05/05/2007 - Erwetegem (Zottegem)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
carborush
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 17:45
Rijdt met: carbon rush cannondale

Bericht door carborush »

ook van de partij
vertrek tussen 8 en 8.30u
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Wij vertrekken morgen rond een uur of negen.
Good luck mannen. :wink:
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Net terug van Erwetegem. Prachtige tocht. Een aantal stevige kuitenbijters en wat toffe afdalingen.
Al bij al weinig last ondervonden van de wind, had erger verwacht. Ideaal fietsweer!
En jawel, men is er vandaag ook in geslaagd om ons nog es door de modder te laten rijden. Nie zo veel natuurlijk, voor de rest was het stof happen.
Bevoorradingen waren in orde!
Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Terug van de 60km die er 58 waren. Een kwaaie mens was lustig de pijltjes rond het hoppebos aan het wegknippen. :evil:
De tocht stak goed ineen. Veel mooie afdalingen en ditto klimmen. Mijn Gps'ke gaf dan ook 905Hm aan.
De organisatie was prima, goede bevoorradingen, bepijling was ok, tocht was ok, bikewash en aprés waren ok. T'was dus allemaal oké :P .

Bedankt Zottegem-Erwetegem en tot volgende. =D> =D> =D> =D>

P.s. Ook dank aan de biker van het forum die mijn bikemakker heeft opgepikt die van Schellebelle kwam en de weg naar de start niet vond.
Hij wist wel niet over wie het ging.
Ook nog kennis gemaakt met carborush die duidelijk zijn klikpedalen nog niet gewoon was. :-)
Gebruikersavatar
carborush
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 17:45
Rijdt met: carbon rush cannondale

Bericht door carborush »

inderdeed
die eggbeaters tov spds is toch wel even wennen :oops:

één van de betere tochten met mooie klimmetjes en downs
Gebruikersavatar
kadeetje
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: di 21 nov 2006 22:14
Rijdt met: cube

Bericht door kadeetje »

erwetegem bedankt voor de prachtige tocht , was de eerste keer vandezomer en echt genoten , mijn pere afgezien , alles was ok maarja da zijn we gewend he in erwetegem, groetjes van een biker oud en jong oudenhove.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

Een fiets-pauze van anderhalve week wreekt zich.... ik heb 15 kilometer lang gepoogd om het tempo de Herders te volgen tot aan de splitsing, maar schoot ****veel tekort. Met pijn in het hart dan maar voor de 30 gekozen. Die was er niet minder mooi op! Prachtige omgeving om te biken.

Alleen jammer dat er op de 30 geen bevoorrading was???

Tip voor organisatie : eventueel een 45km lus ook aanbieden? 30 is te weinig, maar 60 net wat teveel...afin, voor mij dan toch
johanvc
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 29 dec 2006 09:58
Rijdt met: Canyon

Bericht door johanvc »

jervanheg schreef:Tip voor organisatie : eventueel een 45km lus ook aanbieden? 30 is te weinig, maar 60 net wat teveel...afin, voor mij dan toch
Hier ben ik ook voor te vinden. Heb dan wel de 60 uitgereden, maar het was zwaar, zeer zwaar voor mij. Maar voelde mij nog te goed op de splitsing van 30 en 60.

Ik weet nu niet of er bordjes weg genomen zijn, maar naar mijn gevoel waren er te weinig, paar keren mis reden. Kan ook zijn dat ik nog niet ervaren genoeg ben.
Gebruikersavatar
stelvio
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 15:33
Rijdt met: Giant Fully

Bericht door stelvio »

gisteren ook gereden in erwetegem,na een tijdje baanjanet te zijn geweest terug eens het veld ingedoken :-D wat deed da deugd jong,en dat juist op deze fantastische tocht,de 60 km gedaan! als je van de vlakke polders komt is het toch altijd leuk rijden in de vlaamse ardennen!
proficiat aan de organisatie! =D>
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Ben rond 8 u 50' uiteindelijk aangezet,een 10-tal min na de herders met de bedoeling een tandje bij te zetten en ze eventueel bij te benen nog voor de controle! :wink: :roll:
Zeer frisjes(wind) en bewolkt bij aanvang,maar de zon was besteld,en ze kwam er uiteindelijk dan toch nog vrolijk door,al was het geen zomer zoals afgelopen dagen het geval was! 8)
Na 1 km,inderdaad modder,door een bronnetje daar altijd muddy,maar zeer rustig erdoor om niet metteen onder de shit te zitten want de rest ligt er poederdroog en beenhard bij,op nog een strookje na(in het d'hoppebos meen ik?).
Enkele km voor de eerste controle de versnellingskabel door getrokken in't bosstukje waar de boomstammen de weg versperden! #-o
Was een redelijk tempo aan het rijden,want er volgde blijkbaar niemand dit tempo.
Aan de bevoorading met de hulp van een van de herders de achterderrie zo ver mogelijk opgeschoven met het regelvijsje,zodat we verder konden op verzet 15x32 en 15x44! #-o
De rest van het parcours was zodus vrij zwaar en diende op de power overwonnen te worden,wat meestal aardig lukte op 2 of 3 klimmetjes na (waaronder de ijskelder)!
Bepijling meestal vrij goed,en goed zichtbare pijlen,maar in het d'hoppebos toch even het noorden kwijt,en aan de laatste controle rechtdoor gereden (om de haaghoek er als surplus nog bij te rijden :lol: ),maar hier kwam ik de korte toer tegen gereden,dus rechtsomkeer dan maar!
Uiteindelijk verwonderd dat het nog redelijk rap gedaan was,de hoogtemeters zijn nog vrij goed verteerd geweest,ondanks een te grote versnelling te trappen!
Nog tegen de 23 avs rond ge powerd uiteindelijk,en dit na enkele dagen van maag-en darmproblemen!
Douches met lekker warm water en voldoende afspuitstanden(voor wie het stof er eens wou afspoelen) =D>
Een mooie en goede tocht,die voor mij een 7.5/10 krijgt! =D> en waar ik graag nog eens terugkom! :bounce:
Plaats reactie