05/11/06 Kluisberg - Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

05/11/06 Kluisberg - Amougies

Bericht door Joybiker »

Samen met 't VO2MaxTeam gereden, en 't was heel leuk. Al was 't maar om elkaar zot genoeg te krijgen om toch nog maar 's in 't rood te gaan, met als gevolg natuurlijk, dikke benen naar 't einde toe. Vooral de klim naar de laatste bevoorrading ging wel heel moeizaam. Daar viel er gelukkig wel iets te eten, aan de 1e bevoorrading was dit voor ons dus niet 't geval, aan de 2e bevoorrading dan wel 'n flokke gekregen van 1 van de Zwewitie ladies :P, 'k had ze beter direct opgegeten want 'k kwam blijkbaar suikers te kort :oops: Of maw, zo weten we meteen hoe 't voelt om na wat minder training daar 's in de buurt te gaan biken #-o maar de lol was er daarom nie minder door :lol: Volgende week Kruishoutem, en dat zal toch stukken gemakkelijker gaan, na de heuveltjes van vandaag :-D
true biking passion
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 aug 2004 18:07

Bericht door true biking passion »

Ik versta die positieve commentaren niet echt goed.

De eerste 30km waren bijna uitsluitend stukjes blosoroute van kluisbergen en ronse. Bovendien bijna geen enkele spectaculaire beklimming of afdaling tot aan het kluisbos. Alle beklimmingen voor het kluisbos waren dan nog asfaltbaantjes.

De bevoorradingen trokken op niets, bij de eerste enkel nog water (ze gingen naar de tweede bevoorrading bellen om bij te vullen) vervolgens bij de tweede beklimming ook enkel maar water, alleen bij de derde bevoorrading was er dan blijkbaar nog wat vast voedsel en een redbull voorradig.

Om samen te vatten qua parcours en organisatie zijn er al veeeeeeeeeeeeeeel betere tochten georganiseerd.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Hélaba,mijn komentaar op de eerste kilometers was alles behalve lovend!
Vond het vorige week in Oudenaarde veel meer" af "ondanks dat den "bos "er niet inzat!
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

Vanmorgen ben ik vertrokken met den Grumpy en de herders Levi, Frederik, Sven, Yves en Nico. Bedankt! Het was aangenaam! :-)
Bloso van Ronse of niet, teveel road of niet, ik heb genoten!!!!
Voor de één was de tt van Bekegem volledig tegenvallend, voor de ander schitterend! Ik bedoel maar, voor iedereen goed doen, is moeilijk!
We hebben een pracht van een oh zo zware tt voor de voeten gekregen met een goeie 1000 hm! Inderdaad was er veel road, maar dat was toch ook veel al klimmend? Voor mij was het alleszins zwaar genoeg! Heel verleidelijk was toch de doortocht na 40 km aan onze auto...maar ik heb volgehouden!
De bepijling was perfect. Ook heel tof was de aanwezigheid van veilige overstekers!
Een serieus minpunt waren de bevoorradingen!!! Nog nooit een red bull gedronken, maar nu had ik het meer dan nodig! Op de site stond er dat er 3 bevoorradingen waren op de 54 km, zodoende had ik niks van eten meegenomen!
Het is geen excuus om te melden dat aquarius heeft afgebeld! Ook op zondag zijn er nog winkels open om ev voorraden in te slaan!!! Enkel water ... :(
Ook achterna waren alle broodjes, taartjes en hamburgers op...maw ik had honger... :-?
Toch een hele toffe apres gehad met de herders, grumpy en lichterveldenaerke.
Toch was de tocht voor mij heel aangenaam! Bedankt organisatie! =D> =D>
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

vandaag ook deze rit gereden.

mijn allereerste VTT rit 8) na al die cyclo's endergelijke wou ik er mij wel eens aan wagen.

Kwestie van parcour ,
er waren heel toffe stukken bij, echter ook stukken die ik eerder in een cyclo verwacht ipv een VTT tocht (asvalt klimmen) , aangezien ik een tikje ziek aan het worden ben en de conditie er daadwerkelijk onder lijd heb ik met zijn momenten het serieus lastig gehad, o.a. ook mede door de trieu waar ik wat te lang in het rood moeten gaan heb en daar toch niet al te goed van recupereerde en deze dus in de benen zat .

Evenals mijn voorgangen klaag ik de eerste bevoorading aan waar ik enkele nog water kon krijgen [-X .

na een tijdje toch op mijn krachten gekomen en nog genote vanenkele toffe stukken, aarde wegjes bergop/bergaf, soms met toch even de fiets goed aan het schudden en de fiets hier en daar een serieuze sleur moeten geven om maar goed op de baan te blijven .

Het laatste stuk was echt prachtig, in het kluisbos gaan crossen, super ! ondanks mijn onervarendheid op de MTB, flink mijn mannetje kunnen staan in dat bos, in tegenstelling tot een of andere vrouw die aanachterwaartse salto maakte op zo'n scherp stukje helling (gelukkig zonder gevolgen) .

bike wash was er en gebruik van gemaakt .


DUS voor volgend jaar, misschien opnieuw.
echter men weet dat er veel volk komt naar deze tocht dus pas je bevoorading aan, en 't is een VTT toch he, geen cyclo, dus meer cross minder asvalt. (al is dit in ons dierbaar belgie niet altijd makkelijk)
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Vandaag dus ook hier gereden, bij de inschrijving Edse gezien (wordt dit een wekelijkse gewoonte :-D ) Het parcours vond ik dus schitterend. Akoord er zat wat veel weg in, maar zolang dit grotendeels bergop gaat heb ik daar geen probleem mee. De controle echter is een schande, je kan als organisator genoeg het aantal deelnemers opvolgen om dit bij te sturen :evil:
Op de 1ste was er niets (iets na 9 gestart) en op de 2de had ik nog net het laatste stukje peperkoek, de 3de was in orde. Wel wreed afgezien in een poging om de mannen met de tandem te volgen, da was bij momenten nie te doen.
Voor mij is deze tocht voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

Bericht door bikerLieven »

Met elf 2 many bikers aanwezig . Iedereen was zeer lovend over het parcours. Akkoord er zat veel weg, maar die waren meestal welgekomen of gingen bergop. De vele nieuwe offroad afdalingen (voor mij althans) vond ik ook leuk.

Ik behoor ook tot het groepje dat iets na negenen gestart was en dus bijgevolg maar iets kunnen eten aan de derde bevoorrading. Dat zou niet toch mogen.

De eenvoud van de rest van de organistie heeft wel een charme (bv het handgeschreven papiertje met '53' met ijzerdraadje), maar een bevoorrading moet wel in orde zij .

De gele tandem ook voor mij moeten laten uitrijden alhoewel ik die laatste modderstrook blijkbaar terug ' de benen' had, of was het omdat het windaf was...

Toch één van de mooiste tochten die ik recentelijk gereden heb. Volgend jaar staan we hier zeker en vast weer.

Een GPS hoogteprofielen (Garmin Edge): De 2 GPS'n gaven elk exact 1000 hm aan. De luchtdruk gebasseerde ( Polar) gaven 1080 hm aan.

PS: inderdaad chapeau voor de man met de fiets+aanhangwagen op de Kluis. Op de moment dat ik hem passeerde duwde hij ook nog met één hand één van z'n kinderen naar boven!
Afbeelding
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

eerst en vooral genoten van de 1000hm

veel of teveel asfalt, het blijft genieten rond de kluis


na de zware 70 km van vlamertinge, deze toertocht gereden op hartslag:
op de route 140hs en tijdens de klimmen rond de 150hs

een mooie ervaring tijdens het klimmen: velen staken mij voorbij daar ik met de "rem" opreed (voor lage pols te houden) maar wat heb ik horen snakken naar zuurstof (of heeft de helft astma ?)
na de klim is het ook leuk om te zien hoeveel er een km kapot zitten...


conclusie: heel interessant eens zo op hartslag rijden!


ps de bevoorrading was blijkbaar onvoldoende maar bepaalde mensen komen er precies ontbijten en dat is ook de bedoeling niet!
Gebruikersavatar
archie bunker
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: do 04 nov 2004 09:22
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door archie bunker »

Hierbij wensen wij de 1460 moedige deelnemers te danken en ons te verontschuldigen voor de ongemakken die zich op bepaalde momenten hebben voorgedaan aan de eerste en tweede bevoorrading.

Voor dat laatste geven wij grif toe dat hier en daar iets is misgelopen maar anderzijds moet ik ook zeggen dat een aantal omstandigheden op dat ogenblik volledig tegen zaten. Zo was er Aquarius die pas na 13.00 uur gearriveerd is. Op het ogenblik dat het probleem zich ging voor doen waren beide servicewagens bezig met een depannage waardoor heel wat tijd is verloren gegaan (er zijn trouwens heel wat breuken geweest : meerdere kettingbeuken, een kaderbreuk enz.). En in de zaal wisten wij van niets. In tegenstelling tot wat velen denken zijn wij maar een kleine club, maar kunnen wij jaarlijks rekenen op een hoop medewerkers van buiten het fietsmilieu (dus mensen met minder ervaring voor deze problematiek).
In ieder geval hebben wij gisteren veel bijgeleerd uit onze fouten. Zo zullen wij in de toekomst geen bevoorradingen meer doen langs de Vlaamse zijde van de Kluisberg, waardoor wij steeds volledig rond de Kluis moesten rijden en steeds op het parcours zaten samen met de vele deelnemers, waardoor nog eens veel kostbare tijd is verloren gegaan.

Ik denk wel dat wij u een prachtig en gevarieerd parcours hebben aangeboden en hopen u volgend jaar opnieuw te mogen verwelkomen op onze organisatie.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Verontschuldigingen aanvaard,maar jullie weten toch dat er een grote opkomst zal zijn?
Dus moet er de dag zelf niet meer ronggezeuld worden met exta-bevoorading!?
Desnoods vragen jullie dan maar 5 euro inschrijving!
Er zijn tenslotte 3 bev. en een parcours met Ardennen-allures,dus hoeven jullie zich niet
te schamen om een euro meer te vragen en misschien is het dan iets minder druk?
Plaats reactie