Zo 17/07/2011 Stavelot :: 16ème Randonnée VTT de Stavelot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BackBone
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jun 2011 15:49
Rijdt met: Cube LTD Pro

Bericht door BackBone »

Sorry he mannen ...maar ik heb moeten afhaken na 15 km. De benen wouden echt niet meer mee ...Ik hoop dat jullie een leuke XL tour gehad hebben.

Geoefend bij ons in het bos voor een week of 4 , maar blijkbaar niet genoeg gezien de lange en soms steile hellingen. Volgende keer beter dus .

Al bij al was dit een zeer leuke toertocht ...
Laatst gewijzigd door BackBone op zo 17 jul 2011 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Bericht door Toto »

Sorry ,ben niet kunnen komen voor de XL,wegens ziekte.
Volgende keer meer geluk.
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Vandaag de 60 km gedaan na een maand rust.

'k Vond het een mooie Ardennen-tocht met relatief veel brede bospaden en in mindere mate single-tracks.
Een paar prachtige klimmen en dito afdalingen.
Op 3 van de 4 bevoorradingen wel maar gewoon water te verkrijgen.

Bepijlingen van dun papier dat regelmatig slap hing en weggespoelde kalklijnen door de 's nachts gevallen regen.
Genoeg parking, warme douches en bbq-saucissen!

P.S.: Kan iemand mij in gewone mensentaal vertellen hoe ik m'n opgenomen track op de Garmin gps map60csx BEWAAR/OPSLA
Heb de gps bij aankomst uitgezet en als ik die nu thuis terug aanzet begint deze terug verder te lopen dacht ik...

Groeten, Ruud.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

ruuducati schreef:
P.S.: Kan iemand mij in gewone mensentaal vertellen hoe ik m'n opgenomen track op de Garmin gps map60csx BEWAAR/OPSLA
Heb de gps bij aankomst uitgezet en als ik die nu thuis terug aanzet begint deze terug verder te lopen dacht ik...

Groeten, Ruud.
bij vertrek op START duwen, bij aankomst op STOP duwen :wink:

daarna uwe gps uitzetten
Gebruikersavatar
peerke1967
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: di 30 okt 2007 18:45
Rijdt met: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Bericht door peerke1967 »

Ben toch ook maar afgezakt naar hier voor de 47 km,
ik vond dat de afpijling duidelijk beter kon, 2 keer verkeerd gereden en ik was niet de enigste.
Bij aankomst 50.5 km en 1230 hm op de garmin.
Vond de tocht wel redelijk leuk alleen die ene klim waar je zelfs te voet amper boven geraakte hoefde voor mij er niet bij te zijn.
De afpijling was eigenlijk de slechtste van alle gfh ritten die ik al gereden heb.Bevoorading etc waren wel oke .
Ben toch wel benieuwd of lowie er een xl van gemaakt heeft want ik vond het toch een vrij heftig ritje.

________________________________________________

Wie geen risico's durft nemen, zet zichzelf buiten spel!!
Pluk de dag, het kan je laatste zijn.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

peerke1967 schreef:Ben toch ook maar afgezakt naar hier voor de 47 km,
ik vond dat de afpijling duidelijk beter kon, 2 keer verkeerd gereden en ik was niet de enigste.
die was idd ondermaats - zelf ook 1 keer gemist en verder veel geluk gehad dat ik het parcours al kende
peerke1967 schreef:Vond de tocht wel redelijk leuk alleen die ene klim waar je zelfs te voet amper boven geraakte hoefde voor mij er niet bij te zijn.
als dat die was naast het gerooid bos : ik heb één keer voet aan de grond gezet en één van mijn reisgezellen (Stoffell) recht naar boven
peerke1967 schreef:Ben toch wel benieuwd of lowie er een xl van gemaakt heeft want ik vond het toch een vrij heftig ritje.
yep :-D 76 km en 1985 of 2100 hms naargelang de bron (Garmin - Sigma)

________________________________________________

Wie geen risico's durft nemen, zet zichzelf buiten spel!!
Pluk de dag, het kan je laatste zijn.[/quote]
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Ben vandaag toch nog geweest en ben ginder vertrokken om 11uur.
Geen regen gehad maar heb wel maar de 30km gedaan omdat ik weeral eens niet geluisterd heb. :oops:
Had mijn RaceKings laten liggen en dat was inderdaad een grove vergissing. #-o
Als ik nog eens wil komen rijden daar, moet ik dringend wat MountainKings of X-Kings erop gooien want de modder na de eerste splitsing was bij momenten immens.

Toch genoten van de tocht.
Eerst maar eens wat banden bestellen en dan hopelijk snel terug want ik hou blijkbaar wel van die ellenlange hellingen. :oops:
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

BackBone schreef:Sorry he mannen ...maar ik heb moeten afhaken na 15 km. De benen wouden echt niet meer mee ...Ik hoop dat jullie een leuke XL tour gehad hebben.

Geoefend bij ons in het bos voor een week of 4 , maar blijkbaar niet genoeg gezien de lange en soms steile hellingen. Volgende keer beter dus .
We hadden jou al snel niet meer in het vizier .
't Was misschien niet het beste idee om als eerste TT een zware Ardennentocht van bijna 80 km uit te kiezen - en de tocht begon pas echt na 20 km #-o
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Is het mogelijk voor iemand om de GPS track van deze tocht door te mailen (email staat bij profiel info), bedankt!
Gebruikersavatar
peerke1967
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: di 30 okt 2007 18:45
Rijdt met: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Bericht door peerke1967 »

lowie schreef:als dat die was naast het gerooid bos : ik heb één keer voet aan de grond gezet en één van mijn reisgezellen (Stoffell) recht naar boven


nee da was hem nie,daar heb ik ik ook slechts 1 keer voet aan grond moeten zetten.
Het was midden in het bos waar we links steil naar boven moesten, hier reed echt niemand op.Stijgingspercentage liep hier op tot boven 30 %
Plaats reactie