zon pokkeweer). Jammer genoeg niet kunnen proeven van dark dingos befaamde worsten, maar volgend jaar nieuwe poging :-D
Gebruikersavatar
Gunther11
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 29 jun 2004 22:18
Rijdt met: Specialized Epic HT

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door Gunther11 »

NuRf schreef:
cowboy peter schreef:Na de 2e bev. richting Mt St Aubert en via de verwachte ZW zijde naar boven moesten om dan via het bos weer naar beneden te vliegen. Onmiddellijk keren en nu tot op de top aan de kerk. Opnieuw helemaal naar beneden de jubaru af, en nu nog een keer langs de oostelijke zijde. Niet echt het verwachtte traject, maar blijkbaar noopte een pijltjesdief de organisatie tot deze oplossing. Misschien bied een bepijling op z'n Frans hier de oplossing.
Naar jaarlijkse gewoonte verdwijnen er hier en daar pijltjes op het parcours.
Dit jaar hadden we er echt héél veel last van, vooral op de lus rond de MSA.
Bert heeft zowat 1/3de op de lus MSA moeten opnieuw bepijlen, gelukkig merkte hij ergens in de verte een persoon op wat hem verdacht leek.
Kort nadien keerde Bert naar die plaats terug en bleek dat de pijltjes alweer verdwenen waren.
Noodgedwongen werd de MSA aangepast waardoor we de Jubaru naar beneden moesten,...
Oorspronkelijk was er nog een heel schoon offroad stuk voorzien, onze excuses.

De bepijling op z'n Frans is zeker iets wat we zullen bekijken.
Wat ook een mogelijkheid is en wat BeMC en LCMT al doen, is de GPStrack een paar dagen voor de rit aanbieden tot downloaden. Velen onder ons hebben al een GPS en zo kan je bij twijfel altijd daarop terugvallen. Mensen die geen GPS hebben kunnen effkes wachten tot er iemand langskomt met een GPS. Is nog altijd een betere optie dan daar met 20 man te staan rondkijken naar een pijltje.
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door Tubeken »

Moen 22.06. Derde MTB-toertocht van het seizoen, na eentje in Rekkem en een te natte (wandel)tocht :-k bij de Herders.

Kwart voor acht vertrokken aan 18°C in een prachtig zonnetje. Na 5 km moesten we rechts op een betonpaadje, met een enorme kloof, net kunnen ontwijken, biker achter mij had minder succes :-? .
Bellegembos het stuk road gekozen, want met de regen van de voorbije dagen weet ik wel baggergedoe dat daar kan worden. Vervolgens mooie hellingskes met magnifieke uitzichten. Na Spiere-Helkijn, aan het water terug was er idd een pijltje weg, biker voor mij had al naar de organisatie gebeld.

En dan begon de wind uit te komen ... Ja man zeg, was ik tevreden dat ik bijna aan de MSA was. Mooie beklimmingen ervan, wel via de vaste routes, maar ja, als je van 't pad afwijkt nemen ze de pijlen weg ... Daar in contact gekomen met iemand die dacht dat ie op de 65km zat en om 12u. moest thuis zijn ... Ie nam dan maar rechtstreeks de weg naar Moen :-k .

Vervolgens terug naar Moen in regen en wind met een ferme zijwind die hem toch goed liet voelen. Redelijk leeg binnengebold met 95 km op de teller en een goed gevoel.

Mss een tip om toch wat meer pijltjes te hangen op cruciale plaatsen: hier een kleurenblinde mol en een goede 8 keer misreden ... :( . Rode pijlen op de groene natuur is een ramp voor mij.

Ivm GPS tracks, niet doen, want dan vlam je door privéstukken, rijden ze hem opnieuw drie weken erna zijn ze die stukken kwijt voor een volgende editie.

Steenbakkers tot volgend jaar (o)

O ja, de bbqworst van Dark Dingo heeft gesmaakt, kreeg zelf den diksten, merci wi!
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door barty »

ziezo, de worstjes zijn ondertussen voor een groot deel verteerd dus even achter pc knoppen;
Aangezien het een zomertocht was , geopteerd om zomerbandekes op te leggen :oops: en enkel licht truitje. ( 's ochtends nog even weersvoorspellingen bekeken en het zou nauwelijks of zelfs niet regenen #-o #-o #-o
Echter enkel bij de passage door Bellegembos en de laatste, schitterende stukje technische afdaling van de Mont Saint Aubert waren de bandekes in mijn nadeel , anders er optimaal gebruik kunnen van maken.
Gestart iets na 10 u en ik vond het opvallend rustig aan de inschrijving en ook op het parcours niet al te veel bikers tegengekomen, ongetwijfeld zaten de wind en het weer er voor iets tussen.
Bij afdaling van de Jubaru een vaderlandse bui van formaat over me gekregen en ik voelde me volledig verkrampen door de kou, de thermometer duidde op dat moment iets meer dan 11° aan.
Aangezien we tot aan de Mont Saint Aubert vnl. kopwind en zijwind hadden was de terugweg lekker zoeven met de wind in het gat.
Bij aankomst nog even overwogen om nog de start te nemen met de wegrenners ( het bleken elite z/c te zijn ) dus maar lekker niet gedaan.
Bij aankomst vastgesteld dat zowel bike als biker eruit zagen alsof het een stevig wintertochtje was geweest en dus optimaal gebruik gemaakt van bikewash en douche.
Nog even terug op krachten gekomen met gerstenat, lekkere worst en goed gezelschap van de Steenbakkers... meer moet dat niet zijn op zaterdag.
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: Za 22/06/2013 Moen :: 2de Steenbakkers Zomertocht

Bericht door Lichterveldenaere »

Vandaag al een heel stuk helpen afpijlen en al wat bekomen van een al bij al geslaagd weekend. Het weer zat ons wat tegen, al heel het seizoen overigens. Gelukkig was de tocht dan nog gisteren, want met de regen van deze morgen was het bij afpijlen op sommige plaatsen nog wat glibberiger. 'k Had nog zomerbanden opliggen #-o

Ondanks het pijlvandalisme op meerdere plaatsen op het parcours deze morgen is de tocht voor ons geslaagd te noemen. Een 400tal deelnemers, tevreden reacties, een gezellig aprèsgebeuren, enkele gezichten van weleer en van nog maar heel kortgeleden terug gezien. (onze campagne in Koekelare heeft zichtbaar vruchten afgeworpen). :wink: Alvast bedankt voor jullie aanwezigheid!

voor de gast van de Boskantrijders, nog geen lidkaart, pomp en kilometerteller gevonden...
Plaats reactie