.29/10/06 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 apr 2006 14:20
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Horsepower »

davy schreef:Nochthans houden we ons nog flink in want er zitten afdalingen in die we(sommigen toch) anders wel nemen als we alleen zijn en die we bewust in de toertocht niet nemen.
Ik vond die afdalingen eigenlijk ook allemaal zeer goed te doen. Vandaar dat het mij zo opviel dat er zoveel twijfelden.

Ik vind het wel positief dat jullie een parcours uittekenen dat voor iedereen goed te doen is. 'k Ga daar binnenkort toch ne keer die andere stukken gaan zoeken zulle.

Groeten.
Horsepower
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Horsepower schreef: Ik vind het wel positief dat jullie een parcours uittekenen dat voor iedereen goed te doen is. 'k Ga daar binnenkort toch ne keer die andere stukken gaan zoeken zulle.
Gelijk heb je maar hou het experimeteren vooral voor droge periodes, de berijdbaarheid bij regen zakt snel daar, we hadden zelf ook al een lus weggelaten.
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

een zeer mooie tocht veel ofroad technisch maar te doen voor ne zondag

Op het crossparcours waren er veel bikers die twijfelden vooraleer ze een hindernis namen. Vooral de afdalingen schrikten nogal wat bikers af.
volgende keer ogen dicht en rijden :-D

de laatste 15km mijn bikepartner geduwd op de weg was een beetje dood :wink: maar die was niet enige
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Ik lees het opmerkelijk weinig maar we worden verwend de laatste weken. Opnieuw een hartelijke en perfecte organisatie.
Bij de ontvangst stond de koffie & cake klaar. Tasjes per vijf op mekaar, mooi in't gelid, en een 50 liter perculator ernaast. Pure hardcore voor elke cafëine freak.
De eerste 5 minuten op mijn fiets heb ik er met weemoed aan gedacht, want hoewel dood van de goesting, heb ik er geen gedronken.

De Brigandbikers zorgden in navolging van Oostrozebeke, opnieuw voor een uitstekend parcour.
En dit niet enkel door de drievuldigheid van kasteelbos, crossparcour en Ooigembos. Een evenwichtige tocht met groot off-road percentage was ons deel. En ik moet zeggen, het ging vooruit.
Daar ik met een biker met triple turbo op weg was, bleek zelfs mijn trouwe alkaline+ Duracell batterij niet bestand. Het crossparcour ging nog net, maar in't bos trapke ik ferm op mijn adem. Tegen wind ging het licht bij momenten zelfs volledig uit.
Maar thuis, onder de douche, stond een gelukkig man.
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

Helleuw.

Om 7.50 was ik ook paraat om aan de 52 km te beginnen. Ik heb voor de eerste bevoorrading geen kat, maar dan ook geen kat gezien. één manneke voorbijgestoken en twee andere bikers gezien die bandenpech hadden. Dan bij de eerste bevoorrading drie man gezien, maar algauw kwam daar een grote groep aan. Was dit mss groepsstart of zo?
Nu ja in elk geval, t waren vrij rappe mannen, en heb dan ook een paar km mee gereden. Tot het ineens lastiger en lastiger werd. Bleek dat mijn voorband lichtjes aan het aflopen was. Snel fiets aan de kant, band vervangen en weer weg. Ik heb nog een heel schoon stukske kasteelbos meegenomen, dan het crossparcours op en over (en twee keer voet aan grond gezet door voorgangers), om daarna te merken dat het precies weer lastig werd. De tweede bevoorrading was net op tijd, want ik zat bijna weer op de velg van mijn (splinternieuwe biba). Daar mijn banden op waren heb ik nog wat bijgepomt en de 4 km naar huis gereden, en later mijn auto gaan halen. Bleek dat er in mijn eerste biba een gat zat, en dat mijn tweede biba een lekkend ventiel had.

In elk geval: de TT was zeer in orde (de vergelijking met Oostrozebeke zou net iets te hoog gegrepen zijn), ook al heb ik ooigembos moeten missen. Maar ik moet zeggen: als elke organisatie uit de streek zijn TT zo blijft organiseren, dan denk ik dat we nog goede concurrentie kunnen bieden voor de zgn 'sterkere' streken zoals kluisstreek, waar je eigenlijk in vergelijking makkelijker een mooie TT kan organiseren.

westvloandern es hoe beezeh!
Gebruikersavatar
the voltman
Kerstman
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 03 okt 2005 12:09
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door the voltman »

Allereerst allen bedankt voor de positieve reacties, het geeft een enorme voldoening te kunnen lezen dat jullie tevreden waren, dit geeft ons de motivatie om volgende keer nog beter te doen, want zelfs tijdens de tt werd er al druk gebrainstormd tussen onze leden over nieuwe ideeén voor de volgende VTT.

De sfeerfoto's die genomen zijn tijdens de aprés heb ik zonet online geplaatst bij clubfoto's op onze site www.brigandsbikers.be

greetings the voltman
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Mooie afgewerkte rit gasten! =D> Doe zo verder voor volgende edities.
Aan de inschrijving Cowboy peter nog gezien met de bende Leffe bikers.
Dan maar samen met die gasten vertrokken (want alleen is ook maar alleen é) Voor den grote toch waren we met z'n drieën, waarbij ik in het nadeel was, onze Cowboy had nog een extra manneke mee (familie dan nog!!) Der was wel 1 voordeel, ze zien beiden graag het slijk #-o al is het dan van heeeeeel dicht.
Bedankt voor den prachtig rit en tot een volgende.
Gebruikersavatar
BBjaske
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 06 okt 2006 22:56
Rijdt met: Scott Scale 20

Bericht door BBjaske »

Toen ik 's morgensvroeg met Franky en Anould de resterende borjes v/d laatste off-road zones ging plaatsen stelden we i.d. tot ons ongenoegen vast dat er daar in en rond de streek van Hulste toch wel ne flauwe plezante pipo had geprobeerd om onze toertocht te vergallen door een aantal pijltjes op verschillende belangrijke plaatsen te ontvreemden!
We waren er wel deels op voorzien en hadden voldoende materiaal bij om dit probleem terplaatse op te lossen zodat we opnieuw konden uitpijlen richting Ingelmunster.

Wanneer later onze vroege vogels Tony & Kurt ons reeds hadden bijgehaald was het iets verder weeral van dat zodat we even verder opnieuw onze intussen slinkende voorraad pijltjes moesten gebruiken.
Eens in Ingelmunster was alles OK.

Bedankt aan alle 920 bikers!!!
BIKEDEVIL
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 nov 2004 16:11
Rijdt met: Merida hfs full XTR,vork manitou relic met lock out

Bericht door BIKEDEVIL »

Hallo Brigandbikers,

De rit zelf vond ik heel goed,maar zorg de volgende keer toch een beetje dat de KM's kloppen ,aan de inschrijving 50 aan de controle 52 en als we aankwamen 57,dit is toch wel een beetje teveel erover en dit zal zeker niet voor mij alleen teveel geweest zijn.
Doe zo verder want ik vond het wel een hele mooie tour,natuurlijk hadden jullie we het weer in het voordeel,want moest het nat geweest zijn het zou ploeteren worden.

Groeten en tot op 3 december bij de Bikedevils in Pittem.
Gebruikersavatar
Baeske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: do 05 okt 2006 20:55
Rijdt met: nen Specialen

Bericht door Baeske »

Bedankt aan alle Bikers en Bikesters,klein en GROOT die we hebben mogen begroeten op onze toertocht in familiepark Aviflora
De locatie was zeer goed en we konden starten en aankomen op een off-road stuk juist naast ons zaaltje.

Het weer was ons gezind,en s'morgens om 6 uur allemaal blijde gezichten
de verkenning kon beginnen,2 man op de kleine toer en 2 man op de grote omloop met assistentie van de Quad van Bouwfirma Peter Maes,waarvoor dank =D> =D> =D> =D>

Na toch enkele aanpassingen en een beet van een hond :evil: (niet dark dingo) konden de eerste Bikers om 7u20 starten en verliep het anders bijna vlekkeloos op een paar snijwondjes na #-o

Bedankt aan ALLE medewerkers en de vrouwtjes van onze Bikers =D> =D> =D> =D>
Zonder jullie steun kun je dit niet verwezelijken =D> =D> =D> =D>

Bedankt forumbikers voor jullie positieve commentaar,dit doet een voorzitter van een organizerende club goed. =D> =D> =D> =D>

Er zijn natuurlijk nog punten die kunnen verbetert worden, maar er wordt aan gewerkt
Tot de volgende zomertocht op zondag 24 juni 2007!

Sportieve groeten en tot bikes,
T'Baeske Brigandsbiker :-D
Plaats reactie