Zo 01/07/2012 Boom :: Summer Bike Festival

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Bericht door peter-bastanie »

heeft er iemand een filmke gemaakt van de technische stukken jullie maken me nieuwschierig :-D heb vandaag in Lommel geweest maar ik heb blijkbaar dichter bij huis iets gemist #-o
Gebruikersavatar
focuske
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 mar 2009 16:04
Rijdt met: zanatta

manne van beerse

Bericht door focuske »

Da was nog eens mountainbike sé,de eerste keer dat ik in boom kwam,en ze gaan ons zeker terug zien.Als die van Beerse dit lezen??hoe is het met de schouder afgelopen door die val aan die visput waarvoor ik de ambulance gebeld heb???
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

De regen van de laatste weken heeft goed gedaan aan het onkruid op dat paadje parallel aan de trap om van de parking naar de inschrijvingstent te bollen.
Dat was bijna compleet verzwolgen en de lange broek kwam al van pas.
Blijkbaar al een tijdje geleden dat daar nog iemand gepasseerd is, 'tis toch een extra bergafke om er al wat in te komen :wink:

Ondanks goede bepijling toch geslaagd om de pijlen die boven aan de Delta-helling stonden verkeerd te interpreteren.
Heb daar de sporen van de testrijders en de kalkpijl op de grond gevolgd, de wei over, richting bos en kort afdalingske, ipv gewoon rechtsaf te slaan en het domein te verlaten.
Voordeel was wel dat het nog vrij rustig was op de nieuw aangelegde track.

Alles lag er droog bij en enkel op de lagere gedeelten lag wat 'metselspecie'.
Prachtig op en neer daar en niet op een pak werk gekeken met de brugjes langs het water.
Goed uitgekiend, afdalinkjes die vlot af te rijden waren en klimmetjes die net niet het uiterste vergden op eentje na.
Iig snel terug aan de start en even de organisatie gecontacteerd.
Ik was blijkbaar niet de enige 'pijlenanalfabeet', enfin, de parcoursman is met het busje en ik met de fiets naar boven gereden en hij heeft er een nadar bijgezet.
'Kijk se, nu gaan ze weer bellen van ik vind de testronde nie' :lol:

Eenmaal het domein uit toch weer wat nieuws: aanschuiven aan een steil afdalinkje waar net iemand voor mij gewoon rechtdoor de netels invloog...auw.
Er stond iemand bij van de organisatie die aanraadde om de schoenen los te klikken voor je aan afdaling begon, best niet imo :wink:
De single langs het water eindigde in een klim die voor mijn benen teveel van het goede was.

Na de klassiekers door het bos van Rumst en de boomgaard dus voor een 2de keer langs het 'testparcours'.
Nu was er geen flow meer door twijfelende bikers.

Eens aangekomen nog even het tentendorp afgedwaald, ik wou die BFO-remmen eens aan de tand voelen, maar die waren er enkel gisteren zeker?

Geen nood, volgend jaar terug van de partij voor meer van hetzelfde. =D>
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Alles met je 29er met vaste vork gereden Dickie? Ik ook maar was soms toch wel handig om wat veerweg te hebben :wink: De kalklijn boven was mijn schud. Die had ik geplaatst voor de 4uur wedstrijd de dag ervoor #-o

Nja lekker een extra lusje gedaan toch :lol: En 1 troost, die klim naast het water kwamen er niet al te veel boven. Maar het is wel te doen.
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Ik heb enkel de 30 kunnen doen en daar was alles makkelijk haalbaar.
en als mij dat lukt,...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Reflex schreef:Alles met je 29er met vaste vork gereden Dickie? Ik ook maar was soms toch wel handig om wat veerweg te hebben :wink: De kalklijn boven was mijn schud. Die had ik geplaatst voor de 4uur wedstrijd de dag ervoor #-o

Nja lekker een extra lusje gedaan toch :lol: En 1 troost, die klim naast het water kwamen er niet al te veel boven. Maar het is wel te doen.
Deze keer geen massochist geweest en met de tallboy gekomen, stijvere wielen plus de remmekes die er op staan bieden meer controle dan de BB7's op de rigid.
bikerwim
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 28 okt 2010 08:35
Rijdt met: TREK Top Fuel 8

Bericht door bikerwim »

Zondag ook de 40km gereden.
Parcours super en beter als de vorig jaar of tt waarloos!!
Heerlijke tracks!
Ik had enkel een probleem me thet feit dat je 4euro betaald om tussen de wandelaars te fietsen!! OK de natuur is van iedereen om van te geneiten, maar een grote wandeltocht organiseren op hetzelfde moment als een toertocht? En dit over dezelfde tracks? Mss iets meer moeite moeten doen om wegen(tracks) gescheiden te houden?
Mentaliteit van de meeste wandelaars was wel ok.
Kom volgend jaar wel zeker terug!
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

De Summerbike is aangevraagd, en ruim op tijd.
Die wandeljongens en meisjes hebben niks vergunning nodig, dus daar viel niks tegen te doen...... Was ook pas opt laatste moment voor de organisatie kenbaar.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Tevens heeft de organisatie er alles aan proberen doen om vooraf toen er bekend was dat er ook een wandeltocht in de buurt was samen te zitten over de route. Enkel tot de grote spijt van de organisatie wouden ze niet overleggen en geen aanpassingen doen aan hun parcours.

De organisatie heeft dus wel degelijk zijn best gedaan om de overlast te voorkomen. En ik heb de tocht zelf 2 keer gereden op Zondag (1 keer heel vroeg en 1 keer rond 9 uur) en ik heb op geen enkel moment veel last gehad van de wandelaars. Ze waren zeer vriendelijk en gingen gelijk aan de kant.
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Bericht door ianaprilia »

Dickie schreef: Eens aangekomen nog even het tentendorp afgedwaald, ik wou die BFO-remmen eens aan de tand voelen, maar die waren er enkel gisteren zeker?
=D>
er waren nogthans op zondag 4 testfietsen aanwezig met de BFO remmen op ;)
Plaats reactie