Zo 10/07/2011 Bolland :: 16ième Raid des Chantoires

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

ikke met de fiets schreef:
J.E. schreef:Die Flikken daarentegen waren Hilarisch... Afbeelding
Ik wacht nog op het uitgebreide verslag van Phille die blijkbaar de camionette vanden binnenkant heeft mogen bezichtigen ? :-k
Afbeelding
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

:-)

ge hebt het dus verkeerd verstaan ...

KNAL mijn band scheurt net aan die bevoorrading, herstellen was geen optie. Heb gevraagd om over de weg mogelijk terug te keren, maar we zaten op 30km van bolland (30km over de weg) Dus gevraagd om mij te depaneren
Toen kwamen plots de flikken opdagen, ik dacht OMAI das pas een depanage maar dat was niet voor mij, die break moest gesloten worden.
Het bleek dus voor de flikken een manier te zijn om de organisatie te spreken want die is 15minuten later opgedaagt. Dat was dus WEL mijn depanage, ik spring in de camionette en wijle weg, op dat moment de flikken en kon de voorzitter beginnen te praten en onderhandelen met de flikken. Na 30minuten zijn we vertrokken

Dankzij het koele gedrag en reactie op de flikken is alles daar proper kunnen verder gaan, als je die flikken uitdaagt mag je het vergeten
De reden is simpel, in de walen is het allemaal een beetje "hakuna matata" daar word dus niets aangevraagd om te laten doorgaan, in vlaanderen zal je zelf niet kunnen starten met de nodige goedkeuringen

Het verschil tussen vlaanderen en wallonie is hier weer eens onderstreept ...
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

kan er iemand die 2 vlamingen zonder helm een pedagogische tik geven ?
Onvoorstelbaar wat een risico die daar nemen :-(
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Ik heb de flikken ook mogen ontmoeten. Dat was net na de bevoorrading waar de Phille van sprak.

Een klein baantje waar blijkbaar alleen plaatselijk verkeer mag komen...dus ook geen rijdende fietsers. Samen met clubmaat waren wij daar als eerste bij de flikken. Stoppen en beetje moeilijk doen. Ik heb ze toen het nummer gegeven van de organisatie en gezegd dat ze maar naar de bevoorrading moesten gaan. ondertussen stond daar nog ne man of 15 maar we mochten niet verder.

Te voet mocht wel...dus wijle te voet rond de combi en direct op de fiets gesprongen. Prutsers
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

phille schreef:kan er iemand die 2 vlamingen zonder helm een pedagogische tik geven ?
Onvoorstelbaar wat een risico die daar nemen :-(
'k heb er zelfs ééne gezien, die had zijnen helm aan zen stuur bengelen tijdens't rijden ... #-o
Raf
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: za 06 mar 2004 12:45
Rijdt met: ene met dun buiskes

Bericht door Raf »

phille schreef:kan er iemand die 2 vlamingen zonder helm een pedagogische tik geven ?
Onvoorstelbaar wat een risico die daar nemen :-(
Had ge da dan nie beter zelf gedaan?
Gebruikersavatar
Svenbrm
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 12 jun 2011 21:47
Rijdt met: Specialized Epic Expert 2010
Contacteer:

Bericht door Svenbrm »

We zijn hier ook voor de eerste keer naar toe gekomen. (trouwens de eerste ardennen toch :-D ) Een hele mooie tocht, we zijn hier volgend jaar weer. 3 keer ruime bevoorrading op de 40km, en dan die laatste afdaling, super!

Heeft iemand de juiste hoogte meters van de 40km? Mijne gps is onderweg uitgevallen en ik mis 5km...
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Bericht door Vissie2 »

69km gedaan met .:Roel:., op het gemakske voor de kilometers, ook in het begin te ver in een afdaling en door een klein riviertje gereden. Eens het oog op de bepijling ingesteld was, viel het eigenlijk wel mee (maar niet moest je op chrono-tempo rijden!). Geen technisch parcours, maar wel ideaal als trainingsparcours. Een beetje vanalles wat, korte steile klimmen, lange valse platte klimmen, bredere wegen, single tracks, beetje asfalt.... Vond het niet slecht, zeker die laatste afdaling richting muziek, braadworst en zaaaalige douches.

We hebben een tijdje met de tandem samen gereden, man man, die rijden toch behoorlijk goed bergop zene!!

Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

Raf schreef:
phille schreef:kan er iemand die 2 vlamingen zonder helm een pedagogische tik geven ?
Onvoorstelbaar wat een risico die daar nemen :-(
Had ge da dan nie beter zelf gedaan?
als je kameraden dat zeggen heeft dat een grotere impact dan zo een zagende onbekendeling, het is niet voor mij dat ze dat moeten doen ...
YellowBlue
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 16:27
Rijdt met: Cube ltd Pro 2011

Bericht door YellowBlue »

Svenbrm schreef:We zijn hier ook voor de eerste keer naar toe gekomen. (trouwens de eerste ardennen toch :-D ) Een hele mooie tocht, we zijn hier volgend jaar weer. 3 keer ruime bevoorrading op de 40km, en dan die laatste afdaling, super!

Heeft iemand de juiste hoogte meters van de 40km? Mijne gps is onderweg uitgevallen en ik mis 5km...
Mijn gps telde 912 hoogtemeters op de 40km
Plaats reactie