17/11/07 Deerlijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Vl-ardenner
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 20:58

Bericht door Vl-ardenner »

Een prachtige toertocht, met een gewijzigd parcours > Voldoende off-road stroken, biken bij een heldere hemel, schitterend gezelschap....

Wat mij betreft mogen er wel wat meer pijlen hangen.

Verslag volgt eerstdaags op mijn blog.
Nelle
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 19 sep 2006 20:27
Rijdt met: Scott

Bericht door Nelle »

Heb vanmorgen deze tocht gefietst en viel goed mee.
Ik vond het een mooi parcours en goed georganiseerd.
Kon met de fiets heen en terug want ben van Wielsbeke.


Er bestaan veel slechtere tochten dan deze.

Volgend jaar zie je mij opnieuw
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Alle bon, weer commentaar die niet terecht was voordien :-)

Ik kon er niet zijn vandaag, volgend jaar zal ik er zijn.
Gebruikersavatar
G Money
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 17:51
Rijdt met: Rockrider

Bericht door G Money »

inderdaad leuke tocht met voldoende off-road (gokje: 50%?):
via harelbeke (gavers uiteraard) langs (stukje) zwevegem, 'st-lowies', otegem, tiegem, 'yvegem' en vichte terug naar deerlijk

probleem met bevoorrading dit jaar opgelost door iemand aan de rand van de weg te zetten die iedereen naar de bevoorrading stuurde!
laat vertrokken, maar nog van alles voldoende op bevoorrading =D>
één bevoorrading is misschien wel wat weinig voor 50km

de pijltjes waren idd spaarzaam aangebracht. heb wel gehoord dat vooral id gavers er heel de dag vandalen actief geweest zijn, die pijltjes verwijderden... [-X ik heb er zelf geen last van gehad, maar blijkbaar moest de organisatie steeds nieuwe pijlen aanbrengen! =D> alleen maar om te zeggen dat er toch triestige mensen bestaan

goede nieuws is dat er naar volgend jaar nog groeimarge is. de persoon die het parcours normaal ging uitstippelen (en die dat de vorige jaren ook gedaan had) is enkele weken geleden onverwachts naar het buitenland vertrokken, waarna mocht blijken dat er bijna nog niets gedaan was, geen toestemmingen gevraagd om bepaalde stukken te mogen rijden enz., waardoor alles in extremis nog moest geregeld worden door de nieuwe orgaisatie. mits wat meer voorbereidingstijd kan de organisatie van dit jaar dus zeker een nóg betere toertocht afleveren, aangezien ze de kwaliteiten hiervoor dit jaar al getoond hebben.

volgend jaar ben ik alleszins terug van de partij!!! :bounce: :bounce:
nuyttie
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 12:07
Rijdt met: Thompson Trail

Bericht door nuyttie »

Ik ben dus wel twee keer verkeerd gereden :( Ben dat stuk in Tiegem helemaal naar boven gereden om dan aan een grote baan uit te komen zonder pijltjes. Na twee keer naar boven en beneden te rijden had ik het gevonden. Ge moest een klein zijpaadje nemen om ... helemaal naar boven te rijden :evil:
Volgens mij zijn fluopijltjes toch de beste

Ik vond het een prachtig parcours. Inderdaad eerst door de Gavers en dan naar Tiegem. Een snel parcours door de vele kerkwegels en dus is de (afbrekende) commentaar op dat vlak toch niet helemaal onterecht. Maar van een te licht parcours zou ik niet spreken, kwas kapot opt einde. Misschien een tip voor mensen die een parcours niet zwaar genoeg vinden: rij wat sneller.

Volgend jaar zeker weer van de partij
Gebruikersavatar
Klimmerken
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: di 19 okt 2004 09:31
Rijdt met: Gary Fisher (Hoo Koo E Koo)

Bericht door Klimmerken »

Bepijling ver van OK. Wat gierig geweest op hun pijltjes. Hang toch op ieder kruispunt ook al is het een binnenweg een pijltje #-o
Anders is de toertocht prima.Bevoorrading aan de magere kant.
fotografke
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 20:18
Rijdt met: B1

Bericht door fotografke »

De tocht was in orde! Een mooie streek en dito weer kan uw dag niet meer stuk. Proficiat aan de organisatie! =D>

Enige groot minpunt is zoals eerder aangehaald de bepijling, 2 maal verkeerd gereden. Op een ogenblik stonden we daar met een 20-tal bikers te zoeken achter een pijl om terug te kunnen aanpikken op het parcours. Maar tegen zo'n triestige mensen die de pijlen weegnemen is er natuurlijk niet veel te doen!

Op den après héél beleefde meiskes die ons besteldden... mag ook eens gezegd worden...
stafke
Mountainbiker
Berichten: 275
Lid geworden op: di 13 dec 2005 21:59
Rijdt met: saracen eiger

Bericht door stafke »

zijn de meiskes niet overal beleefd ?
(te zien wat je vraagt misschien) [-X [-X
Laatst gewijzigd door stafke op zo 18 nov 2007 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
joybiker rush
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 10 okt 2007 19:58
Rijdt met: cannondale rush carbon si3 en een oud bakske voor alsvuil is!

Bericht door joybiker rush »

amai , wat was dat het was meer een zoek tocht dan een toertocht had 58 km in totaal Normaal 48 km , reed mss te snel en enkel pijltje voorbij gevlamd gem. 25.4 km/h .
Sorry maar mij zie je volgend jaar niet meer !!!!!!!!
Laatst gewijzigd door joybiker rush op ma 19 nov 2007 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kampfschwein
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 21:46
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp '08 Titanium

Bericht door kampfschwein »

Ik heb deze tocht ook gereden en ik heb er gemengde gevoelens bij. Het weer was super met prachtige uitzichten als gevolg.

Over de bepijling moet ik wel enig commentaar kwijt. Het was echt erbarmelijk. Ik was vertrokken voor de tocht van 28 km maar heb er uiteindelijk toch een 38 km gereden door slechte aanduiding. Maar als er inderdaad vandalen aan het werk waren dan is dit de organisatie voor een deel vergeven. Het blijft slecht aangeduid. Er moesten meer pijltjes hangen. en duidelijkere. Ik zal niet laten om volgend jaar ook te gaan maar ik hoop dat er toch verbeteringen zullen gebeuren.
Plaats reactie