Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
thompson ryder
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 08 nov 2007 23:05
Rijdt met: thompson razor (Stalse Moosdabber)

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door thompson ryder »

Heb vandaag ook een prachtige tocht gereden in houthalen.
Dikke chapeau voor de organisatie, Ze zijn niet ver uit de buurt geweest en toch zo weinig weg.
Klein minpuntje, afspuitstand wat niet vooruit gaat. Maar dat is tegenwoordig op elke tt wel een probleempje.
En aan de grote oversteekplaatsen, probeer daar iemand te zetten =; =; =; , politie of ....... maakt niet uit wie.
Maar ik heb er daar de grote weg ( Hasselt-eindhoven) zien overvliegen net alsof ze ergens een bospadje kruiste [-X [-X [-X [-X

Ik wil ook nog wat kwijt over de laagvliegers. Vandaag eigenlijk weinig last van gehad en als ze voorbijkwamen was het op een deftige en een vriendelijke manier. Door aan te geven welke kant ze voorbijsteken en een bedankje als ze langst me waren =D> =D> =D>

Nogs een dikke proficiat aan de organisatie
=D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
UltimaVez
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: do 19 jun 2003 15:49
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Elite

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door UltimaVez »

Ik moest werken vandaag :cry: Iemand een gps-trackje van de lange toer? [-o<
Gebruikersavatar
quattrings
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 15:58
Rijdt met: Cannondale Flash F1
Contacteer:

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door quattrings »

prachtige omgeving, goede sfeer en mooie tracks.
heb eigenlijk 2 puntjes aan te merken, iets grotere fietsenstalling voorzien en afspuitstand kon ook beter. Misschien hadden ze iets minder volk verwacht vandaag door de voorspelde regen die toch uitendelijk niet gevallen is.

Heb ongeveer een halfuurtje na de start men voorwiel helemaal kaduuk gereden na een verkeerd ingeschatte sprong, net na een bosoverweg gekruist te hebben. Er lag een jumpke te lonken met daarachter net een boomstronk. Omdat ik net ingehaald had ik goed wat vaart en kon de boomstronk niet meer ontwijken. Bijgevolg reden er enkele nog eens op mij in, deze man en vrouw wil ik nog even mijn verontschuldigingen aanbieden. Miraculeus geen enkele lichamelijke schade maar zoals gezegd voorwiel helemaal naar de pringles. Door professioneel richtwerk op een boomstronk kon ik toch de 45 nog afwerken, met een wiel dat 2 spaken lichter was. :lol:

Volgend jaar opnieuw van de partij.
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door drikkie »

@ultimavez: was er ook een lange toer dan? :-)
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door Flupke70 »

Naast de vele terechte pluspunten die ik hier lees toch ook een minpuntje vonden wij....de bevoorrading... als ik vooraf lees dat die 'uitgebreid' is dan heeft deze mens toch andere verwachtingen :roll: Vond het eerder minder dan gemiddeld, en we waren er al rond 10u30.
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door JB »

Hoi,
Hier mijne film met hoog-en laagvliegers, ik vermoed dat we ons toch allemaal
een beetje geamuseerd hebben. =D>
http://www.pinkbike.com/video/344355/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt. Jo
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door nero »

Ja, inderdaad. De bevoorrading in de Limburgse toertochten heeft in de winter toch de traditie om een soepje te serveren. Dat heb ik hier gemist... Er was niet veel soeps meer aan de bevoorrading.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door scelter »

Ik heb me goed geamuseerd gisteren. Het parcours was echt volledig anders dan voorgaande jaren en ik heb nog nooit zoveel nieuw paadjes gezien zo dicht bij huis als op deze tocht. Deel1 was voor mij zelfs volledig nieuw. Nooit gedacht dat hier nog zoveel te ontdekkend wegskes lagen.
Aangezien ik gisteren al (hard) in Mol gereden had , was het vandaag wel afzien voor mij. Hoewel er nergens echte blubber lag, bolde het toch niet echt vlot. En dat in combinatie met het vele bochtenwerk.. Pittige tocht! Ik denk dat de deze in de GPS gaat als trainingsparcours. (Ik heb geen privéterrein gezien) =D>
Enige puntje van kritiek was mss de afspuitstand. Die pomp zat duidelijk lucht aan te zuigen omdat het vat volledig leeg was. Bijgevolg ging het hier totaal niet vooruit. (En die hoge druk pomp gaat het op die manier ook ni lang uithouden) Ik heb mijne fiets dus thuis moeten spuiten.
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door jvdbrck »

Een klein vraagje voor de mensen van de streek: Op een gegeven moment (ongeveer 3/4de toertocht) zijn we op een zandstrook langs een grote vijver gepasseerd; waar is dat precies? Is dat het domein van Hengelhoef?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Zo 22/12/2013 Houthalen-Helchteren

Bericht door scelter »

jvdbrck schreef:Een klein vraagje voor de mensen van de streek: Op een gegeven moment (ongeveer 3/4de toertocht) zijn we op een zandstrook langs een grote vijver gepasseerd; waar is dat precies? Is dat het domein van Hengelhoef?
Kelchterhoef. Bij de locals beter bekend als "De Plas".
Plaats reactie