Laatste tijd veel gestolen fietsen?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Hela Bakkertje, mij niet beschuldigen van iets. 'k Maak maar een vergelijking. En dat de lonen daar hoger liggen ? Geef eens een voorbeeld....
Gebruikersavatar
Rollo
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 07 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube XC Pro & Trek 8500 & noname op de tacx

Bericht door Rollo »

bonsai schreef:bij inschrijving sluit ik mijn fiets vast aan een paal of dranghekken
of iets dergelijks. Probleem is dat ik dat slot niet meesleur op de TT
en na de tocht wel eens mijn slot durf te vergeten.
Het laatste jaar al een viertal sloten laten hangen. #-o
Doe hetzelfde, zelfs in de bewaakte fietsenstalling.
Heb wel zo een spiraalslot van bbb (zo een met dunne draad van een dikke meter), kan je gemakkelijk meenemen. Het mijne hangt aan mijn camelbak.

Zelfs op de fietsendrager (auto) gaat de fiets met een spiraalslot vast...
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Bericht door Reindert »

Ikzelf gebruik ook nooit een slot, maar moet toegeven dat ik wel nooit mijn fiets alleen laat.

Ik laat mijn bike steeds in de koffer (auto op slot liefst :-D ) en ga me eerst te voet inschrijven. Ik wandel terug naar auto:
Ik maak me klaar, fiets eruit, wagen op slot, en toertocht rijden.

Aan de bevoorrading: ik haal eten en drinken terwijl ik op mijn bike zit! Of hem aan de hand hou. Teveel volk daarvoor? Dan start je best zoals ik steeds te vroeg of steeds te laat (vooral da laatste is bij mij :-) )

Einde toertocht? Fiets afspuiten en onmiddelijk terug in de koffer.

Zo simpel is dat toch? Ik zeg niet dat ze hem nu nooit gaan stelen, maar dan moeten ze wel al eerst mijn wagen openbreken...

Ik kijk soms ook met grote ogen naar cannondales of specializeden, niet alleen om de bike, maar dan vooral om dat die eigenaar hem gewoon tgeen een boom of muurke zet... dat gaat er bij mij niet in...

Hout vasthouden en hopen dat iedereen hier gespaard mag blijven van zo'n nachtmerrie!
1 raad: hou je fiets steeds bij de hand. En is dat niet mogelijk steek hem dan in je koffer. En ben je niet met de wagen? Rij dan naar huis en drink een pintje in je fauteuil tijdens het veldrijden op tv :-D
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Bericht door Reindert »

1 situatie is inderdaad wel ambetant:
je rijdt van bij je thuis naar de toertocht en moet je dan gaan inschrijven in het plaatselijk lokaaltje...
Zelf ben ik al eens meerdere malen met fiets en al dat lokaal binnengestapt :) Maar daar konden ze niet mee lachen... Toch gedaan..

Ik pleit trouwens voor inschrijvingen buiten, desnoods aan meerdere tafeltjes met veel ruimte waarbij je met je fiets en al kan passeren... zo hoef je hem niet achter te laten...
en schaf die tombolas af, je verliest er toch alleen tijd mee, en de dieven krijgen extra tijd
:-D
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Sedert wanneer ben je verplicht om op een tombola aanwezig te zijn?

En met je fiets naar binnen? Er zijn ander en beter alternatieven. Vraag het desnoods aan iemand om samen in te schrijven zodat er één bij de fiets kan blijven en de ander om inschrijvingsblaadjes loopt.
Als iedereen met zijn fiets naar binnen gaat zou het nogal lachen worden op den duur.
Bakkertje
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 09 jan 2007 15:01
Rijdt met: Giant xtc 2.5 carbon

Bericht door Bakkertje »

@pvandebe
ik beschuldig je van niets het waren je eigen woorden die zo klonken. Het is niet omdat je oets ziet staan dat toevallig duurder is dan een paar maandlonen dat je dat ook mag stelen. Zowel hier niet als in het buitenland niet.
En toevallig ken ik daar wel een paar personen en de gemiddelde lonen liggen daar rond de 700€. een pensioen slechts rond de 250€.

Groetjes
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

@bakkertje leer eens interpreteren. Het gaat hem erover dat de drempel lager is tov de rijkere vreemdeling. Ze zouden dus gemakkelijker hun geweten sussen omdat wij rijker zijn dan hen.

Nu, ik ben het daar niet helemaal mee eens omdat we die vergelijking hier evengoed kunnen maken. Nu ja het potentieel is misschien groter.

Het gaat hem dus niet over het goed praten van de diefstal maar over het grotere risico dat je zou lopen om in het buitenland je fiets gestolen te worden.

En over die lonen. Het grote verschil tussen hun en ons loon is hier relevant en daar stuurt hij op aan. Niet over hoe groot het verschil nu juist bedraagt.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Yep.

En fietsen worden meestal gepikt in toeristische centra, lees den boerenbuiten, daar zullen de maandlonen nog lager liggen dan de gemiddelde.

En bakkertje, je bent er vergeten bij te zeggen welk beroep ze uitoefenen en op welke lokatie. Kan een pak schelen.
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

als ik zo'n klootzak vastkrijg die fietsen pikt.
waarvoor iedereen hard moet voor werken !!
die gaat er nie goed van zijn

ik heb pas een nieuwe mtb gekocht waar ik lang voor gewerkt heb en ik heb alijd schrik dat ze hem gaan pikken.

normaal zijn we met een grote groep maar dit wil niks zeggen
er blijft steeds 1 persoon of merdere personen achter om op de fietsen te passen.

bij de bevoorading hou ik de fiets steeds aan de hand

en bij de aankomst direct in de auto

groeten bert
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Tip voor de bevoorrading : Zet je fiets altijd zo dat jij nog altijd tussen de fiets en het vervolg van de route staat en dat je aandacht schenkt aan ieder die voorbij wil....
Plaats reactie